Herinstallatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MK1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2011
Hallo
Na vier jaar heb ik Windows 7 opnieuw geinstalleerd op mijn pc. Ik herinner me dat het vier jaar geleden ook een heel gedoe was maar nu kom ik helemaal niet verder.

Ik heb na installatie een soort Windows 7 veilige modus zonder internet en zonder muis. Eigenlijk zonder alles, alleen het toetsenbord werkt nog.

Vervolgens heb ik een tweede disc met vier mappen maar daarvan krijg ik amper iets geinstalleerd.

Op de tweede disc staan in eerste instantie vier mappen:
Boot
Driver
PE
Tools.

In Boot zit alleen een DOS toepassing etfsboot.

In Driver zitten vijf mappen
Chipset
Sound
Vga
Lan
Realtek wlan

Die laatste twee kon ik installeren maar dat leidt niet tot een internetverbinding. Via het congifuratiescherm kan hij niks vinden.

De map PE bevat drie mappen
EFI
Servicing
Sources

Tools bevat
Adobe reader
Bullguard
Corel draw
DirectX
Software suite
Java

Waar moet ik beginnen? Ik wil in ieder geval internet en mijn muis zsm terug. En dan vervolgens mijn gewone 64bit windows 7 ipv dit rare veilige modus achtige ding

Ik begin een beetje wanhopig te worden.
Bedankt alvast voor de hulp!

32 of 64 bit w7?
Welke hardware?

Eerst altijd de chipsetdriver installeren, rebooten en dan de rest, reboot als je de andere allemaal hebt geïnstalleerd.

Dank je wel voor je snelle reactie. Want ik kan de hulp goed gebruiken! :thumb:

We hadden er 64 bit op staan maar deze optie had ik niet. Hij ging gewoon Windows 7 installeren en ik heb nergens de keuze gehad uit 32 of 64 bits.

Als ik de chipset ga instelleren dan kom ik in het Setup scherm en kies ik voor Installeren. Dan komt hij met een nieuw scherm. Daarin staat "Catalyst Intaller Manager afsluiten?". En dan Ja of Nee. Maar of ik nou op Ja of Nee klik, in beide gevallen verdwijnt alles en zit ik weer in verkenner.

En wat bedoel je met welke hardware?

Hallo Lange Pier,

Ik ben Janneke, je weet wel van Jip, dus ik heb Jip en Janneke taal nodig :-)
Ik haak al af als ik mijn OS moet doorgeven. En van een moederbord heb ik ook nog nooit gehoord. Het is een Medion.
En kun je me vertellen waar ik dan de chipsetdriver kan vinden en wat reboot is?

Dank je wel!!

Dank je wel!!
Ik loop zo weer terug naar die PC. Maar ik heb even verder gekeken wat er allemaal op die schijf staat.
Ik denk dat ik het min of meer gevonden heb maar ik zou graag even willen weten waar ik moet beginnen en welke ik moet overslaan,

In die Chipset-map zitten nog een paar mapjes, daarachter heb ik de bestanden gezet waar het denk ik om gaat:
BIN met Atisetup
BIN64 met Atisetup
CONFIG met atiicdxx en chipset
PACKAGES. In Packages zitten weer twee mappen namelijk Apps en Driviers. Daar zit dan weer zoveel in dat ik nog even niet begonnen ben met alles op te schrijven.

Ik denk dat ik misschien moet beginnen met die chipset uit CONFIG? En daarna dan nog atiicdxx uit CONFIG en/of Atisetup uit BIN64?

Ik ga zo proberen om het MSN nummer door te geven. Maar daarvoor moet ik bijna tegen een muur kruipen achter die PC en dan kan ik het zelfs met leesbril niet meer lezen. ;)

Maar in iedere geval heel erg bedankt voor je hulp! Vier jaar geleden was het ook een gepruts maar kwam ik er uiteindelijk wel zelf uit. Maar ik kan me niet herinneren dat ik nog uit al die submapjes heb moeten putten.

Ik denk dat ik het nummer gevonden heb maar ik kan het niet goed lezen. Het is waarschijnlijk 20046953 of 20045953

Nogmaals, je hebt nu de driver cd van de grafische kaart, je hebt die driver cd van Medion nodig.

Ik heb er maar twee discs bij. Een heet Recovery disc en Windows 7 Home Premium. En de andere daar staat op Application & Support Disc.

forum1.jpg

En dan is er nog een ander stickertje met SN 1 7809 01 0020021

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat 10020021 het MSN nummer is? De laatste van die cijfers op dat andere stickertje?
En zo ja, wat moet ik dan downloaden?
Ik denk dat ik op de site van medion al een stukje verder ben, zie plaatje (en dan inderdaad maar hopen dat de USB wel werkt.)A.jpg

Ik heb de bon nog gevonden. Daar staat op Medion Akoya PC P5329 D. Is dat nog van enig nut?

Eerst die busmaster Intel driver, opnieuw opstarten, dan naar apparaatbeheer gaan, dan kun je zien welke driver nog moet.

Je had het over ATI maar is de videokaart dan vervangen? want er zat een nVidia in.

Om foto's van de achterkant te kunnen maken heb ik monitorkabel eruit moeten trekken om hem ver genoeg naar voren te krijgen. Nu heb ik kabel weer teruggedaan en kan de monitor geen verbinding meer krijgen met de computer. Dus ik heb geen beeld meer en kan helemaal niks meer. Is daar nog een oplossing voor?

Ik heb al een paar keer de pc uitgezet en opnieuw aan.

Ik weet echt niet hoe het zit met die ATi en die nVidia. Dit is gewoon wat er bij zit. Niet meer discs. Alleen deze en ik heb ze destijds ook allebei gebruikt bij dezelfde PC

Laatst bewerkt:
Eindelijk ben ik een stap verder!!! Dank je wel. Geweldig.

Ik heb de Busmasterdriver-update / Bus Principal Intel geinstalleerd.
En mijn muis blijkt wel te werken via de USB poorten aan de achterkant van de PC en niet aan de voorkant. Dus ik heb ook weer een muis.

Ik weet niet precies hoe ik moet zien welke drivers nu nog moeten. Ik ben naar apparaten oid gegaan en dan zie ik daar van alles. Bij een staat een geel driehoekje met uitroepteken. Als ik dan op probleem oplossen klik zegt hij dat het volgende nog mist: Realtek PCIe GBE Family Controller.

Ik geloof dat ik die hier gevonden heb dus ik ga weer verder:
http://realtek-download.com/realtek-pcie-gbe-family-controller/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan