Jullie mening over dit Gamesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens ik heb echt effe hulp nodig, de computer is binnen, net alles aangesloten, maar ik krijg geen beeld! Plus de fan op mijn cpu doet niks ( bij opstarten draait die 1 sec dan stopt die) , de fan op mijn videokaart hapert (die draait steeds 2 sec dan stopt die en gaat ie weer. Ik snap er helemaal niks van. Sowiezo is de sidefan in de zijkant van de kast niet aangesloten volgensmij omdat er niet genoeg aansluitingen op het moederbord voor zitten, die zijn allemaal al bezet. er brand een groen lampje op de achterkant van de kast en bij de videokaart. Plus 3 blauwe lampjes op mijn moederbord.
Iemand enig idee? Ik zit echt te balen hierzo
 
Wat zijn afstandsbuisjes?? De computer is geassembleerd bij Salland dus ik ging er eigenlijk vanuit dat alles al gemonteerd was.
 
Wat zijn afstandsbuisjes?? De computer is geassembleerd bij Salland dus ik ging er eigenlijk vanuit dat alles al gemonteerd was.

Lijkt me niet dat ze de afstandsbusjes vergeten zijn.
Misschien dat er een kabel of wat dan ook is los geraakt tijdens het verzenden.
Loop even alle kabels na die uit de voeding komen.
Kijk even of de harde schijf SATA kabel goed is aangesloten (zowel op het moederbord als in de HD zelf).
 
4 x klantenservice opgebeld maar die zijn al naar huis denk ik. Ik heb er iemand bijgehaald die al van jongs af aan computers in elkaar zet , maar zelfs hij heeft na alles nagekeken geconcludeerd dat het gewoon goed zit allemaal. Hij denkt dat het moederbord op 1 of andere manier te weinig voeding krijgt, vandaar dat de cpu fan ook niet draait. Hij is nu de hele handleiding van het moederbord aan het naspitten in de hoop toch iets te vinden. We hebben ook al verschillende stopcontacten geprobeerd dat is het ook niet. :confused:
 
850 watt niet genoeg:shocked::eek: Lijkt me sterk, maar okee. Echt bale, zit je zolang te wachten zo veel geld uitgegeven en dan dit:( Hopen dat dat mannetje nog wat kan vinden en anders morgen gelijk de klantenservice bellen!!
 
Helaas hij heeft alles nagekeken maar we zijn er niet achter kunnen komen wat er nou precies aan de hand is, we dachten het probleem gevonden te hebben omdat het lampje van de videokaart groen brande bij de hdmi aansluiting en niet bij de vga aansluiting ( mijn huidige scherm heeft alleen een vga aansluiting) Toen helemaal naar zijn huis toegegaan met de computer achter in de auto om via een hdmi kabel de boel aan te sluiten op zijn tv , om te kijken of dit het probleem was, maar zelfs dat loste niks op.
We kwamen daar echter wel achter dat de computer in een soort 'loop' vast zit en dat het lijkt alsof hij zichzelf steeds reset, de videokaart koeler start steeds en dan stopt ie weer , dan start ie weer en dan stop ie weer etc, en het gekke is dat dit precies synchroon gaat met he powerlampje voor op de pc; zodra het lampje brand (echt een halve seconde) dan kapt het systeem er weer mee en reset het weer. En dit herhaalt zich constant om de 2 sec. Ja Nick ik ben er echt ******ziek van om het effe hard te zeggen, ik geef zoveel geld uit en moet zo'n tijd wachten en dan krijg je dit, wat waarschijnlijk inhoud dat dat ding weer opgestuurd moet worden en getest etc en dan zijn we zo weer een paar weken verder. Echt een hele diepe domper, helemaal aangezien mij verteld werd dat het systeem getest was en gewoon goed werkte, ja niet dus. Tot nu toe dikke minpunten voor Salland, dit is echt beneden alle peil. Morgen ga ik meteen de klatenservice opbellen, ik weet niet of het trouwens zo is dat zij langskomen om problemen te verhelpen of dat je je pc moet opsturen, maarja dat hoor ik morgen wel.
 
Dit is balen...

Ik kan je wel proberen te helpen, maar dat betekent feitelijk dat je de hele installatie moet controleren. Feitelijk dus een systeem bouwen (behalve dat je geen schroevendraaier nodig hebt). :p

Laten beginnen met dit:
Ontlaad jezelf door even een ongeverfde verwarmingsleiding aan te raken (of iets dergelijks)

Vanuit de voeding lopen er kabels naar harde schijf en dvd-brander. Deze trek je eruit.
Hierdoor ben je er zeker van dat deze geen probleem zijn.

Verder loopt er een 24-pins kabel naar het moederbord. Controleer of deze goed vast zit.
Er loopt ook een vierkante 4-pins kabel naar het moederbord. Deze moet ook vast zitten. (kan ook een 8-pins zijn)

De laatste kabels die belangrijk zijn, zijn de kabels naar de videokaart. Dit zijn er 2. Een 6-pins en een 8-pins. Deze moet achterin de videokaart. Ook die goed controleren.

Dat was de voeding.

Vanaf de processorkoeler loopt een kabeltje naar het moederbord. Zit deze goed vast?

Het intern geheugen ook aandrukken.

Achterin de computer alleen de voedingskabel doen. De monitor op de videokaart aansluiten. En muis en toetsenbord.

Opstarten: Als ie het doet, moet je iets op het scherm krijgen en daarna een foutmelding op het scherm (geen schijven).

Lukt dit niet, dan moet je naar het geheugen gaan kijken. Dat wordt de volgende stap.
 
Bedankt Marsmannetje, maar echt alles wat je net opnoemt heeft die jongen net al allemaal nagekeken. Hij is echt alles langsgelopen, het fijne aan de kast is dat de kabels netjes verwerkt zijn in een gat achter het moederbord dus hij kon overal goed bij om alles te controleren. Maar niks hielp.
 
Een foutje is zo gemaakt. Misschien net een van de kabels vergeten.

Let ook op de voeding: die is modulair, dus ook bij de voeding kunnen kabels loszitten.

Haal 1 stripje geheugen eruit (voedingsstekker uit de computer halen) en kijk of computer iets doet. Helpt dit niet, dan het ene stripje dat erin zit 1 voor in een ander slot doen.
Daarna het andere stripje proberen.
 
Volgensmij heeft ie zelfs dat allemaal ook geprobeerd, hij heeft sowiezo geprobeerd een paar stripjes geheugen eruit te halen en anders erin te doen. Maargoed ikga nu slapen , moet morgen weer vroeg op. In ieder geval bedankt voor de hulp marsmannetje. Morgen weer een dag.
 
Nee het zijn 2 stripjes van 2GB. Mooie klantenservice hebben ze ook, gister de hele avond bezig geweest, niet te bereiken, net probeer ik ze steeds te bellen, weer niet te bereiken. Nu heb ik ze maar een email gestuurd, lekker bezig hoor Salland, wat ben ik een partij pissig. :mad:
 
@Rick16,

De jongen die jou geholpen heeft wenst je sterkte in de strijd met Salland.
(Collega van me)


@marsmannetje,

Ik heb begrepen, dat de persoon die de TS geholpen heeft, de geheugen reepjes verwisselt heeft en ook 1 voor 1 uitgeprobeerd heeft. Tevens verschillende geheugen sloten uitgeprobeerd.
 
Haha hij had het er gister al over dat een collega van hem moderator was op dit forum, aangezien ik deze topic open had staan toen we bezig waren met de pc.
Ik vond het echt super dat die op zo'n korte termijn tijd voor me had, hij kwam direct langs en is een paar uur met de pc bezig geweest, echt top.

Update in de strijd met Salland: Uiteindelijk toch de klantenservice te pakken gekregen (die overigens echt belachelijk duur is! Ben in 1 klap 8 euro beltegoed lichter voor een gesprek van ongev 10 minuten, 0,45 c pm + mobiele kosten). Kwam er op neer dat ik Rma moest aanvragen via de website , meteen gedaan, dit werd gelukkig heel snel verwerkt kwartier daarna was de rma goedgekeurd hoewel hier ongeveer standaard 2 werkdagen voor werd gerekend, dus ik heb wel het gevoel dat ze er nu achter aan zitten.
Ik heb vanmiddag vrij genomen van mijn werk dan ga ik meteen de boel klaarmaken en versturen en dan maar hopen dat ze het probleem snel gaan verhelpen, want ik hoop niet dat ik weer 3 weken hoef te wachten.
 
Update! Vorige week dinsdag mijn pc opgestuurd, woensdagochtend om 11 uur was die binnen. Na een aantal mails opgestuurd te hebben eindelijk vandaag bericht gekregen hoe het met de reparatie zit. Uit de tests is gebleken dat het moederbord defect is, ik sta hier natuurlijk enorm raar van te kijken, aangezien het systeem alvorens het opgestuurd werd uitgebreid getest zou zijn op compatibiliteit , daar heb ik immers ook extra geld voor betaald. Een moederbord gaat toch niet zomaar kapot, tis wel heel toevallig dat de pc perfect werkt en wordt opgestuurd en 1 dag later het moederbord ineens defect is, een beetje een raar verhaal, maargoed nu is het wachten dus op het nieuwe moederbord (wat uiteraard niet op voorraad was). En inmiddels ben ik al bijna een maand aan het wachten op mijn nieuwe systeem en kan ik toch wel concluderen dat mijn bestelling bij Salland niet bepaald een succes is tot nu toe. Zucht..... :(
 
Hij is eindelijk binnen gekomen! En dit keer werkt hij wel goed. Ik heb net windows 7 geinstalleerd , en ben nu alle drivers etc aan het installeren.
Het enige is, dat ik wanneer de computer opstart geeft die aan Verifying DMI Pool Data AMD Data Change Update New Data to DMI!
Ik weet niet wat dit inhoud.
Voor de rest ziet het eruit alsof die prima werkt, ik heb alleen de cpu fan nog niet zien draaien maar misschien dat die pas gaat draaien als de processor stressed is.
Groetjes, Rick
 
ik zou em zeker ff stressen om dat uit te testen.
Het zou best kunnen hoor, met een Mugen 2.
 
Inmiddels draait ie vrolijk rond nu alle drivers geinstalleerd zijn :D
Verifying DMI Pool Data AMD Data Change Update New Data to DMI is niet iets waar ik me zorgen over moet maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan