Er is een probleem gevonden . windows is afgesloten om schade voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon doen wat in posting #37 en (indien dat niet werkt) wat in posting #38 wordt gezegd.

Als je bedoeling is om vooraf te partitioneren en de installatie-cd naar de harde schijf te kopiëren vanaf een andere pc, gebruik dan een 2,5 inch naar 3,5 inch IDE verloopstekker gebruiken (zoals deze, bestelnummer 974145 - 89) of zo'n apparaat waar ik het over had 2 postings geleden. Die zijn nl. geschikt voor 2,5 inch IDE, 3,5 inch IDE en SATA-schijven.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet geen raad meer het lukt me niet meer!

Heeft iemand nog raad.

De fout nog een keer:

Ik krijg een blauw scherm met het volgende probleem, wie kan me helpen. (ik heb de computer al opnieuw opgestart, maar dat helpt niet)

Er is een probleem gevonden . windows is afgesloten om schade voorkomen.

SESSION3_INITIALIZATION_FAILED

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgend stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juist wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of een nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt.

Als het probleem zich blijft voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS- geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit,.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

xxx STOP: 0x0000006F (0x00000020, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)


Mijn laptop deed het goed heb een externe hd laatst gekocht dus mooi back-upje gemaakt en toen een kill disck over mijn laptop gegooid.
Ik probeer windows op nieuw te installeren valt de instalatie op de helft uit en geeft hij deze fout.
 
[...]De fout nog een keer:[...]

SESSION3_INITIALIZATION_FAILED
xxx STOP: 0x0000006F (0x00000020, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
[...]

Hoezo "De fout nog een keer"? Dit is een andere foutmelding als de meldingen waar we het tot nu toe over hebben gehad in deze discussiedraad.

Even over die foutmelding: Suggesties zijn (in volgorde van hoogste waarschijnlijkheid):
1. Defecte / slecht werkende CD/DVD lezer van waaruit je installeert. Vooraf de hele CD/DVD lezer helemaal schoonblazen vóórdat je de leeslenzen schoonmaakt met pure alcohol. Je zou ook je andere CD/DVD lezer kunnen gebruiken als je er meer dan 1 van hebt of van iemand een recente kunnen lenen of een nieuwe kopen.
2. XP CD rom slecht leesbaar. Lees de schijf in met een programma (bijv. ImgBurn -> Create image file from disc), en kijk of die alles wel lezen kan. Zodra Imgburn dan een image van de schijf gemaakt heeft, brand die image op een andere cd (Imgburn -> Burn image file to disc, liefst ook ander merk gebruiken etc.) en kijk of je daarmee wel kunt installeren.
3. Problemen met de partitie waarop je XP installeert. Kies er bij de installatie voor om langzaam de partitie te formatteren. Verder kun je evt. gebruik maken van de mogelijkheden die ik je aangegeven heb om de harde schijf op een andere computer aan te sluiten en daar de partitionering en formattering te doen.
4. Bootsector virus (maar je had killdisk gebruikt, toch?). Kijk of je een hulpprogramma kunt vinden waarmee je de hele schijf nog een keer helemaal schoonmaakt (alle sectoren op 0, incl. de master boot sector).
5. (Toch weer) geheugen problemen. Check nog een keer met memtest86 en zet de BIOS instellingen terug naar fabriekswaarden.
6. BIOS updaten (niet waarschijnlijk dat dat een oplossing bied m.i., maar toch gemeld)
7. Virus beveiliging van de bootsector uitzetten in je BIOS (zal waarschijnlijk nu al niet aanstaan, maar toch even gemeld)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Deze foutmelding komt, naar mijn ervaring, voor als je

(Soms) In het bios virusscanner hebt ingeschakeld en Win SP3 probeert te installeren, of:

Als je geinfecteerd bent met een z.g. rootkit.

Hierbij ga ik er van uit dat je geheugen echt 100 % is, anders zitten we hier al die posten voor niets na te lopen.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb memtest gedraaid daar was alles ok en Kill disck en ook die bios upgedate dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er een virus is ik probeer de boven genoemde dingen.
Toch bedankt!
 
Hoi !

Misschien is het makkelijker er even een expert naar te laten kijken !

Je bent nu al zo lang bezig....

Woon je in de buurt: ik los je probleem i9n 'n uurtje op incl. Win 7 install.

Greetz,

Harry.
 
Hee,

Nee helaas niet woon helemaal in Eindhoven hoe wilt u het probleem dan oplossen want het licht dus waarschijnlijk aan mijn dvd lezer want de Schijf is helemaal leeg en de cd van Windows XP Proffesional doet het op een andere pc perfect. Ik heb helaas geen externe dvdlezer\brander. Dus die zou ik dan eventueel aanmoeten schaffen, In de schijf en in de computer zijn geen fouten gevonden. De lezer leest wel Kill Disk enzo maar geen Windows Cd dus is wel raar maar dan nog iets. Het draait hier om deze laptop. Waar ik van sta te kijken dat hij het zo goed doet echt geweldig voor hoelang ik hem al heb:

http://reviews.cnet.com/laptops/dell-latitude-c640/4505-3121_7-20305954.html

Hier zit geen dvd lezer in ik heb vista en alles legaal wel 3x maar dat is allemaal dvd. Zou ik die om kunnen zetten naar cd?

Heel erg bedankt,
 
Als je laptop ook van memory-stick kan opstarten:
link1
link2

Wellicht kun je dan nl. XP installeren vanaf memory-stick ipv. CD.

Succes,

Tijs.
 
Hoi !

De Dell C 640 staat hier ook nog als reserve voor m'n vrouw.

Prima ding, hoor.

Installeren van een USB-stick is inderdaad mogelijk, maar zover ik weet ondersteunt je Dell
dat niet !

Voor mij is dat allemaal wat makkelijker met externe floppy-drives, externe CD/DVD-drives etc. etc.

De handleiding uit je link zal wel werken: ik zou zeggen: probeer het eens.

Ik heb hier een stick liggen die zo: http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html is gefabriekt speciaal voor netbooks.

Greetz,

Harry.
 
Aan jouw link heb je niets, want daarmee wordt niet op de harde schijf van de pc geïnstalleerd maar wordt XP geïnstalleerd op de USB schijf/memory stick.
Bovendien gaat het hier om een soort 'rescue'-XP (namelijk BartPE), niet om een 'normale' XP die start vanaf USB schijf/memory stick.

Mijn links gaan over het gebruik van de USB stick om vanaf die stick XP te installeren op de harddisk. En dat is wat jij wilt (omdat blijkbaar je dvd/cd speler in je laptop onbetrouwbaar is/slecht functioneert).

Tijs.
 
Ja deze Dell is echt fijn.

Ik heb een drive die dus alleen CD'S leest nou zijn er wel die ook dvd's ondersteunen en die heb ik niet in de winkel kosten ze 100 euro en dat ben ik niet van plan om te doen.
Hoe kan ik testen of mijn laptop van de USB stick opstart? Ik moet denk ik eerst formateren of niet want ik snap het niet zo goed heeft iemand tijd om het uit teleggen?

Heel erg bedankt.
 
Hoi !

Kijk even in je bios welke opstart-mogelijkheden worden aangegeven.

Hoe te werken met een USB-stick: zie dce link uit m'n vorige post.

Wil je liever Win 7 installeren heb ik ook een tutorial voor je (door mij getest en goed bevonden).

Greetz,

Harry.
 
Ik snap niks van mijn bios en als ik mijn USB stick bootable wil maken pakt hij hem niet en met een andere programma wel maar die doet het niet van HP die doet het maar die anderen niet. Ik heb geen Windows 7 dus gaat mij niet lukken.

Heb je uitleg hoe ik kan booten of zou je even in de laptop van jou kunnen kijken de zelfde wat ik moet instellen in de bios als je tijd hebt teminsten in iedergeval heel erg bedankt
 
Ik ben er achter gekomen mijne kan niet booten op usb helaas het houd dus allemaal op:(
 
Hoi !

Uit m'n post van gisteren: " maar zover ik weet ondersteunt je Dell
dat niet ! "

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, zonder goede CD/DVD speler zal het voor jou niet meevallen !

Vandaar m'n raad een paar dagen geleden om de laptop even te laten installeren door een pro.

Die hebben externe floppy- en DVD-spelers staan en lossen je probleem in 'n uurtje op.....

Je wilt/kunt geen nieuwe interne CD/DVD-speler/brander aanschaffen, dan kan ik je verder niet van dienst zijn.

Greetz,

Harry.
 
Ik laat nog van me weten ik ga op onderzoek uit naar dvd-cd spelers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan