• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exel gesaved als .doc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackass

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Een collega heeft een exel bestand gesaved als een word bestand vraag niet hoe maar nu kunnen we dit bestand niet meer openen in exel en in word is een gedeelte van de gegevens weg.
Hoe kan je dit weer herstellen of het oude bestand zoeken in een backupbestand.
De backup is ruim 80gb groot en saved alleen als er iets veranderd is maar wanneer dit bestand voor het laatst is gebruik weten we natuurlijk weer niet.
Backup moet ik nog aanpassen Maar ik kan dit hele netwerk opnieuw gaan opbouwen want het is een bende.
Backup bestand is gemaakt met de standaart backuptool van microsoft windows server 2003 standaard ed
Normaal gesproken zoek ik dit altijd wel zelf uit alleen nu is er nogal haast bij vandaar dat ik het hier even om hulp vraag.

Er zijn trouwens geen log files bij de backup waar ik in kan zoeken

Laatst bewerkt:
Maak eerst een kopie van het bestand.
Hernoem de kopie weer als .xls
Probeer nu eens te openen?
Doe dit NIET met het orrigineel, om verdere schade te voorkomen.

Helaas had ik ook al geprobeerd maar hij zeg dat het bestandsindeling niet correct is

Kijk eens of je het kan openen met Kladblok.

Ga morgeb doen dan zit ik weer op werk gelukkig nu even niet

Wat denk ik ook een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om via een macro de gegevens uit het gesloten bestand op te halen naar een nieuw Excel bestand.

Krijg in kladblok een onleesbaar tekenreeks

de collega gaat alvast opnieuw typen :)
Ik ga nog eff e.a. proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan