Firefox blijft om de haverklap hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik kan echt helemaal niks meer.
Als ik aan het surfen ben, Filmpjes bekijken, wat voor actie dan ook, soms is zelfs naar beneden scrollen aan aanleiding om te gaan hangen.
En dat niet om het uur of zo, nee soms zelfs om de minuut, of nog eerder.
Ik wordt er helemaal gestoord van, want ik weet ook niet waar ik het zoeken moet.

Graag wil ik m'n PC helemaal leeg gooien en alles weer even opnieuw installeren, maar mijn autistische zoon, wil dat niet, het duurt nogal voordat ik hem kan overtuigen, want volgens hem ligt het aan mij, hij heeft dat probleem niet, hoezo niet?
Ik heb het bijna overal, terwijl hij toch net zo vaak op dingen als youtube zit en flash spelletjes speelt als ik.

Ik dacht dat het probleem zich vooral voordeed als ik meerdere vensters open had, maar dat lijkt het niet te zijn.
Het gebeurt ook al ik 1 venster open heb.
Vandaag probeer ik bv de tudors via stream te kijken, maar waar ik in principe 1 uur over doe ben ik met alle afsluitingen wel 2 uur bezig, is niet normaal toch? (nu op helpmij is alles rustig bij de weg)

Als ik in taakbeheer kijk zie ik dat er bv iets van rond de 50 processen actief zijn....is dat normaal?
Kan het iets zijn met die plug in container voor Firefox zoals ik eerder op de dag las, of iets met AVG 2011, want sinds ik dat geinstalleerd heb, hangt Firefox steeds vaker. Daarom heb ik AVG ook op non actief op de achtergrond ingesteld, want dubbele spywareguard bv hoef ik niet (ik heb al spywareblaster) zo zijn er dus wel meer dingen die ik dan dus dubbel heb.
Moet ik anders misschien dingen updaten, ik krijg om de haverklap van Java en Windows dat ik moet updaten, maar ik geloof niet dat dat ooit ook maar enigszins geholpen heeft, want dit probleem heb ik al een behoorlijke tijd (alleen niet zo erg als nu)
Kan iemand mij zeggen waar ik het probleem moet zoeken zoeken? Ik ben bang dat mijn configuratie ergens vreselijk conflicteert, maar ik heb geen flauw idee wat alles is.
Misschien iets simpel als verkeerd geconfigureerde flash, of java (daar heb ik overigens de ballen verstand van)
Oh misschien niet onbelangrijk, ik heb Vista.....(ook zo leuk)
En m'n Firefox is versie 6.3.13

Ik heb net gekeken bij help, probleemoplossingsinformatie in Firefox, als ik naar de geinstalleerde plug ins kijk, zijn ze allemaal actief behalve de Mozilla Default Plug-in, betekent dat wat?

Laatst bewerkt:
Het is niet verstandig agv uit te zetten,spywareblaster vervangt avg niet!!
Scan je weleens op spyware met bijv. MBAM of superantispyware?
Die 50 processen kun je daarvan een screen maken zodat we eens kunnen bekijken?

Laatst bewerkt:
Ja elke keer als mij het gevraagd wordt scan ik mijn PC, maar er is nooit wat mis. Ga ik eerst wel even doen.
Ik heb Spybot S&D en dat ga ik liever niet weg doen daar vertrouw ik al jaren op, net zoals op spywareblaster, want S&D vind ook nooit wat.

Een screen-shot van al die processen had ik ook al eens gemaakt, ga ik ook even opzoeken.
Kom zsm bij je terug.

Ik zie nu dat het plaatje van m'n processen niet helemaal compleet is, ga even een nieuwe maken. (moet ook eerst even eten, duurt dus wel even)

Laatst bewerkt:
mischien moet je een andere virus scanner nemen het heeft bij mij ook geholpen wnat ik had eerst mijn computer met avg gescand en geen virussen gevonden en toen ehb ik avg er af gegooid en microsoft security essentials er op gezet en die vond 8 virussen...
en het is niet zo goed om beveiligings dingen dubbel te hebben wnat die gaan elkaar blokeren en dan doen ze helemaal niks...

MVG Tibor

Misschien moet je even de specificaties van je computer geven.

@tibor
Ik hoef daarom eigenlijk alleen maar een virusscanner, want ik heb al spywareblaster, daarom wilde ik AVG ook alleen voor de virusscanner, maar deze versie kwam met allerlei extra's, bovendien lijkt het alsof AVG de boel ook hinderlijk zat te vertragen.
Bovendien komt Vista ook nog eens met allerlei extra beveiliging, die wat mij betreft wel uit mogen (behalve de firewall), omdat ik altijd redelijk tevreden ben geweest met S&D en SWblaster tezamen
Is er anders een (liefst gratis) viruscanner die uitsluitend dat doet wat er van hem/haar verlangt wordt?

@roby3, welke specs bedoel je?

Goed dan heb ik nu ook een plaatje van de processen.
MBAM vond 1 infectie die heb ik verwijdert (het was Spyware.OnlineGames) maar ben bang dat dat niet de oorzaak is van een hangende Firefox.
Spybot is nog aan het scannen, nou nee, ik krijg net een congratulation no immediate threats were found...

Tijdens het uploaden van m'n plaatje loopt alles weer vast ook...grrr,
Nou nog een keer proberen...................
Ja staat er.

Bijlagen

• processen.jpg
    processen.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 79
Het plaatje processen zegt niet veel bijzonders is vrij normaal,alleen avg paar processen weet ik niet heb zelf avast .
ging natuurlijk alles oke op dat moment aangezien er vrijwel niets gebruikt werd op dat moment.
interesse in avast home edition gratis:
http://www.av.eu/nl/avast_antivirus_producten/avast_antivirus_Home_Edition/

Is windows op je pc aan het updaten op het moment van screen processen??

Gebruik je alleen firefox of heb je ook andere browsers?
Je zou bijv. naast je standaard browser even google chrome kunnen uitproberen,gebruikt vrijwel dezelfde plugins als firefox.
http://www.google.com/chrome/index....=nl&utm_source=nl-ha-emea-nl-bk&utm_medium=ha

Gebruik eens ccleaner om je pc eens op te schonen:
http://www.piriform.com/ccleaner/download

Laatst bewerkt:
ik heb zelf dus microsoft security essentials en het bevald me heel erg goed en het is gratis zolang je een originele windows versie hebt.
het werkt goed want het werkt dus helemaal samen met je computer en vista en security essentials gaan dus niet 2x het zelfde doen
ik weet niet of het nog meer doet dan dat jij wild dat het doet maar ik zou het even proberen en inderdaad ccleaner helpt ook
en mischien je harde schijf eens defragmenteren
succes

Tuurlijk is de optie van 100tibor ook een goede zo heeft iedereen zijn voorkeuren.:thumb:
En voor de meldingen van vista die kun je uitzetten hoor.

Laatst bewerkt:
CC cleaner doe ik ook wel eens maar dat levert niet echt veel verbetering op.
defragmenteren hoef ik ook vaak niet, en helpt ook niet.

Windows update heb ik uit, tenminste de automatische, ik krijg wel een waarschuwing dat er iets te updaten valt.
Vaak levert dat (als ik update) geen verbetering op.

Ik heb naast Firefox natuurlijk IE erop, maar dat gebruik ik nooit.
Gisteren wel geprobeerd maar toen liep de PC ook vast -----> = hangen

de Google chrome tip kreeg ik gisteren ook, dat zie ik wel zitten, Firefox er dan maar af, maar dat wil m'n zoon weer niet, dan is hij z'n vertrouwde manier van werken kwijt...daar gaat nogal wat tijd overheen voordat ik hem daarvan kan overtuigen :(
Kan ik anders naast Firefox Google chrome uitproberen of gaat dat conflicteren?

Maar goed,ik zal CCcleaner wel even op m'n PC loslaten, en ik zal toch ook nog even scannen met AVG, en voor de zekerheid defragmenteren.
Ik ga de security essentials van microsoft eens bekijken, want ik heb een originele Windows vista.
Maar moet ik dan Spybot en Spywareblaster eraf gooien??
En ik ga Google chrome eens uitproberen, hopelijk kan ik dat naast Firefox op m'n PC laten staan.

Daarna kom ik weer terug, om te zeggen hoe het ging/gaat
In ieder geval alvast bedankt voor de tips.

Weet je wat het voor mij is, Windows komt met zo veel waar ik echt nooit gebruik van maak, maar ik heb geen flauw idee wat alles is, dus ik laat het maar staan. Liefst heb ik een zo basis mogelijk configuratie, veel doe ik niet op de PC, zelfs outlook gebruik ik niet voor mail. maar omdat ik soms nogal wat probleempjes krijg, download je steeds weer software om daar vanaf te komen, wat er dan natuurlijk wel weer voor zorgt dat je PC vol gaat cloggen. Wil je het opschonen dan weet je niet wat wel en wat niet belangrijk is. en zo voort.......
Gelukkig is er dan toch altijd weer helpmij.

Oh maikel9, over welke meldingen van Vista heb je het eigenlijk?
de enige melding die ik constant krijg is dat sommige opstartprogramma's worden geblokkeerd en dat blijft net zo lang in beeld totdat ik op het kruisje klik, en dan komt het hinderlijk vaak weer terug ook.
Wordt ik ook zo gallisch van, dan krijg ik zoiets van ja du-uh, dat heb ik toch zelf gedaan omdat het KAN. Ik hoef niet als ik de PC opstart meteen messenger op te starten bv, dan kan uit, en zo heb ik bijna alle programma's uit de opstart, behalve Windows defender, Tweak UAC en MBAM, waarom moet ik daar om de haverklap aan herinnert worden??

Laatst bewerkt:
ik denk dat je google chrome en firefox wel naats elkaar kunt gebruiken maar die spybots enzo daar weet ik ijegnlijk niks avn want zelf gebruik ik er ook geen...
maar succes

Idd er hoeven veel programma's niet mee op te starten en deze kun je gewoon uit zetten.
Met ccleaner druk eens op gereedschap en dan opstarten hier is de lijst met programma's die mee opstarten.
post die lijst hier eens dan kijken we samen wat eruit kan.
Over de moeilijkheid van het veranderen van je zoon weet ik alles van,ik heb hetzelfde met mijn zoon.;)
verandering van virusscanner zou je kunnen doen,met hierbij de spywareblaster en spybot (ik gebruik liever mbam of superantispyware)en evt. de firewall van windows heb je het toch wel goed geregeld denk ik.
Zou je ook eens kunnen kijken wat voor een pc je hebt bijv. bovenin bij ccleaner processor,geheugen?
En kun je eens aangeven welke programma's geblokkeerd worden?
Als je security essentials erop wilt doen moet je avg eraf gooien en dan spywareblaster en spybot laat je lekker staan.

Laatst bewerkt:
Zou je ook eens kunnen kijken wat voor een pc je hebt bijv. bovenin bij ccleaner processor,geheugen?
En kun je eens aangeven welke programma's geblokkeerd worden?

Ga ik ook even doen.
Probleem is echter, zoon heeft een spelletje open staan en is aan het TV kijken, moet hem er eerst van overtuigen dat dat uit moet..(je begrijpt (begrijp ik) waar ik mee zit)

Ja ok rustig aan,ik zie dat je tweak uac op je pc hebt staan,heb je daarmee uac van vista helemaal uitgeschakeld?

081022_TweakUAC_par.jpg

Nee, volgens mij niet, ik heb het hoe het er op het plaatje uitziet. Switch UAC in the quiet mode.
Al die waarschuwingen van Vista werd ik knettergek van, dat was het eerste programma voor Vista wat ik downloade.......

Maar nog even een vraagje voordat ik CCleaner erin gooi.
Kan ik met een gerust hart onder het kopje Register, de register cleaner op mijn PC loslaten?..Ik geloof dat ik nooit zo moedig ben geweest omdat te gebruiken, enkel de Cleaner, dus misschien zit er wel heel veel achtergebleven troep op m'n PC.

Oh en kijk ook eens naar dit plaatje.
opstarten.jpg

Start ie ook op, maar dat zie je wel in CCcleaner, en niet in MSConfig, waarschijnlijk komt daar de irritante waarschuwing van...
Het is niet zo heel erg duidelijk maar toch hoop ik dat je er genoeg van kan zien.
Hmm, ik zie nu dat ik AVG er zelfs nog 2 keer op heb staan 2009 en 2011, ik dacht dat ik 2009 verwijderd had...:?

En dan m'n PC, wilde je ook nog weten:
MS Windows Vista Home Premium, 32-bit
AMD ATHLON 64X2 Dual Core processor 3800+, 1,9GB RAM, NVIDIA GeForce 6100 nForce 405

Laatst bewerkt:
Ja kan je gewoon register>scan naar problemen>herstel geselecteerde problemen>backupje maken kies je ja en sla je op en dan herstel alle problemen.
Als dit veel is doe het een paar maal tot ie niks meer vind.
lijstje kom ik op terug,

Het eerste wat ik deed bij vista was eigenaar worden:
http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

heb je bij ccleaner al opstartprogramma's uitgeschakeld?
Wat ik niet snap is dat ccleaner aangeeft dat avg niet mee opstart,klopt dit?

Laatst bewerkt:
Ja daar was ik ooit ook wel eens uitgekomen, maar ik ben zo'n drol op de PC dat ik me dat niet goed durfde te veroorloven
Als ik maar van dat onnodige geklik afwas.

Je bedoelt dat ik ALLE opstartprogramma's moet uitschakelen in CCleaner? of enkel Msconfig? Daar staan toch maar 4 programma's bij opstarten aangevinkt?

Ja ik heb AVG stopgezet, volgens mij vertraagde die nogal, en vanaf die tijd loopt Firefox en zelfs m'n niet-internet gedeelte heel vaak vast....(nou ja hangen) en al die extras van AVG zat ik niet op te wachten, omdat ik dat allemaal al had (spybot en Spy-w-blaster en defender) had alleen de virusscanner nodig, maar dat kan ik ook manueel doen...daarmee bedoel ik scannen wanneer ik dat wil

Ik moet nu Firefox afsluiten omdat CCleaner dat van me vraagt.
Ga nog maar even door met schoonmaken

Laatst bewerkt:
Dan weet ik niet of je mischien een virus te pakken hebt toch nog maar daar even met je avg geupdate mee scannen.
In ccleaner waardes verwijderen die je niet nodig hebt om mee opte starten zijn:
google
java
adobe reader
adobe gamma
open office
mbam heb je een koopversie zo niet waarde verwijderen.
msn moet ie mee opstarten zo niet waarde verwijderen.
windows defender ik begrijp dat je die niet hoeft,waarde verwijderen.

Laatst bewerkt:
Goed, dan ga ik eerst even m'n PC scannen...En AVG updaten ;)

zo t'rug

Kijk ook eens of je werkelijk 2x avg op je pc hebt staan,mischien vind je dit in ccleaner>gereedschap>deinstalleer programma's (doet nog niks hoor maar laat de geinstalleerde programmas op je pc zien.)
Ook heb je als ik goed kijk in msconfig je pc op selectief opstarten staan,omdat er diverse programmas al uit staan.

Zet eens in msconfig>tabblad algemeen de computer op normaal opstarten en start eens op en dan een plaatje van ccleaner>gereedschap>opstarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan