Game pc? nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
veel verschil zul je niet merken

alleen op benchmarks meer niet....

Ok duidelijk bedankt voor de reactie :thumb:

Voor de rest nog aanmerkingen op de PC?

Dan kun je beter voor de 4GB met een latency van 7 gaan. Die 4GB extra gaat geen enkel verschil maken in je prestaties; voorlopig is 4 meer dan genoeg om alles goed te laten draaien.

De prestatieverbetering die je merkt als je van 1 naar 2GB RAM gaat zet niet door na 4GB.

Edit: voortaan ook pagina 3 even bekijken, firestorm zegt exact hetzelfde.
Inhoudelijk op je samenstelling: verander je RAM naar 4GB en koop een GTX570 in plaats van een 560.

Laatst bewerkt:
Ok ik heb daar dan denk ik overheen gekeken, mijn excuses.

Over de gtx 570 dan kom ik wel helaas dik over mijn budget heen :p die is namelijk 100 euro duurder dan de gtx 560-ti.
Bij veel tests die ik heb gezien vond ik de gtx 560-ti voor zijn prijs wel erg goed uitkomen, en dan vooral de twin frozr II OC versie van MSI. Maar daar denk jij anders over?

Excuus, dacht dat het prijsverschil wel kleiner zou zijn.
Aangezien een GTX560 Ti over het algemeen beter presteert dan een HD6870, en de GTX570 of HD6950 buiten budget vallen: RAM veranderen en kopen. Heb je weer een paar tientjes uitgespaard.

Haha maakt niet uit!

Maar bedankt voor die review, en ze zijn idd erg aan elkaar gewaagd. Het maakt niet echt uit welke ik neem dus.

jeetje mina.
Na al deze berichten te hebben gelezen, Reydan ik neem die van jou wel :P. Wensen komen ongeveer overeen en zou over paar jaar ook wel uit willen breiden.
Zit aan ong. hetzelfde budget.

@ Bast

Haha ja ik ben nogal een zeur :p

Ik vind het een dure aankoop en wil gewoon weten of ik er een beetje het maximale uit het bedrag haal :D. Maar iedereen geeft gelukkig goede hulp :thumb:.

Laatst bewerkt:
Zeur toch niet :P

Nee, je bent geen zeur. Ik zou exact hetzelfde doen als we de rollen om zouden draaien. Lijkt me logisch toch? 950 euro is toch aardig zonde als je het uitgeeft aan iets wat niet doet wat ie zou moeten doen.

Ja precies :P

Maar in iedergeval ik denk toch dan dat dit hem word. Met 8gb past hij in mijn budget, maar als je toch een reden kan bedenken als ik de 30 euro (die eraf zou gaan als ik voor 4gb zou gaan) ergens anders in zou kunnen stoppen, wat beter is? Dan hoor ik het graag.:thumb:

Hm ja dat is inderdaad een goed kaartje. Maar is die nou echt zoveel beter als die 560-ti, ik lees namelijk alleen maar goede reviews erover :p. Maar jij bent meer een voorstander van de HD6950?

Ja, de HD6950 is echt beter. Kijk maar naar onderstaande reviews, de HD6950 is zowel bij DX9, DX10 en DX11 sneller op hogere resoluties dan de GTX560ti. En ik mag toch hopen dat jij je games niet speelt op een 1280 x 1024 scherm :P
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6950-1gb-vs-geforce-gtx-560-ti-review/8

Ik heb persoonlijk wel een lichte voorkeur voor AMD, omdat zij op het moment al jaren de prijs-prestatiekroon in handen hebben. En een bijkomend voordeel: als je de gok neemt om de HD6950 van een nieuw BIOS te voorzien kan ie zomaar herkend worden als een HD6970, omdat de 6950 niks anders is dan een 6970 met lagere snelheid en minder shaders. En de HD6970 is duidelijk sneller dan een GTX560 ;)
Uiteindelijk blijft de keuze aan jou, je doet met allebei de kaarten jezelf een hoop plezier.

Da's een mooi ding ja. Dan bestel je die toch? Spijt ga je er toch niet van krijgen...

Dat is waar :p

Nou ik laat het je weten als ik hem ga bestellen :thumb:
Als er nog eventuele veranderingen zullen zijn, zal ik het posten.

He daar ben ik weer :p

Ik vond het wel relevant om van me te laten horen als ik me pc zou bestellen, vooral na alle hulp :).

En nu sta ik op het punt, na 4 jaar! Te bestellen, dit wordt hem dan waarschijnlijk: http://img21.imageshack.us/img21/38/compj.jpg

Een paar dingetjes nog:
-Mijn ervaring in OC'en is 0,000. En ik ben bang als ik het ga proberen dat ik het, op zijn plat gezegd: verneuk. En dan me geld kan weggooien.
-Mijn budget is nu aanzienlijk omhooggegaan, hier zijn wat financiele redenen voor:cool:. En die ligt nu tussen de 950-1000 euro incl. assemblage. Als jullie me aanraden om dan niet te gaan OC'en, zou ik dan naar de i7 2600 moeten gaan kijken? Want ik wil toch wel 3 jaartjes mee kunnen lopen..

Ziet er goed uit hoor.
Als je het kan betalen: i7 2600K erin doen. Presteert natuurlijk net zo goed als een i7 2600, maar mocht je ooit willen OC'en of dat laten doen door een vriend/kennis/familielid etc, dan kan het.
Bij een i7 2600K is het sowieso simpel. Je kunt maar 1 ding aanpassen, en dat is de multiplier ;) Gewoon in kleine stappen verhogen en testen of het goed gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan