Netwerk W2000 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou proberen PC1: 192.168.0.3, subnet 255.255.255.0, DNS en gateway moet je overnemen
+ PC2: 192.168.0.4, subnet 255.255.255.0, DNS en gateway overnemen.

Je kan eigenlijk alles nemen van 192.168.0.1 t.e.m. 192.168.0.254 zolang dat adres al niemand anders heeft (de 192.168.0.2 en de 192.168.0.123 zijn dus al in gebruik en mogen niet meer gekozen worden).
 
Ik moet die nummers toch invoeren in het bijgesloten voorbeeld, op de computers die niet in het netwerk kunnen.

Maar heb ik die computer dan daarmee een manueel IP-adres gegeven ?

Jacco
 
Ik moet die nummers toch invoeren in het scherm dat ik als voorbeeld heb bijgesloten ?

(op de computer die niet in het netwerk past ?)

En heb ik die computer dan daarmee een manueel IP-adres gegeven ?

Jacco
 
Sorry, ik had je laatste bericht niet gezien. Ik zal deze eerst proberen.

Jacco
 
Geen probleem. Laat maar iets weten.
Daar moet je dat idd invullen.
 
JA, het is gelukt !!

Nu snap ik ook wat die nummers betekenen.

192.168.0.3

Ik had niet in de gaten dat het laatste nummer een oplopend nummer moet zijn (en per computer verschillend)

Wat ik wel vreemd vind, is dat ik deze nummers eerst niet heb ingevoerd en nu moet dat ineens wel ?!

Nu lukt het overigens niet om de andere computers het internet op te krijgen.

ik heb dit gedaan via netwer- en inbelverbindingen\nieuwe verbinding maken\inbellen naar internet\verbinding via Lan-netwerk\ik maak verbinding via een Lan-netwerk\proxy-server automatisch opsporen

Maar de andere computers krijgen geen verbinding terwijl ze dat eerst wel hadden (en ze hangen ook in het netwerk)

Heb je hier ook een plossing voor ?

Jacco
 
Dat heeft dus met je DNS te maken en default gateway.

Staan deze op de server ingesteld neem ze dan over op alle werkstations.

Jullie zijn wel lekker bezig geweest sinds mijn laatste berichtje :)
 
De DNS getallen zijn precies hetzelfde als op de server.
(195.66.24.5 en 195.66.14.9)

Maar de Default gateway; waar doe ik dat ?

Jacco
 
Dat is de standaard gateway die je moet invullen (zie je eigen bijlage)

Ik vind het wel raar dat je dit eerst allemaal niet moest doen en nu wel. Als het internet op de W2K PC's nog niet gaat nadat je de gateway ingevuld heb, vrees ik dat er een probleempje is met de router.

Hoe heb je die eigenlijk geschakeld staan. Van de server naar de router en zo op het internet? Of via de clients naar het internet. Het verschil is belangrijk. Als je via de server gaat moet de gateway van de clients het IP-adres van de server hebben, en de server het adres van de router. Zo niet moeten de clients het adres hebben van de router rechtstreeks als gateway.

Is de router ook een switch. Of is dat apart?
 
Laatst bewerkt:
ik trek mijn handjes er van af........en laat het over aan Beemer ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch geen probleem. Stomme vragen zijn er niet. Zo ken ik niks van programmeren. Iedereen zijn sterkte he.

De router koppelt 2 of meer verschillende netwerken aan elkaar. En als je er dan veel achter elkaar hangt krijg je het internet he. De router zorgt dus dat je van je LAN op het internet kunt (de gateway).
Op bedrijven wordt er vaak cisco voor gebruikt omdat het heel degelijk materiaal is, maar een ander merk is bv. 3-com.

Maar aangezien de laatste PC wel op het internet kan staat dit normaal goed ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Winbond W89C940 PCI Ethernet Adapter

Volgens mij werken wij met het bovenstaande.

Jacco
 
Dat is je netwerkkaart lijkt me.


Bekijk de bijlage is.......

Je moet het dus buiten de pc zoeken het kan dus zo zijn dat je geen router hebt... :)

Ik bemoei me er dus toch nog ff mee :)

Wat is het probleem wat je nu nog hebt?
 

Bijlagen

  • router.gif
    router.gif
    4,9 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Een hub is neit het zelfde als een router. Zoals Beemer al uitlegde. Is een hub slechts een contact doos die ervoor zorgt dat je meer aansluitingen krijgt.


Wat is het probleem nu nog eigenlijk. Ben draad beetje kwijt.
 
Wat is het probleem nu nog eigenlijk. Ben draad beetje kwijt

Anders ik wel.


Het probleem is dat ik vanaf de server WEL op internet maar vanaf de andere computers die in het netwerk hangen NIET.

En vorige week ging dat nog wel, maar na dat geklooi met het netwerk niet meer.

En ze willen graag op internet.


We werken overigens met een ADSL-modum

Jacco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan