Game PC kopen, opstelling checken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasjenwiet

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Ik heb nu een samenstelling gemaakt in Azerty en ik wil deze graag even laten controleren.

Mijn Samenstelling

- Kan ik hiermee alle spellen op Ultra settings spelen? (Denk aan Far Cry 3, Black Ops 2, Battlefield 3, Assassins creed 3, Etc.)
- Zijn er dingen die ik beter zou kunnen veranderen?

En dan had ik ook nog een vraagje over een SSD.
- Wat doet een SSD eigenlijk? Hij maakt je pc sneller, maar hoe? Want hij is ook niet groot en je moet er altijd ook nog een andere harde schijf bij, dus hoe werkt dit?

Alvast bedankt!

Je heb geen harde schijf nodig om een SSD te hebben. Een SSD is een vervanger voor de harde schijf, hij is sneller (harde schijf ligt rond de 100mb/s en een SSD 500-600mb/s). Daardoor zal je PC veel sneller starten, en programma's. De SSD heeft geen draaiende onderdelen, verbruikt minder stroom en is niet zo gevoelig voor beweging. (als je hem laat vallen is er meestal niks aan de hand).

Omdat de SSD zo duur is, wil men vaak een HDD hebben voor het opslaan van data, video, muziek enzovoort, en het besturingssysteem wordt gedraaid vanaf de SSD.

Een SSD is een andere vorm van opslagmiddel: het gebruikt flash geheugen net zoals in bijvoorbeeld USB-sticks gebruikt wordt. Zulk soort geheugen is veel sneller in het lezen en schrijven van kleine bestanden in vergelijking met een harde schijf. Windows en bijna alle programma's gebruiken eigenlijk altijd kleine bestanden en omdat deze snel ingeladen kunnen worden met een SSD voelt hierdoor je windows en je programma's heel snel aan. Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je eenmaal een SSD gebruikt hebt, dat je eigenlijk niet meer zonder wil ;)

Je samenstelling ziet er goed uit, echter 1 kleine opmerking: ik zie dat je voor de gewone i5 3570 zonder de K toevoeging wil gaan, maar je hebt wel een moederbord met Z77 chipset en een flinke koeler voor op de processor gekozen. Het lijkt er een beetje op dat je wil gaan overclocken, dus als je dat ook echt wil gaan doen moet je de i5 3570K (dus met de K!) nemen.

Okay, bedankt. Dus als ik Windows 8 en al mijn spellen op de SSD zou willen zetten, hoe groot zou hij dan moeten zijn?

@ K1pje, ik heb geen plannen om te overclocken.

Laatst bewerkt:
128GB zo ie zo, het ligt er een beetje aan hoeveel spellen en welke spellen anders zou ik toch eerder gaan voor een 256GB.

Maakt het ook nog verschil in de game zelf? Of alleen in het laden van de game en pc opstarten?

Het maakt geen enkel verschil in een game, maar je moet er eigenlijk echt wel 1 kopen, je zal niet zonder kunnen :).
Dit is een samenstelling met een SSD, het kost wel iets meer.
Ik heb ook een HD 7950 genomen ipv die GTX 660 ti, de HD 7950 is imho iets meer future proof en eigenlijk ook wel beter.
KLIK

Als het geen enkel verschil maakt in de game, waarom zou ik dan niet zonder kunnen? Die 5 seconden langer wachten bij het opstarten en laden van het spel maken mij eerlijk gezegt niet zo vreselijk veel uit, voor die extra 100 euro.

Okay, ik had gezien dat de 660Ti eigenlijk wel beter is dan de 7950 op sommige vlakken. Kijk hier

Kun je me dan ook vertellen waarom? :p

Want ik heb liever dat mijn game prestaties beter zijn, dan dat mijn pc wat sneller opstart.

Je pc reageert meteen alle start direct op, je zal je 20 keer op je hoofd slaan als je altijd 2 minuten moet wachten totdat alles op je pc geladen is ipv dat het direct gebeurt.

Of ander alternatief, 2x 500GB of 2x 1TB hardeschrijven in raid 0 configuratie. (Goedkoper)
Kan je zoveel apps instaleren als je wild en weer verwijderen. Wat bij een SSD een boosdoener zou zijn.

SSD kan je nog altijd later er in bouwen. Als je denkt dat het nog te langzaam is.

Laatst bewerkt:
Waar heb je dan nu op bespaard en waarom zou ik Win 8 pro willen? Het is alleen maar duurder. Wat voor extra functies geeft het?

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/compare

- Alle taalpaketten installeren
- Je hebt een eigen MS account, dat houd in als jij je met jou account inlogt op een pc in amerika. Je precies dezelfde Desktop achtergrond heb, met jou apps ect. Geld natuurlijk ook als je naar een LAN party gaat ofsow.
- Je bestanden kan je veilig stellen met bit locker.
- Je hebt meer multimedia toepassingen
- Je kan een kleine werkgroep aanmaken en of jezelf aanmelden bij een domein.
- en nog veel meer, zie plaatje:

RTEmagicC_functionaliteit_per_versie.jpg

Ik heb nog nergens op bespaard. Zou je zelf moeten aangeven op welk bedrag je wilt uitkomen en wat voor jou de minste prioriteit heeft.

Bijlagen

• 919B8E96-B7F6-4535-ADF9-8B963E63C6B5.jpg
    919B8E96-B7F6-4535-ADF9-8B963E63C6B5.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Heb ik niet echt nodig en zal ik niks mee doen. Is dit niet nodig om voor de Pro te gaan. Alleen maar meer kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan