Internetverbinding komt niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi
Ik heb de routerconf. gevonden via configscherm en netwerk. Maar als ik hierop intik krijg ik steeds de melding dat mijn netwerk niet compleet is. en daarna volgt de vraag naar de windows 98 CD en dan de foutmelding van versieconflict. Probleembestand is 'secur32dll', met beschrijving win32 Security Services.

Wat security betreft op die comp staat norton internet security, kan dat een conflict geven?

Mia

Geplaatst door miageert
Hoi,

De naam AZ3 hebben wij de computer gegeven (op een gegeven moment vroeg hij een naam en hebben wij AZ3 ingetikt), ik heb er geen moment bij stilgestaan dat die naam belangrijk zou kunnen zijn (sorry).
Verontschuldiging is echt niet nodig. Het is trouwens niet juist hoor, dat "...belangrijk zou kunnen zijn", het is ook belangrijk je computernaam is synoniem voor je IP, en dat wordt door DNS geregeld. Je compternaam onthouden lukt namelijk beter dan je ip, vandaar.
Geplaatst door miageert

Wat je vraag betreft, ik ben even de kluts kwijt, nee ik weet niet zo direct bij de routerconfiguratie te komen (tenzij het de IP configuratie is, daar is alles nog ok, correcte IP nr)

Waar ik de naam AZ en het private IPnr moet invoeren weet ik niet (was dat in internet exl. - tools - options ..?

Mia
Dat gaat langs de weg van je browser op de XP pc. Je typt in de adresbalk: 192.168.1.1 in en druk he hierna op de enter-toets. Je logt vervolgens als admin in en klik je hierna op OK. Probeer dat maar even of het lukt.

Dennis.

PS. Ik ben traag en toevallig Helpmij op dit moment ook. Dat wordt dus dubbel zo traag, excuus.

Geplaatst door miageert
Hoi
Ik heb de routerconf. gevonden via configscherm en netwerk. Maar als ik hierop intik krijg ik steeds de melding dat mijn netwerk niet compleet is. en daarna volgt de vraag naar de windows 98 CD en dan de foutmelding van versieconflict. Probleembestand is 'secur32dll', met beschrijving win32 Security Services.
Maar is die versieconfict middels de 98 cd nu niet dan opgelost?
Geplaatst door miageert

Wat security betreft op die comp staat norton internet security, kan dat een conflict geven?

Mia
Daar zal wel een verband hebben.
Maar al met al, hoe is de sitautie nu dan?

Eigenlijk Mia, als je private ip(dat moet natuurlijk anders zijn dan die van de xp en ook van die zogenoemde x pc) , de subnetmask en de gateway goed zitten, dan zou je al internet moeten hebben, daar draait het allemaal om. Je zou dat toch nog een keer moeten nalopen of dat wel het nog steeds het geval is.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Inloggen als admin lukt.
Welke informatie heb je nodig?
Je bent supersnel, ik loop ver achter.

Mia, het is mooi en geweldig dat je nu erin zit. Maar wat geef de 98 pc nu aan als private ip, gateway en subnetmask? Is het nog steeds respectievelijk 192.168.1.187, 192.168.1.1 en 255.0.0.0? Loop dat even na als je dat wilt.

EDIT: Reeds aangepast.

Dat moet eerst toch wel in orde zijn.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Hoi Dennis:

Hier typ ik de IP config over van de w98 comp.
PPP Adapter
Adapteradres 44-45-53-54-00-00
IP adres 192.168.1.187
Subnetmasker 255.0.0.0
Standaardgateway 192.168.1.1

Wat het netwerkprobleem 'netwerk is niet compleet' en de ook vraag naar windows 98 CD is reeds meerdere malen verschenen. Ik steek de CD erin maar Er wordt blijkbaar niets van de CD gehaald (wordt me afgeraden omdat dat een oudere versie zou zij). Later moet de computer heropgestart worden, heb ik ook al verschillende keren gedaan vandaag.

Mia

Geplaatst door miageert
Hoi Dennis:

Hier typ ik de IP config over van de w98 comp.
PPP Adapter
Adapteradres 44-45-53-54-00-00
IP adres 192.168.1.187
Subnetmasker 255.0.0.0
Standaardgateway 192.168.1.1
Mooi, ze staan er nog steeds i.

Geplaatst door miageert

Wat het netwerkprobleem 'netwerk is niet compleet' en de ook vraag naar windows 98 CD is reeds meerdere malen verschenen. Ik steek de CD erin maar Er wordt blijkbaar niets van de CD gehaald (wordt me afgeraden omdat dat een oudere versie zou zij). Later moet de computer heropgestart worden, heb ik ook al verschillende keren gedaan vandaag.

Mia
Dat er steeds om de cd wordt gevraagd is een kwaal van FE, dat heb je met SE niet meer. Laat dat maar even zo, omdat de rest wel goed er uitziet.

Nu even terug naar de router: Wat ik nodig heb is eigenlijk je hulp.

Zou je dan in die routerinstellingen iest dat met NAT te maken heeft kunnen vinden? Zo ja, dan moet daar ergens de mogelijkheid worden geboden om 192.168.1.187 en AZ3 in te voeren. Zou je dat even willen gaan verkennen?

Dennis.

Geplaatst door miageert
Oeps
Wie van ons heeft zich vergist in de 191 of 192?
Sorry, dat ben ik. Natuurlijk weet ik dat het om 192 gaat, maar in de haast heb ik die typfout gemaakt. Bedankt voor je oplettenheid.

Dennis.

Dat gaat langs de weg van je browser op de XP pc. Je typt in de adresbalk: 192.168.1.1 in en druk he hierna op de enter-toets. Je logt vervolgens als admin in en klik je hierna op OK. Probeer dat maar even of het lukt.

Dennis,

Deze handeling moest toch op deze XP computer (op de W98 lukt dat niet hoor, die blijft zoeken).

Graag had ik misschien toch wel afgerond voor vandaag, seffens is het weer vroeg dag.
Zou je me later nog verder willen helpen?, vanavond na 19u of ??
Mia

Geplaatst door miageert

Dennis.

Dennis,

Deze handeling moest toch op deze XP computer (op de W98 lukt dat niet hoor, die blijft zoeken). Mia, dat gaf ik al aan, dat het bij XP pc moet gebeuren. Maar geeft niet hoor.

Graag had ik misschien toch wel afgerond voor vandaag, had ik zo graag voor jou gewild seffens is het weer vroeg dag.
Zou je me later nog verder willen helpen?, vanavond na 19u of ??
Mia Maar natuurlijk. Ik ben pas ook na 19:00 uur vanavond beschikbaar.

Dennis.

Hoi ,
Iets van NAT vind ik niet in de netwerk
Wel een venster identificatie met 3 invulstroken nl: computernaam 'AZ3', werkgroup 'workgroup' en beschrijving van de computer ' '.

In de DNS config. is er naast de invulstrook Host 'AZ' nog een strook Domein ' '
Zoek volgorde van dns server staat alleen 192.168.1.1 in de lijst.

Verder zie ik niets dat verwijst naar AZ3.

Mia

Hoi,

Dat laatste is dus een taakje voor morgen.
Bedankt al voor de vele raad.
Groetjes, Mia

Geplaatst door miageert
Hoi ,
Iets van NAT vind ik niet in de netwerk
Wel een venster identificatie met 3 invulstroken nl: computernaam 'AZ3', werkgroup 'workgroup' en beschrijving van de computer ' '.

In de DNS config. is er naast de invulstrook Host 'AZ' nog een strook Domein ' '
Zoek volgorde van dns server staat alleen 192.168.1.1 in de lijst.
Bovenstaande is geen weergave van je router? Je moet in de router zitten, Mia.

Geplaatst door miageert

Verder zie ik niets dat verwijst naar AZ3.

Mia
Als je het over de router hebt, dan vind je die naam ook niet. Dat moet je nog invoeren.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Hoi,

Dat laatste is dus een taakje voor morgen.
Bedankt al voor de vele raad.
Groetjes, Mia
Dat heb ik bij deze reeds beantwoord. Groetjes en tot vanavond.

Hallo Mia, hoe gaat het?

Vind je het goed, dat wij weer om 20:10 gaan beginnen? Eerder kan ik namelijk niet. Ik hoor het wel van je. Of is alles nu in orde? (het kan best zijn dat je het probleem zelf al verholpen hebt)

Dennis.

Hoi,

Hier ben ik weer, ik heb mijn huiswerk gemaakt.
1° computer 'x' nagekeken. Hij heeft Windows ME, ik heb de ipconfig nagekeken en het lijkt me hetzelfde nr dat wij gisteren aan comp W98 hebben gegeven, het subnetmasker aldaar is 255.255.255.0. Deze comp. geeft geen probleem.

2° computer W98 nagekeken en de winipcfg instelling zijn behouden (ip adres is dus hetzelfde als comp'x' en subnetmasker is verschillend van comp'x').
Ik ben ook even in het apparaatbeheer gaan checken en de Ethernetkaart geeft een probleem: rood kruis (deze kaart werd niet manueel uitgeschakeld, heb ik nu dus wel weer ingeschakeld, manueel).
Ik ben ook gaan kijken via het configuratiescherm naar netwerk en krijg dan weer de foutmelding 'uw netwerk is niet compleet'.
Er werd me gevraagd naar de routerinstellingen te gaan, maar die weet ik niet zo direct te vinden.

Tja, ik ben er weer klaar voor (was de computer dat ook maar), Mia

Mia, ik heb zojuist een oude computer(133 MHZ en 32MB interngeheugen) uit de box gehaald Met die computer heb ik nog nooit eerder geïnternet. Ik sluit hem aan en direct kan ik al internetten zonder aan de instellingen te komen. Ik draai weliswaar Win'98 SE. Heb je die toevallig? Maar nu even los van dat:

Is dat rode kruis op je netwerkkaart nu al weg? Zou je de subnetmask even op 255.255.255.0 willen zetten?

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan