Ervaring met host? (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik al gevraagd, is mogelijk.

Kijk:

- Bij echt overschrijden van de limiet rekenen we EUR 0,03 per MB. Na de helft van de maand berekenen wij een bedrag per MB. Dit wordt aan het einde van de maand gefactureerd. Dit doen wij pas bij herhaaldelijk overschrijden. Dit komt echter zelden voor omdat we vrijwel alle klanten aanraden om hun account te upgraden tegen EUR 0,003 per MB dataverkeer.

Excuus, met name de laatste regel heb ik overeen gelezen.

Kan gebeuren ;).

Ik geef GH nog een kleine 2 uur. En anders zit ik lekker bij VDX :thumb:.

Ik zal het uiteindelijk laten weten.

Dag GH! Toedeloe, veel succes verder :p.

Ik heb ze za 3-5-2003 19:23 gemaild. Ik vind dit wel erg lang duren.

Ik ga lekker naar VDX :thumb:. Ik stuur nog een paar controle mailtjes, en als het helemaal door is meldt ik het hier ook.

Geplaatst door headout

Weet hij zeker dat ze bij Greyhound zitten?
Whois voor topic-design.nl
Whois voor soccerquest

Beide zijn geregd bij Fast-is (op zich geen probleem), met de nameservers van http://www.hg-hosting.com/ .

Met andere woorden: beide sites worden niet door greyhound gehost, hooguit is het zo dat greyhound reseller is voor hg-hosting in dit geval. Wellicht dat Plugintools daar iets meer over kan zeggen.

Blijft dus staan dat Greyhound jou nooit 9 gieg verkeer kan aanbieden voor die prijs met een server in NL.

Hg-hosting biedt pakket web4 aan met dit:
Webhosting pakket 4

- 200mb webspace
- php cgi statistieken
- 20 pop3, 20 aliassen, 20 forwards
- Prijs : 90 €
-dataverkeer 5 gieg
-domeinnaam reg €12,5

bedragen excl. BTW

Ik zou dus greyhound zelf eens vragen naar sites die zij gehost hebben. (Zei ik al eerder)

Veel kan ik niet meer over GH vinden, ze zijn in ieder geval geen reseller bij HG-Hosting, die bieden namelijk Private Nameservers aan, wat dus inhoudt dat je Nameservers (dus NS1 en NS2) op je eigen domeinnaam komen te staan). Ik heb dit ook, mijn domeinnaam is PluginMedia.com en dit is mijn Whois. Zoals je kunt zien staan beide nameservers op mijn naam. Mijn host is echter ExcelWebhosting, maar daar zie je niks van terug.
Dus reseller van HG is GH dus niet (wel opvallend die afkortingen :D).

Ook zeggen ze dit:
Waarom zijn wij zo goedkoop?
Onze servers zijn gelegen in Amerika dit heeft de voordelen dat het daar veel goedkoper is en ook dat je er meer data-traffic krijgt.

Kortom, beetje ondoorzichtig web, maar je keuze voor VDX is een goede. In het vervolg kan je altijd een request vragen op WebHostingTalk.nl, waarschijnlijk krijg je dan een nog beter aanbod.

Jacco

Jouw whois werkt niet.

Ah, die site wist ik niet. Bedankt :thumb:.

Ik neem VDX, exacte details volgen nog:D.

Geplaatst door XP_PC
Jouw whois werkt niet.

Ah, die site wist ik niet. Bedankt :thumb:.

Ik neem VDX, exacte details volgen nog:D.

Haha, de WHOIS tool van DNSStuff ligt zelf plat :D Hij doet het nergens meer op. Moet je straks maar even kijken, dan kan je zien wat ik bedoel :D

Geplaatst door plugintools

Veel kan ik niet meer over GH vinden, ze zijn in ieder geval geen reseller bij HG-Hosting, die bieden namelijk Private Nameservers aan, wat dus inhoudt dat je Nameservers (dus NS1 en NS2) op je eigen domeinnaam komen te staan).
dat was mij niet bekend. Ik trek dus mijn eerdere bewering over GH in :D

Ik heb nog wel wat info (wellicht is het tegenwoordig veranderd) over GHW.be (greyhoundblablabla)

Allereerst de eerste server van die gozer is een dedicated server gehuurd bij serverbeach.com. Hij is dus geen reseller. (Extra info, hij was begonnen als een reseller en later begon bij met een dedicated server een eigen bedrijf)
Sinds een tijdje heeft hij er een 2e erbij, het ligt voor de hand dat ook die server bij serverbeach staat. (Misschien is het rackshack ik weet het niet zeker)

Hmmm wat kan ik nog meer vertellen..
Owja hij heeft standaard 400 gb dataverkeer per maand. Extra dataverkeer kost hem heel veel geld. Hij biedt wel veel dataverkeer bij zijn pakketten. Dat is in de hoop dat de klanten niet daadwerkelijk alles gebruiken.

De snelheid is wel redelijk...voor een host in de VS.

Die gozer werkt alleen, al heeft hij wel hulp van verschillende mensen, waaronder iemand die de servers beheert. Dat zou betekenen dat als er een probleem is, dat hij er niet veel aan kan doen. Hij moet dan weer die serverbeheerder contacteren enzo... (neem ik aan). Die extra mensen horen niet echt bij ghw. Ze helpen hem alleen maar.

Verder is het zo dat de laatste tijd ghw een flink aantal keren down is geweest. (Ervaring met een site die daarop gehost werd) Toen kwam de 2e server en er werd beloofd dat het beter zou gaan. Op een gegeven moment crashte de server en bijna alles was weg of iets dergelijks.
Op de website staat dat er dagelijks backups worden gemaakt. Maar na die crash werd NIETS hersteld.
Die ene site moest de site zelf terugzetten met eigen backups, dus GHW LIEGT OVER BACKUPS.
Daarna was er weer gekloot met de tijd van de server die niet op GTM liep. Na een paar downtimetjes verder werd beloofd dat alle websites om de snellere 2e server verhuisd zullen worden.
Uiteindelijk is dat gebeurd en het is nog regelmatig traagjes en heel soms ligt het ook plat.

Mijn ervaring is... GHW moet ECHTE mensen in dienst nemen die er verstand van hebben en er ook de tijd voor hebben.

Trouwens GHW lijkt goedkoop.. maar als je kijkt wat het hem kost...en hoe hij het verkoopt maakt hij best wel veel winst wat hij eigenlijk moet gebruiken voor personeel die er verstand van heeft.

NOTE: De meeste informatie is al ruim 2 maanden oud. Alleen de downtime ervaring is redelijk recent.

En ik heb nog steeds geen reactie van GreyHound
PLEASED.GIF
.

Geplaatst door XP_PC
En ik heb nog steeds geen reactie van GreyHound
PLEASED.GIF
.
Wellicht is de email niet aangekomen?
Ik kreeg toen namelijk wel antwoord op al mijn mails.

Die eerste reactie is van die gozer van ghw :D

en ik zie nu net dat een paar sites van gozers die positief antwoorden dood zijn. (account bestaat wel, maar de site is LEEG) Hoe zal dat nou komen?

Laatst bewerkt:
JP jij weet ook dat Iwan daar niet aan verbonden is. Hij heeft alleen de site www.thacrip.com daar neer gezet, en voor zover ik het weet, heeft de server een crash gehad. Of hij nadien terug is gekomen is voor mij nog een raadsel.

ho, wie is JP? Wie is Iwan?

Met eerste post bedoel ik de post die onder aan is. (Dat is de eerste post, de meest recente post staat bovenaan)
Dus niet thacrip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan