EHBO administratie hulp gevraagd

Als ik dan naar "sessies" ga moet ik door de tabbladen heen klikken om de juiste les te selecteren en deelnemers toe te voegen. Dat is te doen, maar zou het niet handiger zijn om daar een "lijst" te zien waar je op kunt klikken
Ik weet niet of dat op termijn (stel dat je 15 jaar les geeft, een 10 lessen per jaar, dan zijn dat veel tabbladen.
Dit snap ik niet helemaal. Zelfs als je 15 jaar les geeft zouden de lessen in beginsel gelijk kunnen blijven (wat behandelde competenties betreft). Het aantal lessen neemt dan niet toe, alleen het aantal sessies.
Hoe dan ook, een les kan je makkelijk vinden door de ingebouwde zoekfunctie te gebruiken. Ga op het les-formulier in het veld Onderwerp staan en klik op Ctrl-f. Vul het scherm dat verschijnt op onderstaande manier in (bij Zoeken naar het onderwerp van de les of een deel daarvan).
Het toevoegen van een extra combobox om een les te zoeken kan natuurlijk ook, maar dan moeten we iets extra's bouwen.

Zoals ik al aangaf moet je in principe voor een verlenging van je diploma alle competenties hebben laten zien vanaf het behalen van je diploma (of de verlenging van je diploma) tot 24 maanden daarna. Daarna start het geheel weer opnieuw. Voor de reanimatie geldt dat je binnen 12 maanden hebt moeten laten zien dat je het nog kunt
Dit betekent volgens mij in ieder geval dat de geldigheidsduur een kenmerk (veld) in de (soort) diploma-tabel hoort te zijn en niet zoals nu bij een competentie hoort. Het veld verplicht bij competentie heeft voor zover ik nu kan overzien geen nut. Zoals je zelf al zegt moet je alle relevante competenties beheersen om voor een diploma in aanmerking te komen.

We hebben nog niet definitief afgehamerd hoe we de eisen voor een diploma vast gaan leggen.
Mijn voorstel is een tabel te maken waarin we de verschillende soorten diploma's (ik weet niet of die term juist is) vast kunnen leggen: EHBO (basis), EBHO voor gevorderden, Evenementenzorg en Reanimatie.
Aan een diploma kan je dan een of meer Competentiegroepen koppelen: om voor een diploma in aanmerking te komen moet je aan alle Competenties die aan de gekoppelde Competentiegroepen hangen voldoen.
Bijvoorbeeld aan het diploma EHBO (basis) zijn bijna alle Competentiegroepen gekoppeld, met uitzondering van EHBO voor gevorderden, Evenementenzorg en Reanimeren (hoort dat niet bij EHBO basis?).
Aan het diploma EBHO voor gevorderden hangen dezelfde Competentiegroepen als aan EHBO (basis) plus de Competentiegroep EHBO voor gevorderden (je moet basis hebben om gevorderd te kunnen zijn).
Bij het diploma Evenementenzorg weet ik het even niet; hoef je daarvoor alleen aan de Competenties uit de Competentiegroep Evenementenzorg te voldoen of heb je daar ook EHBO basis voor nodig?

Daarnaast moeten we ook de (aan leden) toegekende diploma's nog goed modelleren. Zoals het nu in het model zit klopt het in ieder geval niet. Je kan maar 1 diplomadatum per lid vastleggen terwijl een lid sowieso al meerdere soorten diploma's toegekend kan hebben gekregen. Bovendien kan een diploma opnieuw toegekend (verlengd) worden. Daar hebben we dus een extra tabel voor nodig.

In bijgevoegde versie heb ik alles rond diploma's aangepast zoals hiervoor beschreven. Er zit nog een foutje op het subformulier met de toegekende diploma's.
Het controleren of een lid voor een diploma in aanmerking komt heb ik er maar weer even uit gehaald. Daar ga ik opnieuw op broeden.

Tot slot nog een heel andere vraag. Begin je bij nul met de database of moeten er nog gegevens overgezet worden (vanuit Excel?)?

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan