geluid kraakt :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals je het nu beschrijft is het geen kwestie van te hoog signaalnivo en oversturing.

Het laatste wat je beschrijft dat kan je makkelijk testen.
Start een mp3 en open photoshop nog eens.
 
Zoals je het nu beschrijft is het geen kwestie van te hoog signaalnivo en oversturing.

Het laatste wat je beschrijft dat kan je makkelijk testen.
Start een mp3 en open photoshop nog eens.

wel ik ben al de hele tijd naar muziek aan het luisteren (in itunes altijd trouwens) en nu voor de test nog eens even photoshop opgestart wat op zich een vrij zwaar programma is maar alles ging zeer vlot (5seconden en hij is opgestart)
Illustrator ook geprobeert wat een stuk trager gaat maar daarbij ook geen kraak.
Bij de 2 precies eerder wanneer ik ze afsluit:p

maar dat is zeer onwaarschijnlijk want de 2e keer dat ik het nog eens teste waren er geen haperingen meer

moest je nog ideeën hebben, ik ben 1 en al oor :thumb:
 
ja nog altijd 2 icoontjes...
Ik weet niet of dat eigenlijk veel uitmaakt maar voor je een beeld te geven hoe het eruit ziet heb ik even snel iets amateuristisch gemaakt van uitleg wat er bij de icoontjes staat.

 
Sorry, ik kan het niet zien en krijg een fijne popup die ik weiger.
Daarbij heb ik natuurlijk weer iets gewonnen maar in zo'n geval klik ik zo'n site al helemaal weg.

In jouw geval zou ik zelf alle geluids drivers en software grondig verwijderen en vanaf de grond opnieuw opbouwen en installeren. (je geluid, niet XP) Te beginnen bij de chipset drivers, audio drivers en software en daarna alleen de ontbrekende codecs en zeker geen hele packs waarvan je geen idee hebt wat die doen.
Werkt het dan nog steeds niet dan zou ik het ook niet weten. :confused:
 
Sorry, ik kan het niet zien en krijg een fijne popup die ik weiger.
Daarbij heb ik natuurlijk weer iets gewonnen maar in zo'n geval klik ik zo'n site al helemaal weg.

In jouw geval zou ik zelf alle geluids drivers en software grondig verwijderen en vanaf de grond opnieuw opbouwen en installeren. (je geluid, niet XP) Te beginnen bij de chipset drivers, audio drivers en software en daarna alleen de ontbrekende codecs en zeker geen hele packs waarvan je geen idee hebt wat die doen.
Werkt het dan nog steeds niet dan zou ik het ook niet weten. :confused:

imageshack in nochtans een betrouwbare site...
met firefox krijg ik geen pop-up
maar goed ik zal het plaatje hier ook eens uploaden

Mijn geluidsdrivers weet ik hoe ik die moet deinstalleren en opnieuw installeren (dit wordt automatisch gedaan na een reboot bij een nieuwe installatie-->het deinstalleren) dan start hij op en moet ik nog eens naar de setup gaan en word de driver geinstalleerd.

Hoe je die chipset drivers installeert weet ik echter niet zo goed.
Ik heb namelijk geen installatie-cd meegekregen van mijn Vista trouwens,geen Xp :p
 

Bijlagen

  • geluid.jpg
    geluid.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 43
Heb je eigenlijk wel een basis waar je vanuit kan gaan toen het wel goed werkte?
Bv een recovery naar originele fabriekstoestand, heb je dat al geprobeerd?
 
Jah zoals ik vermeld heb, een recovery (mijn nieuwe installatie omdat de mensen van acer mijn laptop nog in het frans hadden geinstalleerd ook :p)
Na mijn recovery (met recovery dvd's)naar fabrieksinstellingen in het nederlands is het eerste wat ik gedaan heb SP1 geinstalleerd en voor zover ik weet heb ik vanaf ik mijn laptop terug heb al dit probleem:confused:

Het is natuurlijk niet zo'n heel erg probleem maar ik zou er op de duur wel vanaf willen :p
Volledig opnieuw installeren gewoon voor dit heb ik er echter niet voor over!


wel heb ik gemerkt toen ik met een scan bezig was van superantispyware, dat het heel frequent voorkwam dat mijn muziek haperde!
Het cpu was nog lang niet tot 100% zo'n 70% schat ik ongeveer maar toen was het echt wel opvallend dat mijn geluid veel haperde
 
Vreemd, ik vraag me af of intensieve IO hiervan de oorzaak kan zijn, dus bv lees- en schrijfopdrachten via je SATA controller. (zoals scannen en photoshop opstarten etc) Normaal ontlast de controller je cpu zodat die door kan gaan met andere dingen. Vandaar dat ik ook naar de chipset drivers vroeg hoewel die niet speciaal met sata te maken hebben.
Je probleem hoeft niet eens direct met geluids drivers te maken te hebben als je cpu soms door andere taken helemaal in beslag genomen wordt en daardoor even geen tijd heeft voor je audio.

3 pagina's helpmij heeft in ieder geval nog steeds geen verlossende tip gebracht. :(
 
Kon wel eens het icoontje van ATI Soundman zijn.

Even uitvinken in opstarten ( uitvoeren > msconfig )
 
Jah 3 pagina's :p
Het is ook wel al een tijdje geleden dat ik dit topic heb aangemaakt maar ja

zou het volgens jou dan iets uithalen van een chkdsk uit te voeren mijn c-schijf dan? Ik zou niet meer goed weten hoe dat juist ging.

chipset drivers installeren kan alleen maar bij een herinstallatie zeker of heb ik dat fout?
dat wil ik anders wel eens proberen:thumb:

@ronnie1: wat bedoel je hiermee?
Kon wel eens het icoontje van ATI Soundman zijn.

Even uitvinken in opstarten ( uitvoeren > msconfig )

ik denk niet dat ik zoiets heb als ATI Soundman. zelfs nog nooit van gehoord en zeker nog niet tegengekomen :confused:

In mij msconfig staat zoiets niet bij het opstarten en ook niet bij services:confused:
 
chipset drivers installeren kan alleen maar bij een herinstallatie zeker of heb ik dat fout?
dat wil ik anders wel eens proberen


Je kan ze altijd downloaden, de laatste versie van de chipset drivers.
Als deze versie nieuwer is dan de reeds aanwezige dan zal je ze kunnen installeren, anders krijg je een melding daarvan.

Maar ook hier zou je verwachten dat je systeem kant en klaar geinstalleerd wordt afgeleverd en dat dat niet nodig is.
Bij hardnekkige problemen zou ik dit waarschijnlijk wel doen, zelfs een compleet nieuwe installatie als het moet.
 
Foutje !!

Is waarschijnlijk Realtek HD Audio Manager.

Deze vind je in Opstarten onder : RtHDVCpl
 
Foutje !!

Is waarschijnlijk Realtek HD Audio Manager.

Deze vind je in Opstarten onder : RtHDVCpl
het is inderdaad eentje van realtek (zijn mijn specificaties)
Ik zal deze dan even uitzetten en zien of het enig verschil uitmaakt. Na een reboot natuurlijk :p


@Arctic Joe: Ik kan dus proberen om mijn chipset drives te installeren maar jij denkt dat het niet veel zou uitmaken behalve als ik mijn systeem zou herinstalleren.
Heb ik dat goed begrepen?
 
Je kikt hem rechts aan, Exit/Uit en hij is foetsie.
 
@Arctic Joe: Ik kan dus proberen om mijn chipset drives te installeren maar jij denkt dat het niet veel zou uitmaken behalve als ik mijn systeem zou herinstalleren.
Heb ik dat goed begrepen?

Opnieuw installeren van Vista is niet nodig om je chipset drivers te updaten als er al een nieuwere versie van zou bestaan van je chipset drivers.
Ik bedoel dat als ik zo'n hardnekkig probleem zou hebben, ik uiteindelijk wel zou kiezen voor een geheel schone installatie en zelfs geen restore van de fabriekssituatie maar voor de zekerheid echt een clean Vista instalatie. Alleen al uit nieuwsgierigheid zou ik dat gaan uitzoeken denk ik, tot ik de onderste steen boven heb ;)
 
wel ik heb gisteren de chipset drivers gaan downloaden van de site van acer.
dit waren de drivers voor mijn systeem MET sp1...
dus andere drivers dan gewoonlijk denk ik

Geinstalleerd heb ik ze echter nog niet maar dit zal ik vandaag wel eens uitvoeren denk ik
De nieuwe drivers voor het geluid voor versie sp1 heb ik wel al een aantal keren proberen te installeren.
Dus straks eerst eens proberen de chipset drivers te installeren en daarna ook nog eens deze van mijn geluidkaart al duurt die 50Mb downloaden extreem lang nu ik al op smallband zit :(

Windows helemaal opnieuw installeren en dus niet gewoon de fabrieksinstellingen is geen mogenlijkheid voor mijn omdat ik geen installatie-cd heb van vista.
Ik zou eraan kunnen geraken maar dan illegaal hé
Je moet toch al niet beginnen met een illegale OS vind ik als je er al 1tje hebt waarvoor je betaald hebt :p
 
wel ik heb dan nu juist de laatst nieuwe chipset drivers geinstalleerd.
ging heel gemakkelijk en was in 1 2 3 gedaan :p
Daarna direct mijn net gedownloadde driver geinstalleerd voor mij geluidskaart omdat er niet gevraagd werd mijn systeem te herstarten na de installatie van mijn chipsetdrivers.
Wanneer ik op de setup klik geeft hij aan zoals alle andere keren dat ik de setup heb uitgevoerd dat er al drivers zijn geinstalleerd en dat deze dan eerst verwijderd zullen worden.
Ik ga verder.

Mijn systeem wordt heropgestart.
Vorige keren had ik na het deinstalleren van mijn geluiddriver na het automatisch zoeken van windows ook altijd al geluid en nu dus ook.
Ik ga dit even zo laten, want momenteel heb ik toch geen problemen met haperend geluid.

Is het niet raar dat zonder die drivers geinstalleerd te hebben mijn geluid toch werkt?
En zou het niet kunnen dat daardoor mijn geluid zo blijft haperen?
 
Ik hou het even voor gezien, misschien heeft iemand anders frisse ideeen.
Succes er mee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan