Game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, kan je dan zeggen aan wat voor moederbord + voeding ik zou moeten denken? want qua prijs zonder een ander moederbord en voeding verschilt het 2 euro :P maar qua gamen schilt crossfire dus amper iets? want dan is het niet echt nodig.
Weten jullie ook echt zeker dat die 7950 in de fractal design core 1000 kan?
Kan je misschien een nieuwe lijst met crossfire samenstellen? Max €675,-

Laatst bewerkt:
De Fractal design heeft plaats voor een GPU tot 350mm, de HD 7950 is nog geen 300mm.

Zal de i3 3220 de gpu niet bottlenecken?
+
Is de AMD FX 6300 beter dan de i3 3220?

Laatst bewerkt:
De i3 3220 is stukken beter in games, op Tom's hardware is er daar een lijst van, maar ik vind hem niet, hij zal hem niet veel bottlenecken.

Ik zal daar nog wel even op zoeken, maar op sites zoals game-debate is hij wel beter :P
Bekijk dit & dit is, maar ik neem aan dat je het wel goed weet, dus ik zal nog even kijken.

Laatst bewerkt:
Game-debate heeft die niet allemaal gebenchmarked.
En kijk jij hier eens naar, hier staat hij ferm boven de rest.

Beste Paquero,

Wat wil je nu precies? Dit topic is al maanden bezig en dat is een ongewone lange termijn. Alhoewel ik laatst pas via dit forum een eigen computer bestelde (die ik op moment van schrijven nog niet binnen heb) beschouw ik de procedure van advies en inbreng van leden al sinds november 2009, toen ik lid werd, als de zogenaamde 'gewone procedure'.

Ik zag er geen lange uiteenzetting van geven maar je hebt binnen de gewone procedure enkele gradaties:
Eerste gradatie
TS geeft al een zeer concrete richting, kleine aanpassingen maar geen fundamentele aanpassingen, binnen 3 dagen resultaat/overeenstemming.
Tweede gradatie
TS geeft al een concrete richting maar een aantal aanpassingen zijn wel nodig, binnen 1,5 week resultaat/overeenstemming.
Derde gradatie
TS twijfelt of laat veel open en moet goed geadviseerd worden, veel aanpassingen zijn nodig, binnen 3 weken resultaat/overeenstemming.

Dit topic is al sinds oktober aan de gang, ik denk dat je eerst goed moet nagaan of je a) je budget moet verhogen, b) een betere processor en een iets mindere videokaart moet zoeken of c) iets anders moet wijzigen aan je samenstelling/ideeën waardoor deze impasse tot een goed einde zal komen.

Groet,
Stormbreaker.

Ik kan in ong. één maand deze pc kopen, dus tot nu toe ben ik nog bezig geweest met echt kijken wat ik wil. Tot nu toe vind ik dit de beste lijst en zal ik er waarschijnlijk niks meer aan veranderen, dus eigenlijk heb ik de oplossing nu al :)

Bedankt allemaal :)

Nog een ding: Kan ik beter een i5 + 7870 halen, of de i3 3220 + 7950?

(De pc is echt hoofdzakelijk om te gamen)

Op zo'n dingen wil niemand meer antwoorden. Je komt elke keer met iets nieuw. Geef nu alles wat je wil, je budget en alles wat je ermee wil doen. Overclocken, SSD en alles aan. En dan zullen we verder zien.
Danku :)

Oke, sorry :P

Ik wil dus een pc (oh echt?), budget max €675,-
Hoofdzakelijk voor het gamen.
Ik hoef er niet mee te overclocken, hoef ook geen SSD.
Een krachtige pc, maar een beetje stil is geen overbodige luxe :P

Wordt zelf in elkaar gezet + software/randapparatuur is aanwezig ;)

Danku :)

Laatst bewerkt:
Kan je niet beter iets kopen wat al in elkaar is gezet? Ik zie in dit topic dat je het erg lastig vindt om keuzes te maken, je schakelt bijvoorbeeld van de ene processor naar de andere en zet iets wat al vast staat weer op losse schroeven. Dit past binnen jouw budget: http://www.computerland.nl/a/deskto...inger_iii_i5_3470_8gb_2tb_gtx650/details.aspx
Wellicht is de voeding niet krachtig genoeg maar dan zou je eens moeten navragen van welk merk die voeding is.

Hmm liever niet, voor een samengestelde pc krijg je veel meer waar voor je geld ;)
btw, ik twijfel nu alleen nog tussen wat ik hierboven al is genoemd heb, de rest weet ik wel.

Hmm liever niet, voor een samengestelde pc krijg je veel meer waar voor je geld ;)
btw, ik twijfel nu alleen nog tussen wat ik hierboven al is genoemd heb, de rest weet ik wel.
Ik zou de i5 3450 in combinatie met de HD 7870 nemen, ik denk dat je meer aan een krachtigere processor hebt dan aan een krachtigere videokaart. Dit is echter mijn mening, je zal wel een keuze moeten maken.

Ik betwijfel dat zoiets in zijn budget geraakt. Een i3 3220/3225 of een AMD x4 965 + HD 7870 is een veel betere game combinatie dan een i5 3450 + HD 7770 bijvoorbeeld.

@subplayer, ik bedoelde ook de i5 3450 in combinatie met de HD 7870 maar misschien kan de TS beter de combinatie die ik ook straks ga krijgen, de i5 3450 in combinatie met de HD 7850, gebruiken?

@Paqeuro, ik vind het budget wel krapjes en je zal i.i.g je cd/dvd drive moeten meenemen. Ik neem aan dat je een kale pc wilt dus zonder veel poespas en i.i.g geen windows erbij, die heb je ws. al, en al zeker geen assemblage. Dan zou €675 kunnen maar kan je er beter niet één keer iets meer in investeren en dan wel een SSD erin zetten, bijvoorbeeld? Je geeft aan dat de doelstelling echt is om te gamen: ik ken de stelregel dat een game-budgetpc minimaal €800 moet zijn, alleen voor de pc zelf.

Voila, dit is ongeveer de beste game-performance die je kan krijgen voor het geld. Ik heb er ook nog een aftermarket cpu-cooler bij gedaan want die stock coolers van AMD zijn niet de stilste :). Laat het weten als je nog vragen hebt, maar hier zou ik niets meer aan veranderen.

Edit: KLIK

Laatst bewerkt:
Ziet er wel goed uit. Dvd drive heb ik niet nodig, er liggen er hier nog wel wat.
@stormbreaker, een SSD vind ik eigenlijk niet nodig, je zet er je windows op en een paar programma's en klaar. Dat voor veel meer geld
en ik hoef zeker geen poespas :P Poespas is allemaal duurder, het maakt me niet echt uit hoe de pc eruit ziet, als hij maar functioneert.
@sub die kast, kan je die lampen ook uitschakelen, want iemand die ik ken heeft die lampen ook en die geven best veel licht ;)
Zou de fractal design core 1000 ook goed zijn?
Ik neem ook aan dat met AM3(+), het later niet mogelijk is alleen de CPU te upgraden naar een intel?
maarja, dat maakt niet heel veel uit :)

Laatst bewerkt:
Is overklokken wel haalbaar, voor het geval dat ik het toch wil doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan