Beste lezers,
Ik heb een probleem met een macro binnen excel 2016 en wat ik ook zoek en na lees, ik kom er niet uit. Het betreft een macro om bij te boeken. In een cel staat een waarde en de macro moet de opgegeven waarde in de betreffende cel optellen. So far so good, echter springt hij na de berekening naar de naastgelegen cel (die een andere waarde heeft) Deze waarde wordt dan verwijderd wat niet de bedoeling is. Wie kan mij verder helpen. Hieronder de macro:
Sub afboeken()
TestValue = InputBox("Geef het artikelnummer: ", "Zoeken maar")
Set FoundCell = ActiveSheet.Range("A4:A500").Find(TestValue)
If FoundCell Is Nothing Then
MsgBox "Het artikel is niet gevonden"
Else
Range(FoundCell.Address).Offset(, 5).Select
ActiveCell = InputBox("Hoeveelheid")
ActiveCell.Offset(, -1).Value = ActiveCell.Offset(, -1).Value + ActiveCell.Value
ActiveCell.ClearContents
End If
End Sub
Wie heeft de oplossing?
Groeten,
Hans
Ik heb een probleem met een macro binnen excel 2016 en wat ik ook zoek en na lees, ik kom er niet uit. Het betreft een macro om bij te boeken. In een cel staat een waarde en de macro moet de opgegeven waarde in de betreffende cel optellen. So far so good, echter springt hij na de berekening naar de naastgelegen cel (die een andere waarde heeft) Deze waarde wordt dan verwijderd wat niet de bedoeling is. Wie kan mij verder helpen. Hieronder de macro:
Sub afboeken()
TestValue = InputBox("Geef het artikelnummer: ", "Zoeken maar")
Set FoundCell = ActiveSheet.Range("A4:A500").Find(TestValue)
If FoundCell Is Nothing Then
MsgBox "Het artikel is niet gevonden"
Else
Range(FoundCell.Address).Offset(, 5).Select
ActiveCell = InputBox("Hoeveelheid")
ActiveCell.Offset(, -1).Value = ActiveCell.Offset(, -1).Value + ActiveCell.Value
ActiveCell.ClearContents
End If
End Sub
Wie heeft de oplossing?
Groeten,
Hans