Ik heb nog wel wat info (wellicht is het tegenwoordig veranderd) over GHW.be (greyhoundblablabla)
Allereerst de eerste server van die gozer is een dedicated server gehuurd bij serverbeach.com. Hij is dus geen reseller. (Extra info, hij was begonnen als een reseller en later begon bij met een dedicated server een eigen bedrijf)
Sinds een tijdje heeft hij er een 2e erbij, het ligt voor de hand dat ook die server bij serverbeach staat. (Misschien is het rackshack ik weet het niet zeker)
Hmmm wat kan ik nog meer vertellen..
Owja hij heeft standaard 400 gb dataverkeer per maand. Extra dataverkeer kost hem heel veel geld. Hij biedt wel veel dataverkeer bij zijn pakketten. Dat is in de hoop dat de klanten niet daadwerkelijk alles gebruiken.
De snelheid is wel redelijk...voor een host in de VS.
Die gozer werkt alleen, al heeft hij wel hulp van verschillende mensen, waaronder iemand die de servers beheert. Dat zou betekenen dat als er een probleem is, dat hij er niet veel aan kan doen. Hij moet dan weer die serverbeheerder contacteren enzo... (neem ik aan). Die extra mensen horen niet echt bij ghw. Ze helpen hem alleen maar.
Verder is het zo dat de laatste tijd ghw een flink aantal keren down is geweest. (Ervaring met een site die daarop gehost werd) Toen kwam de 2e server en er werd beloofd dat het beter zou gaan. Op een gegeven moment crashte de server en bijna alles was weg of iets dergelijks.
Op de website staat dat er dagelijks backups worden gemaakt. Maar na die crash werd NIETS hersteld.
Die ene site moest de site zelf terugzetten met eigen backups, dus GHW LIEGT OVER BACKUPS.
Daarna was er weer gekloot met de tijd van de server die niet op GTM liep. Na een paar downtimetjes verder werd beloofd dat alle websites om de snellere 2e server verhuisd zullen worden.
Uiteindelijk is dat gebeurd en het is nog regelmatig traagjes en heel soms ligt het ook plat.
Mijn ervaring is... GHW moet ECHTE mensen in dienst nemen die er verstand van hebben en er ook de tijd voor hebben.
Trouwens GHW lijkt goedkoop.. maar als je kijkt wat het hem kost...en hoe hij het verkoopt maakt hij best wel veel winst wat hij eigenlijk moet gebruiken voor personeel die er verstand van heeft.
NOTE: De meeste informatie is al ruim 2 maanden oud. Alleen de downtime ervaring is redelijk recent.