• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lessenoverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coltaine

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Hoi,
ik ben moderator van een Paintshop pro groep en moet elke week een hoop lessen versturen naar de leden die ik onder me heb. Doordat ze bijna allemaal weer een andere les krijgen is dat erg lastig bij te houden. Nu heb ik op het werk gezien dat het in Excel mogelijk is om een vaste waarde in een cel te plaatsen. Dus dat als je erop klikt dat er dan een lijstje tevoorschijn komt met de waardes waaruit ik kan kiezen. Ik zou dit willen doen met lesnummers dus en de cel daarvoor keuze uit groen of rood om aan te geven of ze de les nog hebben of ingeleverd.
Hoe is dit te doen? Is dit te mogelijk met kleuren?

Groetjes,

Coltaine,

Een lijstje waaruit je kunt kiezen, creeër je met data - valideren. Daarna kies je lijst. Nu kun je ervoor kiezen de lijst, als hij niet te lang is in dit vak te maken of de lijst elders op je pagina te maken en daarnaar te verwijzen.

Met voorwaardelijke opmaak kun je de cel een kleur geven. Als je bijvoorbeeld kiest voor lesnr+v voor verstuurd en lesnummer+o voor ontvangen kun je twee kleuren definiëren.

Wat verder doordenkend, zou ik er een tabel van maken met verticaal de namen en horizontaal de lesnummers. In bijgaand voorbeeld heb ik dat uitgewerkt.

Groet,

Rob

Bijlagen

Wowwww, erg bedankt Rob. Je hebt gelijk dat dit erg overzichtelijk werkt. Het probleem met de lessen is dat we nu al ruim 80 lessen hebben en dat kan wel oplopen tot 100. Dan is het inderdaad lastig om met een lijstje te werken.
Jouw manier is erg duidelijk, maar....dan had ik nog 1 vraagje voor je.
Hoe kan ik nu de eerste 2 kolommen (naam en email-adres) vast zetten zodat die blijven staan terwijl ik de rest van het blad naar links kan scrollen??
Ik weet dat dat ook mogelijk is.
Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten

Bart

Ga naast de kolom staan die je vast wil zetten helemaal bovenaan en klik optitels blokkeren bij venster.

Ja, Rob had dat ook al gedaan in zijn voorbeeld. :thumb: Dus ik ben geweldig geholpen door jullie beide.
Hartelijk dank hiervoor!!

Vriendelijke groeten,

Bart

Ik heb het aantal lessen even uitgebreid en de bovenste en linker ruimte vastgezet zodat je verder vrij kunt manoeuvreren. Heb je nog iets nodig dat lees ik het wel hier.

Groet,

Rob

Bijlagen

Heel erg bedankt Rob
Ik was zelf al aan het kijken of het me lukte om die lessen nummers ook vast te zetten maar kon er maar niet uit komen en nu is het ideaal. Ik heb gisteren al met je vorige sheet gewerkt en het werkt prachtig en nu nog een betere.
:thumb:
Geweldig!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan