goeie video kaart voor windows vista ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinkortleven

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
hallo ik heb de volgende score op mijn computer en wil het een en ander verbeteren

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce FX 5500 (Microsoft Corporation - WDDM) score 2,5

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce FX 5500 (Microsoft Corporation - WDDM)
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 511 MB
Toegewezen grafisch geheugen 256 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 255 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 7.14.10.9686
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1024x768
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer

nu was mijn vraag welke video kaart ik een beetje nodig heb om rond de score van 4,5/5 kan hebben??

alvast bedankt

Voor wat betreft de videokaart (we hebben het over een AGP kaart neem ik aan) heb ik een score van 4,5 voor spellen en 5,5 voor grafische toepassingen met een 2e hands Radeon 9800Pro van 128mb:d
Is voor zo'n 40,- euro te koop en dan ben je voor weinig klaar.
Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden, geheel afhankelijk van je budget...

Allereerst komt dat omdat een Radeon 9800pro nu eenmaal veel sneller is dan een GeForce 5500.

Maar ook het installeren van de nieuwste drivers kan een stukje schelen...

eigenlijk is 256 mb aan te raden voor echt betere prestaties zoals ook de 9800 pro 256 mb.
ik weet niet of je ook wilt gamen op vista?????dan word een 8600 toch aangeraden.

jah ik ben ben wel van plan te gaan gamen jah :D

maar welke zij je dan dat ik eht beste kan nemen??

dan word de 9800 pro 128 mb al echt afgeraden.
wil je dx10 spellen gaan spelen of in de toekomst????
als dat het geval is neem dan een 8600gt of beter.
ik weet niet hoeveel ram geheugen hebt maar voor vista moet je dan wel 2 gig hebben om te gamen.

oke dank jullie wel ik heb nog 1 vraagje ik heb een amd computer en een processor van 1,8 ghz is dat genoeg om goed te kunnen gamen?? hij geeft als cijfer een 3,8 in windows vista

oke dank jullie wel ik heb nog 1 vraagje ik heb een amd computer en een processor van 1,8 ghz is dat genoeg om goed te kunnen gamen?? hij geeft als cijfer een 3,8 in windows vista

nou nee ik zou minimaal 3.5 ghz aanraden aangezien vista zelf al aardig wat gebruikt van je cpu en met gamen erbij........een goedkoper amd athlon 64 3800 al snel genoeg in games en presteerd beter dan low end proc van amd zoals de amd athlon x2 3800 en 3600.deze lopen namelijk op een klok snelheid van 2000mhz en de amd athlon 64 3800 op een kloksnelheid van 2400mhz het zelfde als een amd athlon x2 4600+.

eigenlijk is 256 mb aan te raden voor echt betere prestaties zoals ook de 9800 pro 256 mb.

Klopt weer niet helemaal, in de praktijk is de 9800Pro 128mb sneller dan de 256mb versie...

En ook je verhaal over de processor-snelheden hierboven is weer naast de waarheid, zoals eerder gezegd, het gaat niet alleen maar om de Mhz-en...

Laatst bewerkt:
als ik jullie een beeld van mijn pc wil laten zien hoe kan ik dat het beste doen want ik heb hem in elkaar laten zetten een jaar geleden door iemand en weet niet precies wat er in zit allemaal en ik wil graag dat ie weer helemaal oepel loopt en dat ik de nieuwste spellen weer kan spelen

nou daar kan je een best aardige 8600 gt of misschien een gts voor kopen maar dat is voor dx10.
voor dx9 kan je al een leuke nvidea kopen.
of een goede 1950pro.

Een 8600 gt IS een nVidia en hou je er ook rekening mee dat we het hier over een AGP slot hebben.
Ik weet niet wat je TS allemaal aan het wijs maken bent hoor...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan