Internetverbinding komt niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

De opstelling:
modem - router
- comp 1 (de xp comp. waar ik momenteel op werk) +
- comp x (let op :over deze comp sprak ik nog niet, heb ik geen toegang toe (ouders), gaat vlot op internet en zit ingeplugt in het tweede poortje van de router +
- comp 2 is dan de W98 computer waarbij we net de netwerkkaartdriver hebben hersteld en die nu nog niet op internet gaat via de router. Hij staat momenteel wel aangesloten en ingeplugt in het derde routerpoortje.

Mia

Geplaatst door miageert
Ik heb ook even gecheckt maar de internetverbinding op W98 via de router doet het inderdaad dus nog niet.
Instellen dus. Wat?

Mia
Laat maar, beschouw mijn vorige vraag maar anders als ongelezen.

Heb je via de eigenschappen van je netwerkkaart op "Automatisch ip-adres te laten verkrijgen" en idem ditto voor DNS-sercersdre ip al ingesteld?

Dennis.

Geplaatst door miageert
Hoi,

De opstelling:
modem - router
- comp 1 (de xp comp. waar ik momenteel op werk) +
- comp x (let op :over deze comp sprak ik nog niet, heb ik geen toegang toe (ouders), gaat vlot op internet en zit ingeplugt in het tweede poortje van de router +
- comp 2 is dan de W98 computer waarbij we net de netwerkkaartdriver hebben hersteld en die nu nog niet op internet gaat via de router. Hij staat momenteel wel aangesloten en ingeplugt in het derde routerpoortje.

Mia
Dat wilde ik even weten, bedankt. Dus nu alles met de router erbij. Voer dan bovenstaande handelingen uit, die ik plaatste voordat ik dit bericht binnen kreeg.

Dennis.

Hoi

Het automatisch toekennen van een IP adres is geen probleem. De DNS conficuratie moet ik in of uitschakelen, ik kan niets automatic kiezen.
Mia

Voer het anders maar even de volgende ip's handmatig in:

IP 192.168.1.187
Gateway 192.168.1.1 (ook voor DNs)

Dennis.

Terugkomend op de eigenschappen van de netwerkkaart. Ik beschouw ''TCP/IP- Externe toegangsadapter, maar is dat wel zo? Ik zie geen andere verwijzing naar de netwerkkaart (ik ben via configuratiescher naar netwerken gegaan en daar heb ik dus de auto IP instelling gedaan.
Mia

Geplaatst door miageert
Terugkomend op de eigenschappen van de netwerkkaart. Ik beschouw ''TCP/IP- Externe toegangsadapter, maar is dat wel zo? Ik zie geen andere verwijzing naar de netwerkkaart (ik ben via configuratiescher naar netwerken gegaan en daar heb ik dus de auto IP instelling gedaan.
Mia
Ja, dat is wel goed. Nu je het toch over "het niet zeker zijn" hebt, staat bij Verbinding van je browser wel op "Nooit een verbinding kiezen" aan? Dat moet in elk geval wel zo staan.

Het handmatig invoeren inmiddels al geprobeerd?

Dennis.

Oke,
IP adres handmatig ingebracht (kan dit hetzelfde zijn met dit van comp x ?)
Gateway nr° ingebracht en DNS ingeschakeld en ook de nr° ingebracht.
Mia

Jaja

Internet opties - verbindingen - nooit een verbinding kiezen.

Mia

Geplaatst door miageert
Oke,
Mia
Ja, dat kan, maar als die pc (met x gekenmerkt) ook een XP is, dan hoeft dat niet. Aangezien XP eenmaal geen problemen oplevert met dergelijke zaken.

Wel een ander ip toekennen, 1 lager.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Oke,
Mia
En nu even afwachten, nadat je de pc opnieuw opgestart hebt.

Dennis.

Hoi in afwachting heb ik nog een klein vraagje. Na het downloaden van de driver stond plots mijn bureaublad vol ikoontjes (blijkbaan allemaal kleine bestandjes), mag ik die gewoon deleten.
Mia

Ik neem aan dat die icoontjes gewoon snelkoppelingen zijn, ze refereren alleen naar iets. Het verwijderen ervan heeft niet tot gevolg dat de daaraan gerelateerde bestanden ook zullen verdwijnen.

Het is nog veiliger als je daarmee alleen bedoelt ze naar de prullenbak te verwijzen, mocht je ze later nodig hebben dan voer je een restore uit.

Dennis.

Hoi,
Ik ben ook eens gaan kijken start - uitvoering enc maar hier is mijn IP adres 0000, iden Subnetmasker.
Mia

Ah, de subnetmask was ik inderdaad vergeten, voer daar: 255.0.0.0 in.

Dennis.

Je kunt dat cheken op de pc waar internet wel werkt. Hetzelde ritueel: Start/Uitvoeren/typ cmd en klik op OK/typ ipconfig /all

Dennis.

Hoi,

Wat me opvalt als ik via start - uitvoering etc. ga dat er in het venster van IP-configuratie wordt gesproken over een PPP adapter en ergens vond ik dat mijn netwerkkaart type PCI is. Kan hier een conflickt liggen, moet ik de PPP adapter op een of anderez manier wijzigen?

De tijd gaat snel, mocht je de zoektocht willen afbreken tot een later moment laat je het me maar weten.
Mia

Geplaatst door miageert
De tijd gaat snel,
Te snel vind ik.
Geplaatst door miageert

mocht je de zoektocht willen afbreken tot een later moment laat je het me maar weten.
Mia
Je mag het als eerste zeggen.

Maar begin maar eerst de subnetmask goed te zetten. En pingen kunnen we straks ook even kijken of dat lukt.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan