maximale te halen snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik weet het; het is weer een vraag die al zo vaak voorkomt: snelheid van de wanadoo-family verbinding.

Sinds een week of twee heb ik Family met een wireless livebox. Vlgs Wanadoo is mijn verbinding al ADSL2 en opgeleverd. Echter, volgens mijn livebox zit ik aan de 5802 kb/sec. down. Dit is niet hetgeen ik verwacht uiteraard, hoopte op 10 - 13 mb (al dus niet 20). Nu zit ik op 2043 mtr. van een centrale en een collega woont op 2430 mtr en hij heeft wel 12 mb. (in een andere stad overigens).
Nu vraag ik me af: welke factoren beinvloeden de snelheid nog meer? Ik heb de box al op 2 mtr en op 20 mtr van het ESRA punt gehad, maakte weinig verschil. Wel of niet draadloos maakt ook niet uit lijkt mij.

Heeft iemand nog tips of suggesties??

Alvast veek dank!

Robin
Zoetermeer

Het is sowieso aan te raden om de vanaf het ISRA punt de kabel niet langer te laten zijn dan 20 cm. Dit heb ik van de helpdesk van Wanadoo.
Voor de rest is het afhankelijk van inderdaad de afstand tot aan de centrale waar je op aangesloten bent.
Maar dat is nog niet alles. Ook de koperleiding waarmee je bent verbonden met de centrale is van invloed.
In een stad als Den Haag is 'ie bijvoorbeeld erg slecht en worden beloofde snelheden nooit gehaald.
Maar wanneer je goed leest garandeerd Wanadoo helemaal niets wat snelheden betreft, dus trek daar de conclusie uit die je wilt.

Bedankt voor je reactie AJ. Ik bedoelde een ISRA punt ;-)

Poeh, 20 cm...dan zal ik 'm zelf moeten maken denk ik want de bijgeleverde kabel is ook 1,5 mtr. Maar weet je toevallig of de mnsen van Wanadoo al sowieso kunnen zien vanaf hun werkplek wat de te maximale halen snelheid is voor mijn adres?

Geen idee.
Maar ik ben als abonnee van Wanadoo nu niet bepaald erg gecharmeerd van de kundigheid van de helpdesk van dat bedrijf.
Er zijn wel wat sites waarmee je het een en ander kunt meten, maar of die nu weer zo betrouwbaar zijn trek ik ook in twijfel.
http://speedtest.bbned.nl/
bijvoorbeeld.

Maar is het bijgeleverde telefoonkabeltje van de Livebox niet 20 cm?

De helpdesk van Wanadoo is prut,kan er niks anders van maken.

Heb je de Livebox al eens uit en aan gedaan ? Die snelheid is absoluut onvoldoende.

De helpdesk is ook niet super inderdaad. En krijg je nog iedere keer zo'n tevredenheid-enquette nadat je gebeld hebt....
Mijn modem is ook al uitgeweest maar vraag me af of dat nog net voor de "overgang" naar zgn. 20 mb was.....Ga ik nog eens proberen maar kan het me niet voorstellen. Ik bedenk me nu ook dat er voor de splitter een aftakking zit voor een andere telefoon....zou dat veel schelen?

Laatst bewerkt:
Ja.
Die aftakking mag er niet tussen zitten natuurlijk, daar is de splitter voor.

Kijk maar eens op dit plaatje dan weet je wat je zou moeten halen.

Laatst bewerkt:
Ik zit op 2038 mtr. Zou toch 10 moeten halen lijkt me. Ik heb de aftakking eruit gehaald en de livebox met het 20 cm kabeltje op het ISRA punt aangesloten. Haal nu wel wat meer, zit nu op 6500 kb/sec o.i.d.. Niet boven de 7 iedergeval. Heeft het nog zin om een "router-optimizer" te downen en te draaien? Misschien nog andere tips voordat ik meneer wanadoo ga bellen (voor wat het uitmaakt)?
Weer bedankt :-)

Als je goed naar het schema kijkt, zie je dat je met een ADSL 2+ op ruim 2 km. met 7 aardig in de richting komt.
Echt, het is van zoveel factoren afhankelijk.
Lees mijn voorgaande antwoord over de kabels onder de grond maar na.
Wanneer jij 20 mede abonnees in de straat hebt wonen is het ook alweer wat minder en ga zo maar door.
Wanadoo maakt zich er ook heel makkelijk vanaf door GEEN garantie te geven op de te halen snelheden.

Denk niet dat van invloed zal zijn resp je snelheid zal corrigeren.

Heb je al eens grote bestanden naar binnen gehaald en gekeken wat de snelheid is ?
Bij BBNED kun je zoiets bijv doen met 100 MB

snelheid wanadoo

Ik heb sinds vandaag wanadoo family en mijn snelheid ligt op ongeveer 6200 kbps. Ik had er ook iets meer van verwacht.

Judo

Nogmaals:
Het zijn adviezen gegeven door de helpdesk van Wanadoo.
Ze geven geen garantie op de te behalen snelheden.
Hoever zit jij van de centrale?
Waar woon jij?
Hoeveel mensen bij jou in de straat hebben dezelfde provider etc etc etc.
Dus het is een leuke mededeling, maar we hebben er helemaal niets aan.
En zeker TS niet.

ik heb het ff getest bij bb... en met 100 mb downen ben ik 2.35 minuten bezig......
met de tcp-optimizer merk ik ook geen verschil, denk dat ik me er maar bij neer moet leggen :-(

Zou ik niet doen.Schrijf een e-mail bericht naar Wanadoo omtrent de situatie,want er zijn meerdere gevallen waar dit speelt.Men is bezig (wat dat dan ook mag zijn) om een oplossing te realiseren,maar de hamvraag is of dit ook voor jou van toepassing is en of het ook allemaal echt klopt.

Je moet toch nog wel iets meer kunnen halen,dus ik zou zeggen ga er voor.

Ik heb vanmorgen direct een mail gestuurd naar Wanadoo. Ben benieuwd. Ik ben trouwens nog wel vriendelijk gebleven maar wel gezegd dat ik mede-forummers heb met vergelijkbare ervaringen (alsof 't helpt ;-) ).
Ik hou jullie op de hoogte :-)

Nogmaals en misschien ten overvloede:
maar Wanadoo geeft GEEN ENKELE GARANTIE op de te behalen snelheden.
Dus ik vrees dat er niets zinnigs uit zal komen dan dat ze je zullen vragen of je alles hebt aangesloten zoals zij voorschrijven. En dan nog zeggen ze: sorry, maar we geven geen enkele garantie op de te behalen snelheden.

Wat staat er in je livebox bij de volgende gegevens:

Line status:
Trained downstream snelheid:
Trained upstream snelheid:
Downstream signaal/ruisverhouding:
Upstream signaal/ruisverhouding:

Ik heb in mijn mail inderdaad gezegd dat ik ervan op de hoogte ben dat Wanadoo geen garantie geeft maar dat ik, op basis van mijn situatie, wel iets van 10 mb mag verwachten. Ook heb de instellingen en afstanden doorgegeven, nou ja, niet geschoten is altij d mis, toch?

Ik zal vanavond dierect de instellingen nakijken en doorgeven, thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan