geluid kraakt :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hou het even voor gezien, misschien heeft iemand anders frisse ideeen.
Succes er mee :thumb:
Snap je het ook allemaal niet meer? :p

Je hebt terug wat leven in mijn topic gebracht.
Daarvoor moet ik je toch wel bedanken en ronnie1 trouwens ook :thumb:

Wel ik denk echter dat ik het probleem nog heb maar ja zolang het zo maar bij dat eventjes kraken blijft heb ik er niet zoveel problemen mee :D

De laatste driver heb ik nu nog niet weeral geinstalleerd maar het geluid werkt raar maar waar nu toch ook dus... :D

Nogmaals, toch bedankt :thumb:
maar ik hoop natuurlijk dat er nog iemand anders afkomt met een "fris idee";)
 
Snap je het ook allemaal niet meer? :p

Het is een hardnekkig probleem en ik zou het zelf wat gestructureerder aanpakken, ook uit nieuwsgierigheid. Maar daar jij geen OS schijf hebt gaat die vlieger voor jou niet op. Daarbij wijzig je soms enkele dingen tegelijk, en dat is niet mijn stijl van aanpakken in zo'n geval. Op een gegeven moment blijkt dan dat het opeens werkt en je hebt nog geen idee waarom precies. Vandaar dat ik het stokje doorgeef aan de volgende die er zin in heeft. Veel succes er mee, hopelijk wordt het opgelost. :thumb:
 
Het is een hardnekkig probleem en ik zou het zelf wat gestructureerder aanpakken, ook uit nieuwsgierigheid. Maar daar jij geen OS schijf hebt gaat die vlieger voor jou niet op. Daarbij wijzig je soms enkele dingen tegelijk, en dat is niet mijn stijl van aanpakken in zo'n geval. Op een gegeven moment blijkt dan dat het opeens werkt en je hebt nog geen idee waarom precies. Vandaar dat ik het stokje doorgeef aan de volgende die er zin in heeft. Veel succes er mee, hopelijk wordt het opgelost. :thumb:

huh je geeft mij gewoon door aan een ander!? :evil: :D

wel, maar dat is niets! je hebt al genoeg je best gedaan om mij te helpen hoor en ben je daarvoor heel dankbaar:thumb:

je hebt mij een nieuwe kijk op men probleem gegeven, nu denk ik namelijk ook echt niet meer dat het aan mijn driver zou liggen maar eerder wanneer mijn systeem wat meer belast word :confused:

Maar ja ik hoop natuurlijk ook dat het opgelost zal worden want het duurt me allemaal nogal lang :p
maar ik vrees ervoor..
---
weet je misschien nog het antwoord op dat ene vraagje van mij?

"Hoe kan het dat ik toch nog mijn geluid heb na het verwijderen van de driver van mijn geluidskaart?"

bedankt :thumb:
 
"Hoe kan het dat ik toch nog mijn geluid heb na het verwijderen van de driver van mijn geluidskaart?"

Misschien omdat ze helemaal niet verwijderd zijn?
Je hebt nu al zo lang liggen rommelen met je geluid en drivers en codecs dat een uninstaller er tureluurs van wordt en misschien wel een melding geeft dat ze verwijderd zijn, maar dit niet het geval is. 't Is maar een idee hoor.
 
Vista geluid

Helaas heb ik dit probleem ook gehad en het is goed te verklaren:
Met windows Vista heeft Microsoft zélf de verantwoording genomen voor de wijze waarop geluid wordt geprocessed in de pc. Normaliter is de geluidskaart fabrikant verantwoordelijk voor een driver (stuurprogramma). Deze driver is specifiek gemaakt voor een bepaalde geluidskaart, dus het ondersteunt het processing-model van de geluidskaart naar behoren. Met Vista heeft Microsoft gezegd dit zelf te willen gaan doen, aangezien Microsoft nooit zelf drivers kan maken voor ALLE geluidskaarten hebben zij zelf een architectuur ontworpen welke geluidskaarten nu moeten gebruiken. Uiteraard kun je wel een driver van de fabrikant installeren, maar de manier waarop geluid geprocessed (gerouteerd word van windows naar je geluidskaart) is veranderd. Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van geluidskaart-specifieke drivers (ookal zijn ze wel aanwezig), kàn het geluid niet geprocessed worden door de geluidskaart zoals het bij processing door de eigen drivers wel het geval was. Het probleem dat je nu dus hebt is dat Windows Vista alle geluidsafhandelingen moet doen, zélf. Dit resulteert erin dat de processor nu volledig verantwoordelijk is voor het geluid. Uiteraard gebruikt hij hier wel wat onderdelen voor van de geluidskaart, maar het berekenen hiervan is processortijd geworden. Aangezien deze processortijd ook gebruikt wordt voor applicaties/games/etc. zal hetzelfde effect optreden bij deze manier van geluidsverwerking als bij elke andere multitask-omgeving: het gaat vertraging opleveren. Omdat je niet kan horen dat MS Word moet wachten op processorcyclussen omdat MS Outlook even bezig is, merk je het niet. Omdat je geluid wel kunt horen, hoor je in feite elke storing (=wachttijd). Dit komt er opneer; hoe zwaarde je pc gebruikt word, hoe storender het is. Storingen kunnen stiltes zijn, maar ook haperingen, kraakgeluiden, zelfs piepen. Wat je hieraan kunt doen? Vrij weinig tot niets, in ieder geval is surroud geluid door dit hele concept niet meer beschikbaar. Zet dit uit, dat scheelt wellicht WAT processorcyclussen, maar daar houd het kraken niet mee op. Ben je écht geluids-freak en wil je goed geluid? Dan zit er niets anders op dan terug te stappen naar Windows XP of een geluidskaart te kopen waar Microsoft wèl compatibel is, een lijst is te vinden op o.a. http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=48815&highlight=vista

Creative (een van de grootste geluidskaartenfabrikanten) is zelfs gestopt met het supporten van hardware-supported audio veel van hun productreeksen onder Vista, tieste zaak dus!
 
@Arctic joe, bedankt voor het meedenken :thumb:

@ronnie1:
:D het had zo met geluid te maken dat zo'n beetje kraakte
de vraag was dan waarschijnlijk hoe ik dit kon oplossen :p

@v0id: wel bedankt voor de hele lange uitleg, en ik ben er een heel stuk wijzer uit geworden.
vista heeft dus haar eigen driver maar tesamen met de procesverwerking van mijn processor kan deze het niet meer zo goed aan...
Het rare is dan wel dat het nog altijd hetzelfde systeem is, voor en na de installatie van sp1 maar voor die installatie van sp1 heb ik dit probleem nooit gehad :confused:

Naar xp teruggaan wil ik gewoon niet door de lelijke interface maar natuurlijk is xp wel sneller en kan je aan het uitzicht van xp nu wel al heel veel gaan veranderen.
Een andere geluidskaart heb ik er ook niet voor over omdat het om te beginnen al een laptop is en geen zin heb om hem zelf open te prusten en zeker niet onder garantie ;)
(het is trouwens een realtek dat ik heb--> volledige uitleg over het type staat in mijn ondertitel bij "mijn systeem")

Mijn vraag is dan nu nog of ik die fameuse driver niet kan verwijderen van windows bij wijze van een test en dan echt de driver van mijn geluidskaart installeren.
Toevallig ben ik vandaag ook dit programmatje
tegengekomen, specifiek om drivers te verwijderen (ik heb nu inderdaad ook gezien dat het nog geen vista ondersteund maar ik kan het altijd proberen he)

---
Heel erg bedankt jullie allemaal voor de hulp tot nu toe,ik appreciër het echt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
@Arctic joe, bedankt voor het meedenken :thumb:

@ronnie1:
:D het had zo met geluid te maken dat zo'n beetje kraakte
de vraag was dan waarschijnlijk hoe ik dit kon oplossen :p

@v0id: wel bedankt voor de hele lange uitleg, en ik ben er een heel stuk wijzer uit geworden.
vista heeft dus haar eigen driver maar tesamen met de procesverwerking van mijn processor kan deze het niet meer zo goed aan...
Het rare is dan wel dat het nog altijd hetzelfde systeem is, voor en na de installatie van sp1 maar voor die installatie van sp1 heb ik dit probleem nooit gehad :confused:

Naar xp teruggaan wil ik gewoon niet door de lelijke interface maar natuurlijk is xp wel sneller en kan je aan het uitzicht van xp nu wel al heel veel gaan veranderen.
Een andere geluidskaart heb ik er ook niet voor over omdat het om te beginnen al een laptop is en geen zin heb om hem zelf open te prusten en zeker niet onder garantie ;)
(het is trouwens een realtek dat ik heb--> volledige uitleg over het type staat in mijn ondertitel bij "mijn systeem")

Mijn vraag is dan nu nog of ik die fameuse driver niet kan verwijderen van windows bij wijze van een test en dan echt de driver van mijn geluidskaart installeren.
Toevallig ben ik vandaag ook dit programmatje
tegengekomen, specifiek om drivers te verwijderen (ik heb nu inderdaad ook gezien dat het nog geen vista ondersteund maar ik kan het altijd proberen he)

---
Heel erg bedankt jullie allemaal voor de hulp tot nu toe,ik appreciër het echt:thumb:

Proberen kan nooit kwaad. Microsoft heeft aangegeven deze architectuur in de toekomst ook te gebruiken en opzich kan het werken, als de systemen maar snel genoeg zijn, of het idee aangepast wordt. Het is ongeveer hetzelfde als de 64bit systeemarchitectuur, het werkt wel, als alles op elkaar afgestemd is, anders presteert het niet.
 
Proberen kan nooit kwaad. Microsoft heeft aangegeven deze architectuur in de toekomst ook te gebruiken en opzich kan het werken, als de systemen maar snel genoeg zijn, of het idee aangepast wordt. Het is ongeveer hetzelfde als de 64bit systeemarchitectuur, het werkt wel, als alles op elkaar afgestemd is, anders presteert het niet.

wel ja ik zal dan eens proberen voor die driver te verwijderen maar heb jij dan ook een verklaring waarom mijn geluid dan perfect werkte voor de installatie van sp1?
toen werd mijn processor zelf soms veel harder belast weet ik nog.
vaak op 100 % door spyware eens... maar mijn geluid bleef altijd perfect doorgaan
 
wel ja ik zal dan eens proberen voor die driver te verwijderen maar heb jij dan ook een verklaring waarom mijn geluid dan perfect werkte voor de installatie van sp1?
toen werd mijn processor zelf soms veel harder belast weet ik nog.
vaak op 100 % door spyware eens... maar mijn geluid bleef altijd perfect doorgaan

http://support.microsoft.com/kb/948481 Architectuur wederom veranderd :)
 
nja ik heb het nu ook helemaal gelezen, de symptonen zijn wel niet helemaal hetzelfde :S

Ik heb wel geluid, dat was voor de mensen die geen geluid meer hoorden...
alle methodes heb ik geprobeerd behalve dan de laatst nieuwe drivers installeren voor de update van sp1 maar ik heb nu ook geen zin om dat terug te draaien
 
garantie zeg je, binnendoen die handel :), het OS stond erop en valt dus ook onder de garantie :), en van het normale gebruik (updaten hoort daar toch ook bij) mag het niet kapotgaan he.
 
Symptomen kùnnen niet allemaal hetzelfde zijn, verschillende geluidskaartfabrikanten gebruiken verschillende kaart-opbouwen (X) en technieken (Y). Hoe Vista (V) hier mee omgaat is altijd hetzelfde, maar: X(variabel)+Y(variabel)+V = altijd verschillend. Denk nog maar in dat je ook een S-variabele kunt toevoegen (stuurprogramma) en zelfs een U voor windows updates. Alles is nu OS-afhankelijk geworden en hoe het reageert in de praktijk blijkt en blijft onvoorspelbaar.
 
Symptomen kùnnen niet allemaal hetzelfde zijn, verschillende geluidskaartfabrikanten gebruiken verschillende kaart-opbouwen (X) en technieken (Y). Hoe Vista (V) hier mee omgaat is altijd hetzelfde, maar: X(variabel)+Y(variabel)+V = altijd verschillend. Denk nog maar in dat je ook een S-variabele kunt toevoegen (stuurprogramma) en zelfs een U voor windows updates. Alles is nu OS-afhankelijk geworden en hoe het reageert in de praktijk blijkt en blijft onvoorspelbaar.

Het is inderdaad een mooie theoretische uitleg, allemaal goed te begrijpen :thumb:
maar ik heb helaas de praktische oplossing nodig :p

@sponzenbroekske: ja inderdaad garantie, maar de winkel waar ik hem gekocht heb zijn ze echt Kl********!
Ik heb inderdaad mijn laptop zo gekocht met vista voorgeinstalleerd op. Ik dacht juist op dezelfde manier als jij. Alles zal wel onder garantie vallen toen dat mijn vista voor de eerste keer gecrashed was omdat explorer.exe niet meer werkte en telkens opnieuw opstartte!:(
Op de duur kwam er gewoon op windows vista werkt niet meer. het enigste waar ik voor kon kiezen was taak beindigen :p Niet dat dat veel uitmaakte.

Toen heb ik hem binnengegeven.
Maar ik kwam dan tot de conclusie na 3Weken:evil: dat zolang de hardware niet kapot is, ik alles zelf moet betalen!
Dat was in mijn geval dan 160€:evil:


dus garantie? nee...
 
Het is inderdaad een mooie theoretische uitleg, allemaal goed te begrijpen :thumb:
maar ik heb helaas de praktische oplossing nodig :p

@sponzenbroekske: ja inderdaad garantie, maar de winkel waar ik hem gekocht heb zijn ze echt Kl********!
Ik heb inderdaad mijn laptop zo gekocht met vista voorgeinstalleerd op. Ik dacht juist op dezelfde manier als jij. Alles zal wel onder garantie vallen toen dat mijn vista voor de eerste keer gecrashed was omdat explorer.exe niet meer werkte en telkens opnieuw opstartte!:(
Op de duur kwam er gewoon op windows vista werkt niet meer. het enigste waar ik voor kon kiezen was taak beindigen :p Niet dat dat veel uitmaakte.

Toen heb ik hem binnengegeven.
Maar ik kwam dan tot de conclusie na 3Weken:evil: dat zolang de hardware niet kapot is, ik alles zelf moet betalen!
Dat was in mijn geval dan 160€:evil:


dus garantie? nee...

Een praktische oplossing ís er helaas niet. De winkel zal altijd zeggen dat het geluid werkt (want dat doet het toch?) Het kraakt, oké, maar het werkt, in Windows zie je geen foutmeldingen en winkels zullen (en kunnen) geen verantwoordelijkheid nemen voor de manier waarop Windows Vista het geluid regelt.

Ik denk dat je het beste 'gewoon' ermee kunt leren leven en wachten op nieuwe drivers als je persé Vista wilt blijven gebruiken.
 
Een praktische oplossing ís er helaas niet. De winkel zal altijd zeggen dat het geluid werkt (want dat doet het toch?) Het kraakt, oké, maar het werkt, in Windows zie je geen foutmeldingen en winkels zullen (en kunnen) geen verantwoordelijkheid nemen voor de manier waarop Windows Vista het geluid regelt.

Ik denk dat je het beste 'gewoon' ermee kunt leren leven en wachten op nieuwe drivers als je persé Vista wilt blijven gebruiken.

ja dat is ook al zo...
in de winkel gaan ze gewoon zeggen dat het geluid wel werkt en dat ze niets merken van dat geluid dat af en toe eens hapert. (dan toch in de winkel waar ik hem gekocht heb :p)
En bij acer zouden ze niet eens de moeite doen om het te onderzoeken maar gewoon eerst eens opnieuw installeren!!!

Dus ja ik was al goed bezig met ermee te leren leven, maar wie weet komt er nog een oplossing hé :D
Alvast bedankt voor de hulp :thumb:
 
Ik heb onlangs van iemand een mailtje gehad die zegt dat hij hetzelfde probleem heeft gehad.

Hij/zij vertelde me dat wanneer ik de bios zou updaten naar de laatste versie voor mijn toestel (1.42 ondertussen al) en dan de laatste realtek hd audio driver zou installeren dat het probleem dan zou opgelost zijn...

Ik heb het allemaal geprobeerd, maar helaas, nog niet :confused:

verder heb ik al een heel lange tijd geen problemen meer met mijn muziek dat blijft haperen ofwel valt het me gewoon niet zo op.

Maar hoe ik het dan wel nog weet dat het niet opgelost is door een aantal afleveringen van de serie friends die ik nu volledig aan het bekijken ben:D

Wanneer ik een aflevering afspeel met vcl en gom player hoor ik het geluid haperen maar wanneer ik het afspeel met de media classic player die meegeleverd is met het k-lite codec pack gaat alles nog perfect dus voor mij blijft het nog altijd een raadsel waarom :evil::confused:
 
Hele praktische tip:

Maak je stekkertje van het geluid schoon en doe er contact-spray op.
En probeer is een andere speaker op je systeem aan te sluiten, en kijken of die het doet. :thumb:

NB: Leuke desktop heb je! Hoe doe je dat?
 
Laatst bewerkt:
Hele praktische tip:

Maak je stekkertje van het geluid schoon en doe er contact-spray op.
En probeer is een andere speaker op je systeem aan te sluiten, en kijken of die het doet. :thumb:

NB: Leuke desktop heb je! Hoe doe je dat?

bedankt voor de tip maar ik heb het ook voor als ik bijvoorbeeld de ingebouwde speakers van mijn laptop gebruik ;)

En dus ook met externe speakers en hoofdtelefoon.

Het probleem is er bij mijn weten precies ook alleen maar als ik met een hoog cpu bezig ben maar het nog lang geen 100% is

---
ps: bedankt i.v.m men desktop :p
 
Probeert dit eens:

  • Ga naar Start | Uitvoeren
  • Typ in Uitvoeren "dxdiag" (zonder aanhalingstekens)
  • Ga naar het tabblad geluid en zet de schuifbalk eens op basisversnelling.
Misschien helpt dit! Je moet maar eens met die schuifbalk experimenteren .

PS: Waar heb je dat plaatje van je bureaublad vandaan?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan