geluid kraakt :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
5.618
Hallo!!! :)

Hier ben ik dan weer ik probeer mijn problemen altijd zelf op te lossen maar ja er zijn zoveel dingen die ik niet kan of weet of er gewoon niet aan denk dan :p
Ik had eerst altijd problemen bij het afspelen van de serie Invasion(met vaste subs zelf bijgezet) en dan kraakte het na een tijdje maar ik had dit ook al voorgehad als ik gewoon een aflevering van lost aan het bekijken was van lost maar dan origineel, zonder ondertitels of iets.

Ik heb het k-lite mega codec pack 3.90 geinstalleerd staan maar ik denk niet dat hieraan ligt:confused:

De nieuwste driver heb ik gedownloaded van de acer site omdat ik dacht dat het hieraan misschien zo liggen. Nu heb ik 2 icoontjes van een luidspreker zo, hoe dit komt weet ik niet maar het 2e is er gekomen door de laatste audio driver te downloaden en te installeren van de acer site.

---> het nieuwe is Realtek HD Audio Manager en is van acer zelf dan denk ik.
---> het andere (standaart van vista denk ik )Realtek High definition Audio.

Ik vermoed dat ik de driver van deze laatste nog zou moeten updaten omdat wanneer ik een aflevering aan het afspelen was en onderbrekingen had in het geluid, was ik gaan kijken in proces explorer en daar bleef het CPU dan zo rond de 10 % draaien :confused:

Het is ook niet alleen bij videobestanden heb ik nu ook al gemerkt. het is ook wanneer ik muziek afspeel, dan gebeurd het niet zo frequent maar ik merk het wel dat hier ook soms wel een storing aanwezig is:(

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Mijn laptop is nog maar 2 weken geleden opnieuw geinstalleerd en ik denk toch dat dit al vanaf het begin was maar nadat ik K-lite codec pack had geinstalleerd denk ik toch dat ik het een tijdje al niet meer heb gehad.

Ligt het misschien aan mijn instellingen?
 
Kan je je modelnummer van je laptop even hier posten?
 
Het is een acer 7720g (2ghz versie)

toch allesinds bedankt voor je reactie:thumb:
 
weet er iemand hoe je dit kan oplossen?
of iemand die soortgelijke problemen heeft gehad?
 
Staat de microfooningang niet open en heb je de juiste drivers?
 
Mijn microfooningang?
nee, dat is er eentje op mijn scherm bevestigd van mijn laptop maar staat niet standaartd aan...

zoals ik gezegd heb in mijn eerste post heb ik de laatste audio driver gedownloaded van de acer site voor mijn product en nu heb ik zo 2 icoontjes van luidsprekers.
Ik weet niet of ik nog een andere driver zou moeten downloaden en welke dan juist want ik veronderstel met de nieuwste driver van acer dat het genoeg zou moeten zijn
 
Zit je kaart niet los in de kast of een beetje, is de geluidskaart nog wel goed?
 
euhm het is een laptop...
ik kan zo niet direct gaan kijken of hij een beetje los zit of niet:confused:
Ik veronderstel van niet.
Het is ook niet constant dat het geluid zo'n beetje kraakt hé:p

weet je nog iets anders?
Bij mijn laptop is dolby surround en zijn er een heel aantal setting voor het geluid wat aan te passen...
Zo heb ik het aantal herz wel hoger enzo gezet maar nu staat dit toch terug op normaal denk ik, toen ik het testte want je hebt zo'n optie werkte het allemaal ook goed op de hoogste frequentie dus:(
 
Heb je toevallog winamp erop of een andere speler buiten Windows Media Player dan
 
voor mijn films gebruik ik altijd VCL player en mijn muziek meestal itunes, anders ook wel windows media player

---
winamp dus niet....
 
Laatst bewerkt:
weet er echt niemand een oplossing voor dit probleem ?:(
t begint echt irritant te worden en vooral wanneer ik een film bekijk!!!
 
Het zou ook gewoon aan vclplayer kunnen liggen want wanneer ik eens even muziek afspeelde met vcl had ik hetzelfde probleem als wanneer ik films aan het bekijken was!!!

weet dan iemand hoe ik dat kan oplossen?
Heeft er misschien nog iemand dit probleem met de laatste 0.86f versie?(32bit)
 
Ik zal deze vanavond dan eens uittesten... (ik hoop dat deze ook ondertitels ondersteund)
maar ik zou Vcl toch het liefst willen laten werken:confused:
---

Ok bedank voor de tip :D
Het is goed met ondertitels enzo en heb nog geen krakend geluid gehoord :thumb:
 
Laatst bewerkt:
de fout die je begaan hebt is met de k-lite codes

waarom heb je die eigenlijk geinstalleerd???
heb je toch voor niets nodig.

je kan deze deinstalleren en dan wm11 ook deinstalleren.
Reboot doen en wm11 opnieuw downloaden en installeren.
Je geluid zal dan niet meer haperen
 
Laatst bewerkt:
En als je nou helemaal geen wmp 11 wilt? Probeer Vcl & Gom maar eens :D
 
alles werkt perfect met gom player... nog eens bedankt voor de tip trouwens, want je hebt er echt wel heel veel opties :thumb:

@serge 50: Wat zou ik volgens jou moeten doen?
k lite codec pack deinstalleren, WMP11 ook.
Opnieuw opstarten en allebij terug installeren?

Ik had K Lite codec pack geinstalleerd omdat bepaalde bestandstypes zoals mkv niet konden afgespeeld worden.
Wat is er dan zo slecht aan k lite codec pack volgens jou?
 
Doe eerst eens wat ik je aangaf, dan weet je meteen het antwoord op je vraag van de k-lite drivers.
Gebruik de codecs van Haaij of zoiets die werken wel.
 
Ok dat zal ik dan morgen eens proberen....
maar weet gewoon niet of ik het goed begrepen heb...
Je geeft mij aan om WMP11 te deinstalleren en K lite codec pack.
opnieuw op te starten en opnieuw te installeren maar ook K lite codec pack dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan