Info gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michadon

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Hallo helpmij_forumisten!

Ik heb een nieuwe videokaart nodig, nu is mijn oog gevallen op deze:

http://www.alternate.nl/html/produc.../MSI/NX7600GT_Heatpipe/-1062226/?baseId=30933

Ik zou willen weten wat jullie ervaring (if any) met deze kaart is, en of jullie een kaart kennen die beter presteerd, maar met een vergelijkbare prijs (rond de 100 euro).

Ik heb een AGP x8 bus, een voeding van 520 Watt en 2 gb Ram, mogt dat van invloed zijn...

Alvast bedankt

Michadon.

Wat heb je dan voor slechte ervaringen ermee? en zoals ik die kaart kijk, heeft hij dezelfde soecs als de kaart die ik op het oog had!

MSI is net zo'n goed merk als asus.
Ik heb weer slechte ervaringen met Asus. Dat is dus zo persoonlijk...

Dat dacht ik ook al ja, bij de beoordelingen op de ene site staat dat het een geweldig goede kaart is, terwijl dwe andere site weer vermeld dat de kaart slecht is ofzo. Maar ik heb nu een goede kast koeling, dus de kaart word niet te heet (zoals sommige vermeldden). Dan is deze kaart tog goed? of ben ik nu gek?

Alleen Qua koeling kan het misschien beter zijn of slechter. Dus het merk maakt niks uit. Kijk wel of de clocks hetzelfde zijn!

MMM, deze kaart kijkt me idd beter (gddr3, 256 bit etc.) maar ik vraag me af hoe het verschil in verbruik zo groot is, de kaart die ik eerst op het oog had gebruikte maximaal maar 33 Watt, deze ongeveer 100! en de 3650 van sapphire gebruikt wel 400, dat is veel meer! weet iemand hoe dit kan?

die 400 klopt niet.dat is advies voor je hele systeem.
ik heb zeld die sapphire 3850 er ook inzitten.
heb de doos naast me liggen en op doos staat advies 450 watt.

mag ik je vragen wat voor processor er bij je inzit?

Ow, dat is het advies voor je hele pc, ok, dan weten we dat ook weer. bedankt.

Ik heb een 'AMD Sempron 3000+' als processor, kan dat kloppen?

dat zou kunnen ja dat is een processor die(volgens mij) op 1.8ghz loopt.

ook al kun je (door die proc) niet optimaal gebruik maken van die 3850 denk ik toch dat je tenopzichte van die 7600 beter af bent met een 3850.

ik draai hier een p42.8 met een 3850(vervangen voor een 850xtpe)en ik heb er schik mee

zou je wel een nieuwe videokaart kopen?
Kan je niet beter gaan sparen voor een nieuwe pc?

Hier heb ik het al over gehad (niet op dit forum!) en het antwoord op die vraag bleek nee te zijn. Zelf ben ik er wel voor, maar anderen (die erg veel invloed op mij hebben) hebben mij dat (op hun manier) afgeraden.

Hier heb ik het al over gehad (niet op dit forum!) en het antwoord op die vraag bleek nee te zijn. Zelf ben ik er wel voor, maar anderen (die erg veel invloed op mij hebben) hebben mij dat (op hun manier) afgeraden.
Waarom?

Je hebt een sempron processor die al behoorlijk oud is. Eigenlijk kan je daar niet meer fatsoenlijk gamen.
Met een AGP-kaartje kan je ook niet al teveel als je straks wel je computer gaat updaten.
Je blijft zo achter de feiten aanlopen.

Ik vind het zo zonde van je geld. Je moet het natuurlijk zelf weten en ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het wel weten...

Zelf samenstellen. Ik maak wel wat als je zegt wat voor spellen je wilt gaan doen.

[EDIT]: En wat je budget is.

Zelf samenstellen? waarom zou ej dat doen als je ook al een pc kant en klaar kan kopen? En ik ben eerlijk gezegd niet goed in dat soort dingen :D

mijn budget varieert ( XD) maar ik speel verschillende soorten spellen, soms FPS, soms strategy games (die vind ik veel leuker).

Kant en klaar is duurder en soms slechter. En nu weet ik niet welke games je speelt. Zeg gewoon welke.

Ja, dat is wel weer zo!

Momenteel speel ik (als het zou kunnen):
SWBF2
AOE3
M2TW
RTW (als het regent XD)
en nog een paar.

Je hebt nu al een nieuwe voeding gekocht.
Koop je weer een nieuwe pc, dan heb je die dus voor niets gekocht.
Dat bedoel ik dus met achter de feiten aan lopen / niet doordacht dingen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan