Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.
verwisselbare schijf , dat kan dus ook een externe HD zijn , ja dat heb ik ook en de meest belangrijke gegevens had ik daar ook op staan, en dat is mijn geluk geweest, maar ik wilde het nu toch proberen om het een beetje te perfectioneren. en ik denk dat ik al aardig wat info heb , ik ga er eens rustig over nadenken hoe ik het in zal delen.
 
morning

Nou ik ben er helemaal klaar voor, de configuratie is klaar, de externe schijf staat klaar, ik wilde hem zoals je aangeraden had veranderen in een fat32 schijf, en nu krijg ik de foutmelding error 1681, daar heb dus op gegoogeld, en begrijp dat er iets veranderd moet worden, maar wat het nu precies en hoe, daar is mijn engels niet goed genoeg voor.
Systeem herstel heb ik al uitgeschakeld. en dat ik naard Dos toemoet ook maar dan?

graag enige uitleg

bvd
 
Dit is wat Symantec zegt:
If you are running Windows NT/2000, or if disabling System Restore did not work
If the error occurs on Windows NT/2000, or if turning off System Restore in Windows XP does not solve the problem, perform the following procedure.

To uncompress files in the partition
In Windows, open a command prompt window.
Change to the root directory of the affected drive by typing the following at the command prompt (press Enter after each line), substituting the drive letter in the first line, if necessary:

c:
cd\

At the command prompt, type the following:

compact /u /s /a /i /f *.*

This command uncompresses all the files in the partition you run it on. Consequently, you should have ample free space in the partition to accommodate the larger file sizes. Also, depending on how many files are compressed, this process can be quite time consuming. If you need to abort the process at any point, simply press Ctrl+C inside the command prompt window.

After the process has finished, close the command prompt window.
Search for the file Ega.cpi.
For detailed instructions on how to search for a file, see the References section.
When you find the file, right-click it, and then click Properties.
Click Advanced, and verify that the file is uncompressed.
If the file is not uncompressed, uncheck Compress contents to save disk space, and then click OK.

Dat betekent dat XP de datacompressie heeft ingeschakeld en de bestanden gecomprimeerd heeft.
PartitionMagic kan hier niet(goed) mee overweg.

Je moet dus even een DOS venster openen via START -> UITVOEREN en daar CMD intikken (en op OK klikken)

In het DOS venster tik je dan het volgende in:

c:
cd\

En dan het volgende:

compact /u /s /a /i /f *.*

Uiteraard elke regel even afsluiten met de Entertoets ;)'

Windows zal nu alle gecomprimeerde bestanden weer uitpakken.
Afhankelijk van de hoeveelheid bestanden die gecomprimeerd zijn, kan dit een tijdje gaan duren.

Als je dit gedaan hebt, moet je even zoeken naar het bestand Ega.cpi, rechtsklikken en kiezen voor eigenschappen. Vervolgens op het tabblad Algemeen op Geavanceerd klikken.
Schakel nu het vinkje bij Inhoud comprimeren om schijfruimte vrij te maken uit als dat aangevinkt staat.

Daarna zou het probleem opgelost moeten zijn. :)
 
En kan het echte werk gaan beginnen, back ups maken., ik ga aan de slag

alvast bedankt
 
Zo, dat is zover gelukt, en de schijf voor de back up van XP is nu een Fat 32

Volgende stap dacht ik: we gaan met ghost aan de slag, alle stappen door gelopen alleen even bij de USB getwijfeld, de back up gaat naar een externe HD, dus heb ik maar USB 1.1 ingeschakeld, want 2.0 zit er ook nog bij.

Volgende stap kom ik tegen de diskette maken moet je dat direct doen of kan dat ook achter af.? Ik heb trouwens al een diskette gemaakt gisteren maar weet niet of die goed zijn.?
Hoe te controleren.?

Als ik dan door ga, en de stappen vervolg wordt er op een gegeven moment vermeld, dat windows afgesloten gaat worden en er een scherm komt met blauw, afsluiten doet ie wel en de keuze tussen norton ghost doet ie ook en dan zwart en witte letters, en na een tijdje mousse drivers installed., knipperende cursor onder in het scherm en verder niets meer.

Ben ik te snel of zie ik wat over het hoofd?
 
Ghost start ook in DOS mode op, dus als je diskette goed is, dan zal hij na het herstarten van de PC, opstarten van diskette in DOS, vervolgens de muisdriver installeren en daarna Ghost opstarten.

Als dat laatste niet gebeurt, staat Ghost.exe misschien niet (goed) op de diskette.

Je kunt met het commando DIR kijken wat er op de diskette staat.

Misschien zie je het bestand ghost.exe al staan en dan kun je door gewoon ghost (en enter) in te tikken, het programma starten.

Het kan ook zijn dat er een map op de diskette staat met de naam Ghost. Dan moet je even intikken:
CD GHOST (om zo naar de map te gaan) en kun je daarna met DIR kijken of het programma erop staat`.

Wat betreft USB1 of 2, het ligt aan je computer wat je moet gebruiken. Het beste is om als je pc het ondersteunt, te gaan voor USB2. USB1 is nl erg traag en dat merk je zeker met een externe harde schijf :)
 
Maar er staat duidelijk bij, dat als je beide hebt 1.1 moet aankliken

ik ga toch maar even de diskette gebruiken.
 
welke versie van ghost gebruik je nu
 
9.0

Op mijn diskettes (2 ) staat
ibmbio.coom
ibmdos.com
command.com
mousse com
autoexe.bat
config. sys
ghost
usb

en op de tweede diskette staat

ghost
autoexe.bat

wie het weet mag het zeggen ik weet het niet maar vind het wel een beetje hopeloos

graag hulp
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moet je opstarten van disk 1
dan als je de commandprompt ziet , disk 2 erin
vervolgens tik je: CD GHOST (en ENTER)
en dan GHOST (en enter)
 
ghost 9.0 kun je vanaf de cd rom booten
rest wijst zich van zelf
een image maken kan gewoon in windows
terug zetten moet via de cd rom
 
ik heb wel 9.0 hier liggen (gekregen)
daar moet je eerst installeren een bacup maken

en voor image weer te zetten is de ghostcd bootable

ik gebruik altijd een oudere versie nog op de oude manier met bootflop:thumb:
 
Nou, het is nog niet zo eenvoudig als het lijkt voor mij altahans, maar ik blijf doorgaan.

Het is mij vannacht eenmaal gelukt om van cd rom te booten, en nu niet meer., hij heeft 1 backup gemaakt.

Het is toch geen weggooi norton, dat je hem maar één keer kunt gebruiken.?

Maar goed nog even voor de duidelijkheid, het kiezen van een schijf en instellen en het doel kiezen is geen probleem, maaaaaaaaaaaar op het moment dat hij opnieuw moet gaanstarten gaat er iets fout, in elk geval bij mij want hij geeft aan norton wordt opnieuw gestart in dos, en dat zal ook wel, ik krijg een zwart scherm met witte lettertjes maar veel verder gat ie niet.

Concrete vraag:
Als norton uitschakeld wat moet ik dan doen., graag stapsgewijs, want hier wordt ik gestoord van.

Begin is alle opstartdiskettes eruit, schijven er uit, helemaal niks ( norton is klaar met de keuzes en gaat afsluiten)
graag stap voor stap
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gekky29
ghost 9.0 kun je vanaf de cd rom booten
rest wijst zich van zelf
een image maken kan gewoon in windows
terug zetten moet via de cd rom
[/QUOTE

Dat booten daar gaat het juist om, ik heb alles al geprobeert, twee cd, één cd , een diskette met een cd, twee diskettes,.

Ik kan in de handleiding ook niets vinden over de diskettes en cd rom
 
Laatst bewerkt:
Niemand meer die er iets zinnings over te vertellen heeft..?
 
Ik ben al weer een tijdje bezig , maar booten ho.! maar geen denken aan.

Iemand nog suggestie's

Je moet er toch niet aan denken dat je ooit iets terug moet zetten, of zou dat eenvoudiger zijn.?
 
je moet gewoon in je bios cdrom als eerst zetten dan floppy en hdd
ff met F10 saven
ghost 9.0 cd erin pc opstarten
op een gegeven moment krijg je een melding [of je wilt opstarten van de cd rom druk dan een toets] dus dan druk je op een toets
dan boot ie van de cd rom

(is het een legale versie)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al in de bios staan zo als je zegt en het is een super legale versie 3 weken oud, en ik heb hem net bij een kennis van mij geprobeert en hij start op zonder problemen rarararara, hier wordt ik even gek van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan