Jullie mening over dit Gamesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok das jammer, maargoed voorlopig zal het toch niet nodig zijn. Vind het trouwens wel erg lang duren hoor bij Salland, het systeem staat nou al sinds dinsdag op 'Wordt geassembleerd" ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd hoe het zat met mijn order, maar geen antwoord op gehad, een pc in elkaar zetten hoeft toch niet zo lang te duren :confused:
 
2 dagen. Tja. Ze moeten er meer in elkaar zetten dan alleen de pc van rick.
Weer een voordeel van zelf doen... :p
 
Ja dat is ook zo. Ik heb net een belletje van ze gehad, kreeg een hele hulpzame meneer aan de lijn, die zei dat ze mij gister ook al hadden geprobeerd te bellen, dat kon kloppen want mijn telefoon was s'middags leeg :p. Maargoed hij vertelde mij dat het geheugen wat ik had gekozen niet ondersteund werd door mijn moederbord (triple channel) en dat dual channel een betere keuze was, ik kon nog kiezen tussen 8 en 4G maar de prijzen van 8G waren extreem hoog (200+euro) en tevens zei de medewerker dat 4G meer dan genoeg was voor het spelen van spellen. Ik wilde uiteraard wel het snelste 4 G geheugen :p maar dat was alsnog goedkoper dan de 6G waar ik eerder voor was gegaan dus dit leek me een prima keuze.
Dit is het geheugen waar ik voor gekozen heb http://www.salland.eu/product/60592...1600-mhz-7-non-ecc-kit-of-2-ocz3x16002gk.html
en dan x 2 natuurlijk.

Je had dus helemaal gelijk marsmannetje en ik had beter vanaf het begin kunnen luisteren :p. Maargoed ze stoppen het er vanmiddag in , dan is het systeem compleet en wordt het opgestuurd. Dus ik ben weer helemaal vrolijk. :thumb:
 
Mooi en netjes dat ze dat doen! en je bespaard nog geld;)... alleen snap ik niet waarom er intel op die kaartjes staat?
 
Ja dat viel me ook al op, maar ik ga er van uit dat het toch wel compatibel is met mijn cpu want het was immers iemand van de service afdeling die mij dit geheugen als optie aanbood!
 
Net weer opgebeld door Salland, het geheugen was weer niet goed!
Ze hebben echter wel ander geheugen getest wat het wel goed doet, dit is het geworden:
http://www.salland.eu/product/13605...-ecc-kit-of-2-demomodel-kvr1066d3n7k2-4g.html

Maakt het erg veel uit , kwa snelheid, dat ik nu een stuk langzamer geheugen in de computer heb of valt dat wel mee?

Voordeel is wel dit geheugen hebben ze getest en dat deed het goed, dus de computer wordt of vandaag of morgen opgestuurd.

Edit: Ik zie net dat de link niet meer werkt, het gaat om dit geheugen: Kingston KVR1066D3N7K2/4G 4 GB, PC3-8500, 1066 MHz, 7,
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik niet doen.
Dat andere geheugen moet gewoon werken. Alleen zal het iets langzamer geklokt moeten worden, maar das niet erg. Het moet gaan draaien op pc3/10666.

Geheugen kan je simpel terugklokken. Dus ik begrijp de opmerking van Salland niet helemaal.
 
Ja ik snap er ook niet veel van, ik heb ze gevraagd of dit dan het snelste geheugen was, wat erin zou passen, en ze zeiden ja dat klopt.
Zal ik ze opbellen om alsnog ander geheugen erin te laten zetten?
 
ja.
En zeggen dat zover jij het begrepen ook het ddr3-1600 geheugen erin past. Alleen dat het dan iets trager gaat lopen (niet op max-snelheid)
 
ja.
En zeggen dat zover jij het begrepen ook het ddr3-1600 geheugen erin past. Alleen dat het dan iets trager gaat lopen (niet op max-snelheid)

Ok maar ze beweren dat , dat geheugen gewoon niet werkt. (getest)
Als het de bedoeling is dat het toch op 1333 MHz gaat lopen, zal ik ze dan gewoon vragen om het hierboven genoemde geheugen erin te stoppen?
 
Naja ik heb ze in ieder geval een mail gestuurd waarin ik uitlegde wat jij mij net heb verteld, dus ik ben beniewd, ik wacht het belletje wel af.
 
ik snap al waarom het niet werkt.

Jij had voor 2x2x1024MB gekozen. Dus 4 stripjes in totaal.
AM3 heeft nog een klein bugje dat bij 4 stripjes het geheugen op maximaal ddr3-8500 gaat draaien.
Dat is dus jouw probleem.

Je moet echt 2 stripjes van 2 gig nemen. Anders ga je naar het tragere geheugen toe. En dan zou je haast net zo goed DDR2 kunnen nemen.

Sorry dat ik je gekozen geheugen niet goed had gecontroleerd. (werken en helpmijen tegelijk is een slechte combi :confused:)
 
ik snap al waarom het niet werkt.

Jij had voor 2x2x1024MB gekozen. Dus 4 stripjes in totaal.
AM3 heeft nog een klein bugje dat bij 4 stripjes het geheugen op maximaal ddr3-8500 gaat draaien.
Dat is dus jouw probleem.

Je moet echt 2 stripjes van 2 gig nemen. Anders ga je naar het tragere geheugen toe. En dan zou je haast net zo goed DDR2 kunnen nemen.

Sorry dat ik je gekozen geheugen niet goed had gecontroleerd. (werken en helpmijen tegelijk is een slechte combi :confused:)

Haha naja geeft verders niet, maar is dat geheugen wat ik hierboven liet zien een goede keuze dan? http://www.salland.eu/?redirect=@L3...2Ni0xMzMzLW1oei05LW9jejNzb2UxMzMzMmcuaHRtbA== x 2
 
het is niet super goedkoop, maar verder is het volgens mij goed.
Het is 1 strip van 2048. Dus 2x gaat gewoon op die snelheid draaien.
 
Ik heb er meteen een mailtje achteraan gestuurd of ze het geheugen wilde veranderen maar daar is niet op gereageerd, inmiddels staat de status van mijn systeem op 'gebouwd' en kan ik er zelf ook geen wijzigingen meer in aan brengen. Ik begin het een beetje zat te worden en zit nu al zo'n tijd te wachten op mijn pc, en elke keer dat heen en weer gebel.
Maakt het heel erg veel uit voor de snelheid van mijn pc, dat het geheugen op 1066 in plaats van 1333 mhz draait? Anders hou ik het voorlopig wel effe bij dit geheugen en bestel ik later wel 1333 mhz geheugen extra erbij want dit duurt me veel te lang , dan maar wat extra betalen.
 
Krijg net een mailtje van Salland: Uw systeem is verzonden en waarschijnlijk de volgende dag binnen. Dus ik hou het wel effe bij dit geheugen en haal later wel alsnog een setje sneller geheugen. In ieder geval erg bedankt voor alle hulp met in het bijzonder Marsmannetje, Raoul en Nicksanten. Ik zal nog wel even laten weten of het allemaal gelukt is met windows installeren en hoe het systeem het doet natuurlijk. :thumb:
 
Mooi dat je systeem eindelijk verzonden is;).. het geheugen zal je in eerste instantie niet heel veel van merken, mischien in de toekomst dat andere geheugen, of er natuurlijk nog 4 gb bijprikken, kan ook geen kwaad:p

Veel plezier ermee! En we horen de verhalen wel;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan