help mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

luckyerik

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
ik heb foto~s weggegooid op de computer
nu heb ik ze weergevonden met het programmaatje
pc protector smart recovery maar nu kan ik ze niet openen wie kan mij helpen?:evil:

Welkom op Helpmij!

Krijg je een foutmelding als je ze wilt openen? Zo ja, welke (exact overnemen graag):)

Graag reageren op het forum door op het knopje "reageer op bericht' te klikken.

Dit kwam in de mail:

als ik het bestandje wil openen krijg ik het bericht:drawing failed
het is trouwens een convarbestandje want ik heb de foto s weer kunnen krijgen met de pc smart recovery (zoals bekend)please help mij het zijn foto s van mijn 4 jarige dochtertje laatste schooldag en verjaardag

Ik ga voor je googlen. Convarbestandje???

Heb in ieder geval dit gevonden:confused: :

Vraag: Enige bestanden zijn na de reconstructie met PC INSPECTOR™ File Recovery niet meer te openen of er zitten fouten in de bestanden.
Antwoord: Wanneer de datadrager sterk gefragmenteerd is (dit betekent dat de gegevens van een bestand in zeer veel stukken verdeeld en over de datadrager verspreid zijn) kunnen zulke fouten ontstaan. Hier is vaak slechts herstellen van de data met de hand mogelijk. Neem in zo'n geval direct contact op met "CONVAR - Die Datenretter™".

Laatst bewerkt:
Misschien dat je het programma getdataback ook kunt gebruiken. Schijnt een supergoed programma te zijn en wellicht haalt hij de bestanden WEL goed op.

Nogmaals, graag reageren door op het knopje "reageer op bericht" te klikken;)

Dit kwam in de mail:

mijn bestandjes zijn van jpeg
we hebben het ook al geprobeerd met acdsee maar daar konden we ook niets mee

Als ik het stukje lees wat ik een paar posts eerder heb neergezet geef ik je weinig kans dat het gaat lukken. Als het echt super super belangrijke foto's zijn, dan zou ik contact met pc inspector opnemen.

Of getdataback proberen.

Heb je die foto's toevallig nog op je digitale camera staan? Zal wel niet he.

Laatst bewerkt:
Hee, nog een idee. Stonden de foto's op je C-schijf? Heb je misschien windows xp?? Misschien kun je dan een systeemherstel uitvoeren naar voordat je de foto's verwijderd hebt.

we zijn al bezig met het downloaden heb je even een momentje? mail je zo terug groetjes luckyerik

@Guus abc

Als de bestanden op C stonden, en je doet systeemherstel mits je xp hebt, dan zijn die bestanden er toch ook weer? Of ben ik abuis.

Dat zou dan het makkelijkste zijn.

Laatst bewerkt:
Of je met Systeemherstel ook gewiste bestanden terug krijgt weet ik niet.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Hier is vaak slechts herstellen van de data met de hand mogelijk
Enig idee wat dat kost?
Kijk hier maar eens. Daar word je niet vrolijk van.:(

Guus.

Laatst bewerkt:
met de filerecovery kunnen we niks en met het herstellen wat jij zei kan ook niet want we hebben na die tijd windows xp proffesionals op de computer gekregen
weet jij misschien ook hoe we de file recovery kunnen gebruiken?

Bedoel je met getdataback? Ik heb hem zelf nooit nodig gehad, maar meestal als je goed leest wijst het zichzelf.

Heb je de juiste gedownload? Er is verschil tussen het programma voor NTFS of voor FAT systemen.

Dit staat op hun site:

GetDataBack is easy to use-
The software enables the regular user to conduct his own data recovery by guiding him through five easy to understand steps, thus gives the advanced user the possibility to interfere with the recovery and improve the results, by examining the scan log, the file system details, file and directory information, by selecting the sector range to be scanned, by choosing excessive search for file systems or search for lost files, by calling Runtime's DiskExplorer

Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat xp er later op gekomen is. Dus ik denk dat er al geformatteerd is.

Dit staat bij dat programma

Dergelijke data worden namelijk, totdat ze worden overschreven of de schijf wordt geformatteerd, niet compleet gewist. Alleen de verwijzingen ernaar worden verwijderd. Daardoor kan een programma als Restoration nog hulp bieden

Getdataback kan zelfs na formatteren nog bestanden terughalen.

bedankt allebei ik ga het even proberen dus ik kan even niet meer reageren

Ik heb het zelf even geprobeerd en het werkt matig.
Rechts boven kun je in het invulvlak "jpg" invullen.
Links komen alle jpg's die verwijderd zijn te staan.
Die kun je dan kopiëren naar bijv. Mijn Documenten.
Helaas waren alle foto's die ik vandaag verwijderd had behoorlijk beschadigd, al kon ik nog wel zien welke het waren.

Guus.

bedankt allebei ik ga het even proberen dus ik kan even niet meer reageren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan