Game PC!

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is nu 30 november als je op 20 december nog een topic maakt dan kan jij definitief een keuze maken

het is nu 30 november als je op 20 december nog een topic maakt dan kan jij definitief een keuze maken

waarom een nieuw topic als we in dit topic alvast de definitieve keuze kunnen maken? zoveel nieuwe dingen zullen er niet uitkomen in ong.20dagen ... en volgensmij zijn we bijna uit de Keuze, alleen kunnen er nog een paar aanpassingen komen :) zodra ik mijn PC heb kan je dit topic verwijderen, of wat je wilt.. maar je kan hem tog nog wel ong.25dagen open laten staan,?

Laatst bewerkt:
komt ook niet echt tot je door eh...

volgende maand zijn er weer nieuwe componenten uit en dan kunnen wij alsnog overnieuw beginnen (heb ik nu ook al 3 keer gezecht)

als de HD69++ binnen jou budget ligt dan zal het systeem ook zeker veranderen vandaar wacht nou maar totdat je het systeem gaat kopen(2 keer gezecht)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Firest0rm gelijk heeft. dit topic duurt al veel te lang ;)

Verschil tussen mijn systeem en het systeem van Jobbes;

I7-930 vs I5 760 Je zult geen verschil merken tussen bijvoorbeeld de processors. De i5 760 heeft 2.8ghz + turboboost. De i7 930 heeft ook 2.8ghz, maar maakt gebruik van hyperthreading, zodat hij virtueel 8 cores kan maken.
Dit geeft prestatiewinst in Multitasking. Verschil met gaming is er niet, omdat sommige games nog geeneens gebruik maken van quad-cores, laat staat 8-cores.
Benchmarks wijzen uit dat de i7 ongeveer 2/3% prestatiewinst heeft in games :P

Geheugen Ook heeft Jobbes 6GB geheugen in plaats van 4 GB. Verschil hiertussen zul je ook niet merken met gaming, omdat games maar ongeveer 1gb geheugen vragen.
Maar de i7 930 heeft triple channel geheugen nodig, dus of 3gb of 6gb.

Mobo Jobbes heeft een beter moederbord, maar dat is wel 180 euro. De ASRock die wij hebben uitgekozen is ook heel erg goed, en ondersteunt dezelfde dingen als de X58 ondersteunt.

Videokaart Ik heb 2 videokaarten, welke verandert worden in een HD69++ kaart, en Jobbes heeft 1 videokaart
Oftewel; Jobbes heeft geen geld over voor de HD69++ series.

Als je mijn systeem en Jobbes zijn systeem vergelijkt met elkaar, dan is mijne dus eigenlijk gewoon 150 euro goedkoper.
Dan heb je in totaal dus 300 euro te besteden in plaats van 150 euro voor een videokaart. Weet wel; de videokaart is verreweg het belangrijkste onderdeel voor een game computer.

Ik denk dat we de topic nu eerst even moeten sluiten, en dat je dan beter binnenkort even om advies kunt vragen.
Dit is echt niet handig want op zo'n manier komt er weer ene heel nieuw systeem, terwijl we al genoeg discussies hierover hebben gehad.

Laatst bewerkt:
komt ook niet echt tot je door eh...

volgende maand zijn er weer nieuwe componenten uit en dan kunnen wij alsnog overnieuw beginnen (heb ik nu ook al 3 keer gezecht)

als de HD69++ binnen jou budget ligt dan zal het systeem ook zeker veranderen vandaar wacht nou maar totdat je het systeem gaat kopen(2 keer gezecht)

Oké, sorry, maar ik vind het vervelend als ik een Nieuw topic maak, krijg je weer andere mensen , dus weer een nieuw systeem, terwijl als ik het goed begrijp al de samenstelling heb, en er alleen maar een Videokaart gewijzigd moet worden over een aantal dagen,

en natuurlijk komen er nieuwe onderdelen uit.. maar die zullen ook wel duur zijn,
En JA er kunnen dingen goedkoper worden, maar zoveel goedkoper ga ik niet van uit.
Dus ik denk dat ik het dan maar bij de PC van jantju hou en dan die HD69++ in doe, en dan kan ik later nog in de toekomst dingen wijzigen als ik weer wat geld heb.

Mee eens of niet mee eens?

Laatst bewerkt:
wat je kunt doen:
Je zegt nu in dit topic:
"Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp.
we staken het posten even tot +/-20 december, en dan zal ik<Cleoth dus> op dit topic een link zetten naar het nieuwe topic waar ik eventueel de tot nu toe laatst samengestelde systemen nog even neer zet+ post#3 "

dan krijgt iedereen die bij dit topic is aangemeld weer een mail. en kunnen ze je nieuwe topic dus vinden
Er kan idd nog veel veranderen. Dus heb aub nog even geduld en volg ondertussen andere topic's en site's als hardware.info en tweakers om zelf op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen

EDIT: best wel grappig: Een discussie of we door moeten gaan met een discussie:P

Laatst bewerkt:
Cleoth, met alle respect, maar als je geen keuze gaat maken, kap er dan gewoon mee.
Het is o.a. door firest0rm al meerdere keren gezegd dat er over een maand tijd al genoeg nieuwe onderdelen zijn.

En om het vuurtje even op te stoken: 7 december brengt Palit de nVidia GTX570 uit, welke gehakt maakt van in ieder geval de AMD HD68xx serie.

In andere woorden: maak een keuze of kap ermee, want als je zo doorgaat blijf je alternatieven vinden. Ik ben er van overtuigd dat er in die 188 berichten hier genoeg goede adviezen zijn gegeven en je meer dan genoeg informatie hebt verzameld om een goede weloverwogen keuze te maken.

@ de mods: sorry jongens, moest even :rolleyes:

Cleoth, met alle respect, maar als je geen keuze gaat maken, kap er dan gewoon mee.
Het is o.a. door firest0rm al meerdere keren gezegd dat er over een maand tijd al genoeg nieuwe onderdelen zijn.

In andere woorden: maak een keuze of kap ermee, want als je zo doorgaat blijf je alternatieven vinden. Ik ben er van overtuigd dat er in die 188 berichten hier genoeg goede adviezen zijn gegeven en je meer dan genoeg informatie hebt verzameld om een goede weloverwogen keuze te maken.

Ik heb 0,0 verstand van de inhoud van een PC, ben ook nog maar 13, daarom vroeg ik jullie om een pc samen te stellen voor mijn eisen, Dat is gebeurd.. maar dan posten er 2 nog een ander systeem, (met de beste bedoelingen uiteraard) maar dat zet mij aan het denken en twijfelen.. de ene zegt dat die beter is en de ander de zijne. en dan denk ik van ja uhh welke moet ik nou nemen (wat ik idd ook al een aantal keren heb gevraagd) over ong 2weken is de bedoeling om de PC te gaan bestellen. en ja, die 188 berichten heb ik veel Informatie aan gehad. en ik denk dat dit:

http://alturl.com/6voeq ( met de HD69 GraKa erin over 12dagen ong) of gewoon Jantju zijn systeem met de HD69 GraKA erin.

Iedergeval allemaal bedankt voor de Hulp en het reageren ect.
Meschien wilt iemand nog een Reactie geven op het resultaat, en ik zal nog wel even laten weten hoe hij het doet en ik zal nog ff navragen paar dagen voordat ik hem bestel er nog een upgrade bij kan.

Mvg Levai,:cool:

Meschien wilt iemand nog een Reactie geven op het resultaat, en ik zal nog wel even laten weten hoe hij het doet en ik zal nog ff navragen paar dagen voordat ik hem bestel er nog een upgrade bij kan.

Mvg Levai,

goed plan

en weet geduld loont:rolleyes::thumb:

Lijkt me een goed idee!

Om even wat geld te besparen (120 euro) voor de videokaart. En geen prestatie te missen, heb ik even wat aangespast. Zo kom je met de nieuwe videokaart precies in budget! :thumb:

Winkelmandje

Laatst bewerkt:
nee, die gaat niet passen.
Je kunt wel een i7 860/870 nemen

En dat asrock mb kun je ook beter niet nemen. Ik heb net een niet zo positieve review gelezen:
http://nl.hardware.info/reviews/1876/asrock-p55-extreme4-review

Dit is een goeie: http://azerty.nl/0-1225-232912/msi-p55-gd65-.html
wil je echt usb 3 en sata 600 dan:
http://azerty.nl/0-1225-317466/msi-p55a-gd65-.html

is een game pc van meer dan €1000 niet erg duur voor een kind van 13 jaar. Ik ben 16(bijna 17) en heb vorig jaar voor €600 een pc gekocht met i5 750 en hd5770. En dat vond ik al duur. Maar toch kan ik er alles mee

Ik zag die review net ook...

Valt me heel erg tegen... De MSI P55A-GD65 lijkt me een goede keus. Maakt beter gebruik van SATA-600 en USB 3.0. Verder hangt het er vanaf hoeveel je vader erbij wilt doen, 100 euro? Of 200-300 euro...

Met de i7 870 en de P55A-GD65, kost ongeveer 100 euro meer, heb je een super goede game pc!

maar die Processor heeft iets minder Ghz, wat is dat verschil tussen die andere dan?

En ja, dat is best duur voor een kind van 13, en het is ong 1100+ :P

dus dit zou het moeten zijn: http://alturl.com/e9dms ( met die HD69++ kaart erin soon)?

Laatst bewerkt:
Ik zal dan voor de i7 870 gaan. Die heeft 2.8ghz. Hij maakt van meerdere dingen gebruik zoals bijvoorbeeld hyperthreading; daardoor maakt je processor virtueel 8-cores aan, zodat meerdere delen van de processor worden gebruikt. Intel zegt dat dat een prestatiewinst van 20-30% geeft!

link werkt niet.
niet op Ghz letten.
kijk voor prestatie verschil naar benchmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan