Er is een probleem gevonden . windows is afgesloten om schade voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roffelb

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
46
Ik krijg een blauw scherm met het volgende probleem, wie kan me helpen.

Er is een probleem gevonden . windows is afgesloten om schade voorkomen

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgend stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juist wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of een nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt.

Als het probleem zich blijft voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS- geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit,.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie

xxx STOP: 0x000000D1 (0x00000034, 0x00000002, 0x00000000, 0xF91B6B74)
xxx IdechnDr. Sys-Adress F91B6B74 base at F91B199 , Datestamp 3d99eac3.

Bezig met starten van de fysiek geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact met de systeembeheerder op of de afd.Technische ondersteuning op voor nu]


Mijn laptop deed het perfect maar het werd weer eens tijd om windows opnieuw te installeren ik heb eerst een Kill Disc over mijn laptop gegooid alles verwijderd maar nu wil ik windows installeren geeft hij op de helf van de installatie deze fout aan ik heb al op de Microsoft website gekeken maar daar kom ik ook niet echt verder de windows cd is legaal en heeft geen krassen.

Ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen helpen?

Ik ben nieuw hier op deze site dus weet niet of ik het nou goed doe om hier mijn vraag te stellen
 
Hoi !

Ik heb vanmiddag een uitgebreide oplossing van dit probleem gegeven !

Waarom begin je nu weer een topic ?

Greetz,

Harry.
 
Ik heb zelf even gezocht
1. IdechnDr.sys is geen onderdeel van een standaard Windows XP cd, zelfs niet als daar Service Pack 3 in geïntegreerd is.
2. (Zelf geverifieerd, want ik heb (ná de installatie van XP) op mijn pc ook de Intel Application Accelerator geïnstalleerd): IdeChnDr.sys is de Intel Application Accelerator driver

Nu natuurlijk de vraag aan RoffelB: Hoe komt IdeChnDr.sys al tijdens een Windows installatie op je harddisk?

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Die fout heb ik niet maar ik heb die even van een site afgehaald als indruk want
ik kon niet alles overtypen ik hoop dat je hier wat aan hebt maar die site van Harry Snor kan ik niet echt iets uit opmaken wat mij helpt ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen.
 
Het is toch handig dat jij je eigen foutmelding post en niet een willekeurige.
 
Die fout heb ik niet maar ik heb die even van een site afgehaald als indruk

Da's leuk gedaan... maar het grote geheim van de passende oplossing zit 'm nou juist in dat stukje met de foutcode en welke ".sys" dit eventueel veroorzaakt..... JOUW foutcode!
 
!

Hier even de goede melding die ik krijg!

Het gaat als volgt ik speel mijn cd van XP af dat doet hij op de helft geeft hij zwart beeld met een knipperend wit streepje dan na een tijdje geeft hij dit aan!

Nou ik dus wachten tot mijn foutmelding komt krijg ik een anderen Foutmelding:


Stop: c0000145 { Toepassingsfout}
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc000006). klik op OK om de toepassing te beeindigen.


? Weten jullie wat ik hier mee aanmoet?

Alvast bedankt
 
Ik heb het op een disketten gezet maar zoals ik al zei kan mijn laptop windows niet opstarten dus kan ik hem ook niet afspelen bij het afspelen van de disketten geeft hij deze fout: Non-System disk or disk error
Replace and strike any key when ready?


Het gaat hier over die test
 
Hoi !

Je behoort op te starten van de memtest floppy/CD.

Heb je wel de .ISO correct als image gebrand ?

In principe moet je de bovenste van deze link: http://www.memtest86.com/download.html gebruiken als je niet meer kunt opstarten !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt maar kunt u mij wat informatie geven welke ik moet pakken als ik hem op floppy doe want vandaag is namelijk mijn brander van mijn andere pc kapot gegaan?

Alvast bedankt,

Groet
 
Hoi !

Dan fabriceer je een bootable flop (Floppy in de drive - rechtsklikken op het icoontje - kiezen voor formatteren - vinkje zetten bij: een MS_DOS opstartdiskette maken).

Daar zet je dan de versie op die je al had gedownload, en zet de floppy-drive als 1ste in de opstartvolgorde.

Opstarten van de floppy, en een aantal uren laten draaien.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb nu de memtest gedaan.

Maar hij geeft dit aan wat moet ik nu doen:

Starting...

A:\>mode con codepage prepare=((850) ega.cpi)
MODE prepare code page function completed
A;\>mode con codepage select=850
MODE select code page function completed
A;\>keyb nl,,keyboard.sys
A;\>
A;\>

Is hij nou klaar?

Heel erg bedankt voor je hulp echt geweldig:thumb:
 
Hij doet het weer hartelijk bedankt voor jullie hulp!

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Hoi !

Graag gedaan....

Maar wat was nu de oplossing ?

Greetz,

Harry.
 
De oplossing op deze fout was de MEMTESTdie u mij hier gaf!

Hartelijk dank daarvoor!!

Ik heb in mijn vorige bericht verteld hoe de memtest ging!

Heel erg bedankt.


Hij is nu aan het instaleren en geeft dit aan Onherstelbaren fout waar door setup niet door kan gaan. Een van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd.

Manifestparseerfout: er is een ongeldig teken in de tekst gevonden.

Klik op OK om het logboek van setup te bekijken.


FOUT: SXS.DLL: Syntaxisfout in het manifest- of beleidsbestad D:\l386\asms\1\DEFAULT\DEFAULT.MAN in regel 0.


HULP SORRY!!!
 
Je doet het gedeeltelijk verkeerd: Je had het memtest programma zelf ook op die floppy moeten zetten.

Om het je nóg eenvoudiger te maken: Download dit bestand, pak 'm in zijn geheel uit in een of andere map.
Dubbelklik install in die map, terwijl je een floppy in de drive hebt zitten.
Er wordt gevraagd in welke floppy-drive de floppy zit. Type hier a: en druk op Enter.
Er wordt om bevestiging gevraag, ook daar Enter drukken.
De floppy wordt dan geformatteerd en beschreven.
Neem die floppy naar de computer waar je het geheugen van testen wilt, zorg ervoor dat als eerste opstart de floppy-drive staat (dat had je in je vorige posting al voor elkaar), en dan start alles vanzelf als je de computer opstart met de floppy erin.

Laat het geheugen minstens 4 uur testen. Zijn er fouten, dan worden die rood aangegeven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dankje

Ik heb dit gedaan maar hij schrijf niks op de schijf erbij kan dat kloppen?

Bedankt
 
Je moet nog een tweede keer Enter geven om het schrijven te laten starten (dus totaal 2x Enter nadat je a: hebt aangegeven).
Ik had mijn instructie daar al op aangepast zojuist.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan