laptop start niet op/ zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge88

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Mijn laptop heeft problemen de laatste paar dagen. Eerst wilde windows niet meer afsluiten, hij blijft hangen in het blauwe scherm met de tekst "windows wordt afgesloten.." Daarna wilde hij ook niet meer opstarten, er is dan geen beeld. Verder staat de laptop wel aan, lichtjes branden en je hoort hem. Na een paar keer uit zetten en weer aanzetten deed ie het dan weer. Maar nu krijg hem helemaal niet meer aan... Niks werkt, geen beeld. Ik heb deze laptop echt nodig voor school...

op dit moment doet hij dus helemaal niks begrijp ik uit je verhaal? zie je wel als je de powerknop indruk het scherm ietjes oplichten tenteken dat hij aangaat ofzo?
is je accu vol probeer het eens met 220 erop misschien is de accu kappot?

hoor je een tik geluid richting de hardeschijf is een typisch laptop probleem. dus dat de hardeschijf het heeft op gegeven.

probeer het ook eens als je wel allemaal geluiden hoor en zo maar het beeldscherm gewoon niet aangaat om hem aan te sluiten op een normaal beeldscherm.

Is zie puur geen beeld. Ik weet niet hoever de laptop opstart, ik hoor in elk geval geen windows geluid o.i.d. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik hem op een ander beeldscherm aansluit? Ik hoor geen tikkend geluid.. en er is ook geen sprake van een oplichting van 't beeldscherm bij het aanzetten van de laptop. De batterij kan ik er niet uithalen:S het lukt gewoon niet, het klepje zit gewoon vast. Zowel met als zonder stroom zie ik geen beeld of enige verandering.

Het is trouwens een Acer.

Laatst bewerkt:
het pingeltje van windows hoor je pas als je heb aangemeld. maar ik ga er nu dan ff vanuit dat je beeldscherm kappot is.

een ander beeldscherm aansluiten gaat als volgt.

loop naar een PC als je die heb dus gewoon een met een kast en los beeldscherm. volg de kabel vanaf je beeldscherm naar je computer (de kast) en maak deze los. meestal een bauwe stkker eraan doe die in de poort achter in je laptop daar waar hij er inpast. kan niks fout gaan.

ik ben benieuwd.

Ik haal een beeldscherm van boven en zal hem aansluiten. Ik ben ook benieuwd. Wat kost een nieuw beeldscherm:S Hij is net over z'n garantie heen... 1 jaar oud :S

ja als je kiest voor een losser eraan dus zoals je het nu gaat doen vanaf boven dan koste een CRT dus zo'n dikke van ongeveer 17 inch 50-75 euro gemiddeld dan maar een TFT een platte dus dan moet je toch hard richting de 175--> en kies je voor een reparatie dus dat hij weer in je laptop terecht komt dan hangt het af van wat voor merk en hoe handig je ben het is een best wel precieze werk wat ik niet iedereen aan raad en tja repareren verschilt ook kwa producent
srry maar ik hoop dat dat de oorzaak is. dan weet je teminsten wat het is.

De losstaande beeldscherm reageert ook niet op de laptop. Ik zie niks en het scherm gaat ook niet aan. Ik heb de accu er nu uit gekregen en maakt ook geen verschil...

Laatst bewerkt:
De losstaande beeldscherm reageert ook niet op de laptop. Ik zie niks en het scherm gaat ook niet aan. Kan het liggen aan de accu? Ik heb hem er nog nooit uitgehaald en de laptop "leeft" op stroom. Ik krijg hem er dus ook nniet uit:S

bedoel je hiermee dat hij altijd aan het stopcontact licht?

wel snelle meid trouwens ik klik net op reactie plaatsen een inge staat erweer.

Jup hij ligt altijd aan het stopcontact.. mijn laptop houdt t namelijk met accu maar een half uur vol...tis een pentium 4, 17 inch breedbeeld.... maar zonder accu maakt dus geen verschil

Ik heb de accu er weer in gedaan en nu doet hij het weer! Waar ligt t dus aan? Is hij dan miss toch kapot, op?

nee dat snap ik ik vrees dan toch dat het bijvoorbeeld aan je videokaart licht en aangezien die negen van de 10X onboard zit beteknt dat dat je moederbord waarschijnlijk down is. srry maar dan kan ik je vanaf hier ook niet helpen. je kan er mee trrg gaan naar de winkel en al is je garantie nog maar net verlopen willen ze nog wel eens vriendelijk zijn om iniedersgeval korting te geven.

maar hoe kwam het eingelijk? zomaar opeens of werd hij helemaal sloom of flikkerde het beeld wel eens raar ofzo. heb kan natuurlijk ook werkgeheugen zijn maar ik weet niet of hij dan helemaal niks doet of dat hij dan nog wel in de bios kan komen. zal ik ff navragen.

Als ik de accu eruit haal en er weer in doe, doet hij het weer... windows kwam ik weer in etc.. opnieuw opgestart om te kijken of hij het echt weer doet... weer zwart beeld.. als ik hem er dan weer uithaal en erin doe, doet hij het weer...

hij was een tijdje erg sloom, maar toen opeens weer snel. en toen gebeurde dit... van het een op het andere moment.

Hoezo kan t aan de videokaart of werkheugen liggen?

Laatst bewerkt:
Nu bij het opnieuw opstarten doet hij het weer, nu nog steeds na 5 x opnieuw opgestart te hebben. :S Net alsof de accu verkeerd zit ofzo?

Ik heb de accu er weer in gedaan en nu doet hij het weer! Waar ligt t dus aan? Is hij dan miss toch kapot, op?

oh ik was aan het typen toen je reageerde maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat een laptop of pc wel eens helemaal van stroom af wil dat is goed voor alles je insteliingen van je bios je dingen die je alleen gebruik als er geen stroom op staat enzo worden dan ook eens wakker en je hardware komt echt tot rust. maar gelukkig ik hoop voor je dat het zich niet meer voordoet.

sucses

fijne avond
is die 88 in je nickname trouwens je leeftijd? top hoor dat je dan nog computer en ook nog eens naar school gaat

Als ik de accu eruit haal en er weer in doe, doet hij het weer... windows kwam ik weer in etc.. opnieuw opgestart om te kijken of hij het echt weer doet... weer zwart beeld.. als ik hem er dan weer uithaal en erin doe, doet hij het weer...

hij was een tijdje erg sloom, maar toen opeens weer snel. en toen gebeurde dit... van het een op het andere moment.

Hoezo kan t aan de videokaart of werkheugen liggen?

heb je weleens windows opnieuw geinstaleerd? en toen de drivers niet geinstaleerd? de dingen die ik hier neer zet zijn allemaal maar sugesties bij mij vandaan het hoeft er helemaal niks mee te maken hebben maar als je in windows kan komen kijk dan hier eens.

start --> rechter muisknop +deze computer--> eigenschappen-->hardware-->apparatenbeheer.

en kijk of je ergens gele uitroeptekens voor ziet staan.

Inmiddels weer wat uitgeprobeerd, zodra de laptop wordt afgesloten (dus niet opnieuw opgestart) en dan weer wordt aangezet, doet hij het niet meer.. echt waardeloos

Is idd mn leeftijd en doe een multimedia opleiding.

Nee, ik wilde vanavond voor het eerst windows opnieuw gaan installeren.. ik zat er klaar voor.. maar toen weigerde hij dus.. ik heb nog geen installatie van windows gezien vanavond dus.

maar heb je weleens eerder hem opnieuw geinstaleerd? daarna moet je de drivers van elke component instaleren en het liefst met de nieuwste drivers natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan