Er is een probleem gevonden . windows is afgesloten om schade voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je had er een floppy inzitten?
Je had ingegeven op de vraag in welke floppy-drive: a:
Je had 2x op Enter gedrukt om het beschrijven te starten?
Het is maar heel klein, dus als je de floppy-drive aan het werk hebt gehoord, dan zou het al goed moeten zijn.

PS: Het zijn Unix bestanden die op de floppy terechtkomen, je kunt ze dus na het schrijven niet in Verkenner zien, maar je kunt er wel van opstarten.

Succes,

Tijs.
 
Hij zegt ook niet weet u zeker dat u wilt schrijven ik druk 1 keer op enter en dan is het scherm weg en hoor ik voor de rest ook niks heb je geen anderen test?

Bedankt?
 
Je hebt er toch wel op gelet om a: in te typen na het starten van install, en daarna op Enter te drukken? Daarna verschijnt de vraag of je het echt wilt gaan doen, en daar geef je ook Enter.

EDIT: En er ook aan gedacht om het hele .ZIP bestand uit te pakken in een map, zoals ik geschreven had, en dan vanuit die nieuwe map install.bat aan te roepen?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja uhm ff een vraagje ik weet niet of dit mag maar heb jij de folder als je die kan sturen als bijlagen dan kan ik die op mijn floppy zetten want hij doet echt raar.

Alvast bedankt
 
Doe het dan maar anders: Maak een opstartbare CD.

Download dit bestand
Pak het daarin aanwezig Memtest86_3.5.iso bestand uit naar je Bureaublad.
Doe een lege CD in je brander
Installeer en start ImgBurn
Kies voor de eerste optie ("Write image file to disc")
Klik waar het pijltje hier beneden naar wijst.
Blader naar je Bureaublad, klik op Memtest86_3.5.iso, en druk op Openen
Klik daarna op het rechthoekige vak zoals beneden aangegeven.
Neem de gebrande CD naar de computer met de problemen, en geef in de BIOS aan dat vanaf CD-rom gestart moet worden (=CD/DVD speler als eerste zetten in de Boot-volgorde)

attachment.php


Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • imgburn_write_image_to_disk2.JPG
    imgburn_write_image_to_disk2.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 112
Hee mijn brander is vandaag kapot gegaan zo als ik al in vorige berichten heb beschreven
dus kan ik niet branden nou is mij even de vraag of jij een floppy wil maken met de test erop zoals hij moet zijn daar een kopie van maak van alle bestanden die op de floppy staan zo dat ik niet meer hoeft te installeren. En zo op mijn floppy kan zetten zou dat kunnen of is dat geen mogelijkheid?

iig Heel erg bedankt
 
Het is toch gelukt ik heb hem op de floppy gekregen bedankt!

Als hij klaar is met testen en hij vind fouten verbeterd hij ze dan zelf of moet jij dan weer dingen installeren enzo?

Bedankt
 
Geheugenmodules kunnen niet gerepareerd worden, dus als memtest fouten vind, dat moet je de kapotte module(s) vervangen.
Als er inderdaad fouten gevonden worden, en je weet niet in welk geheugenslot de kapotte zit, dan zul je elke geheugenmodule apart moeten testen door er maar 1 tegelijk in de computer te hebben en die dan testen met Memtest86, zodat je te weten komt welke ervan kapot zijn/is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hij is klaar met de test er zijn geen fouten gevonden wat betekend dit dat ik mijn probleem niet of wel opgelost krijg?

Bedankt
 
Enige wat je daaruit zou kunnen concluderen is dat je geheugen blijkbaar niet de schuldige is.

Probeer even het volgende: Start op van de XP cd.
Kies bij het eerste keuzescherm de R van Herstelconsole
Als het goed is hoef je hier geen XP installatie te kiezen, en kom je direct op de C:> prompt uit. Krijg je wel een vraag, dan moet je de 1 intypen en enter geven. Daarna kan evt. het wachtwoord van Administrator worden gevraagd. Als je daar niets aan ingesteld hebt, druk dan gewoon Enter.

Zodra je dit allemaal gedaan hebt staat er:
C:>
of
C:\Windows>

Doe hier het volgende, en druk daarna op Enter: chkdsk c: /r
Zodra klaar, type Exit en daarna probeer opnieuw XP te installeren.

Tijs.
 
Helaas doet hij dat niet meer want hij stopt dan en geeft de fout die boven aan op pagina 1 staat dus ik komt niet meer bij dat keuze menu ik ben nu weer terug bij af:confused:
 
1. Geef nog eens de precieze foutmelding, dus niet die je "ergens van Internet" hebt gehaald?
2. Heb je deze XP CD al eens eerder succesvol gebruikt bij een installatie op een PC?
3. Indien antwoord op vraag 2 ja is: Heb je die XP CD al eens succesvol gebruikt op die ene pc?
4. Is het een (kopie van) een originele XP CD of is het zo'n gedownload ding?
5. Heb je SATA of RAID-schijven die je op die PC gebruikt en is zijn voor de SATA/RAID controller in de XP CD wel drivers geïntegreerd? De XP CD's leveren namelijk zeer beperkte ondersteuning voor RAID controllers en géén ondersteuning van SATA controllers(!)
6. Welk SP zit er in die XP CD geïntegreerd? <Geen>, SP1, SP2 of SP3?

Tijs.
 
1. Geef nog eens de precieze foutmelding, dus niet die je "ergens van Internet" hebt gehaald?
2. Heb je deze XP CD al eens eerder succesvol gebruikt bij een installatie op een PC?
3. Indien antwoord op vraag 2 ja is: Heb je die XP CD al eens succesvol gebruikt op die ene pc?
4. Is het een (kopie van) een originele XP CD of is het zo'n gedownload ding?
5. Heb je SATA of RAID-schijven die je op die PC gebruikt en is zijn voor de SATA/RAID controller in de XP CD wel drivers geïntegreerd? De XP CD's leveren namelijk zeer beperkte ondersteuning voor RAID controllers en géén ondersteuning van SATA controllers(!)
6. Welk SP zit er in die XP CD geïntegreerd? <Geen>, SP1, SP2 of SP3?

1.Onherstelbaren fout waar door setup niet door kan gaan. Een van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd.

Manifestparseerfout: er is een ongeldig teken in de tekst gevonden.

Klik op OK om het logboek van setup te bekijken.


FOUT: SXS.DLL: Syntaxisfout in het manifest- of beleidsbestad D:\l386\asms\1\DEFAULT\DEFAULT.MAN in regel 0.


2. CD is legaal Windows XP Proffesional. Is vaker voor de zelfde laptop gebruikt. Met veel succes.

3.'' '' '' ''

4. Het is geen kopie, hij is gekocht.

5. Er zat een 20 GB Hardeschijf in was niet naar mijn mening voldoende heb er 2 jaar geleden 1 nieuwe schijf in gezet van 80 GB. SATA

6. de CD Windows XP Advantage kit voor Windows XP Professional
deze bevat de nieuwste versie van windows xp Professional met service pack 2.
Dit staat op de hoes. Gekocht in 05-10-2006
[/I]
Voldoende info?

Bedankt
 
Goede, duidelijke informatie. Bedankt daarvoor.

Even een vraag: Je schrijft dat je 2 jaar geleden een 80 GB Sata schijf gekocht hebt. Heb je daarop toen ook zonder problemen XP kunnen installeren? En heb je (via floppy of anderszins) drivers tijdens de XP installatie erbij hoeven laden?

Ik geef hieronder de inhoud van mijn DEFAULT.MAN bestand (XP, SP3 geïntegreerd), kijk even na hoe het bij jou staat in die i386\ASMS\1\default sub map van de installatie-cd. De foutmelding verwijst namelijk naar dit bestand.
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0"> 
    <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.SystemCompatible" version="5.1.2600.2000" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>     
    <description>System Compatible Default</description>  
    <dependency>
         <dependentAssembly>
            <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.GdiPlus" version="1.0.0.0" language="*" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
         </dependentAssembly>
    </dependency>
    <dependency optional="yes">
         <dependentAssembly>
            <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Networking.DxmRtp" version="5.2.2.3" language="*" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
         </dependentAssembly>
    </dependency>
    <dependency optional="yes">
         <dependentAssembly>
            <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Networking.RtcDll" version="5.2.2.3" language="*" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
         </dependentAssembly>
    </dependency>
</assembly>

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.SystemCompatible" version="5.1.2600.2000" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
<description>System Compatible Default</description>
<dependency>
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.GdiPlus" version="1.0.0.0" language="*" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
</dependentAssembly>
</dependency>
<dependency optional="yes">
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Networking.DxmRtp" version="5.2.2.3" language="*" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
</dependentAssembly>
</dependency>
<dependency optional="yes">
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Networking.RtcDll" version="5.2.2.3" language="*" processorArchitecture="x86" publicKeyToken="6595b64144ccf1df"/>
</dependentAssembly>
</dependency>
</assembly>

Zo ziet hij er bij mij uit bedankt trouwens voor je hulp echt geweldig
 
Ik heb ze vergeleken, en ze zijn allebei hetzelfde. Daar ligt het probleem niet.

Nu heb ik een leuke voor je om te proberen (veronderstelt problemen met de aansturing/herkenning van de cd-rom tijdens de installatie!):
1. Start (om mijn een plezier te doen! :D) nog 1x de installatie, verwijder de partitie waar je al een poging mee gedaan hebt, maak een nieuwe partitie, en installeer daarop.
2. Haal bij de eerste herstart de CD-ROM uit de drive.
Laat het systeem zijn gang gaan totdat er om een CD-rom gevraagd wordt. Stop 'm er dan pas in.
Krijg je weer een foutmelding, start de pc opnieuw, met weer géén cd-rom in de drive, en stop die er pas in zodra erom gevraagd wordt.

Kijk of je hiermee verder komt. Ik heb (naast bovengenoemde tip) nog een paar tips gevonden in deze discussiedraad

Succes, we horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En de oplossing die heel véél mensen vooruit hielp in de genoemde discussiedraad van mijn vorige posting:
From: Terry on 02/10/2007
Follow the Microsoft instructions fron the "support/microsoft" link above, but do the things that microsoft DID NOT tell you.

Forget disconnecting drives or trying 'older' CD-ROMS.

When the "File 'asms'... " problem occurs, press 'SHIFT F10' for DOS

Type regedit.exe then 'Enter' key

Scroll down and click to highlight HKEY_LOCAL_MACHINE (must be highlighted!)

Up top L/H side click 'File', then click 'Load Hive'

A window box will appear and, in there, type

%Windir%\System32\Config\System.sav click 'Enter'

When prompted for a name, type Test

Locate and then click the following key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Test\ControlSet1\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}


Delete the UPPERFILTERS and LOWERFILTERS registry keys by left click highlight, right click 'delete' + (are you sure) buttons.

You may have to do this again if there are any "..\Test\Controlxxx\control\Class" entries apart from ..ControlSet001\

Either way, up top left click 'File' , then click 'Exit'

The Microsoft site says the following:................................

If the path in the error message is the correct drive letter for the CD-ROM drive, click OK to continue the Setup program. ..................................................

I did not find that this worked, so I just "Cancel" 'd out and the system restarted in the setup as before "" DO NOT PRESS ANY KEYS "" Wait until Setup does it's work: it gets to the same point, but now, with the registry key changes, it will recognise the CD/DVD ROM drive.

Dit dus als eerste te proberen als de suggestie uit mijn vorige posting niet helpt.

PS: de verwijzing van Terry naar een Microsoft artikel is deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En alvast voor de volledigheid nog een paar tips die kansrijk zijn:
1. Tijdens de herstart van de pc, vlug de pc helemaal uitzetten (aan/uit knop ingedrukt houden). Dan weer aanzetten met de aan/uit knop. Dit zou mogelijk de herkenning van de CD-rom door het installatieproces kunnen helpen.
2. Bouw de harde schijf uit, hang 'm aan een andere computer (evt. met een apparaat zoals deze of deze of vergelijkbaar), zorg ervoor dat de partitie waar XP op moet komen daarop gereed is of gereed wordt gemaakt, en kopieer dan de inhoud van de XP CD naar een map op de uitgebouwde harde schijf.
Bouw de schijf weer in de originele computer, en telkens als er een of anderlees probleem zich voordoet, blader naar de juiste map op de harddisk! :) [Dat zal vaak de i386 submap zijn, maar kan bijv. ook zo'n ASMS submap zijn].

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hij is 2,5 inch kan ik hem dan ook in een desktop hangen?

Als het een SATA schijf is, dan wel (2.5 inch en 3.5 inch SATA schijven hebben dezelfde voedings- en datakabel-connectors).
Een IDE kan niet, omdat een 2.5 inch een afwijkende (kleinere) datakabel-connector gebruikt. Voor 2.5 ide schijven kun je uitwijken naar verloopstukjes óf een USB apparaat zoals deze of deze.

We horen het wel.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan