Netwerk W2000 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vul deze in op alle pc's ook de server.

Primaire DNS server: 194.119.232.3
Secondaire DSN server: 194.119.232.2

Dit is trouwens van de DNS server van planet in belgie.
Kon zo snel niets anders vinden.

Default gateway word 10.0.0.138(dit is een gokje)Dit moet namelijk het ip adres zijn van je adsl modem.


Ik ben er hier vanuit gegaan dat je geen router hebt.
 
Dus het netwerk werkt nu wel naar behoren?

De server zit die rechtstreeks op internet en vanuit daar gaat er een kabel naar de hub?
 
ik heb nu even geen tijd meer om naar dit probleem te kijken. Ik ga er morgen weer met frisse tegenzin tegenaan.

Jacco
 
Dus het netwerk werkt nu wel naar behoren

Ja, dat werkt nu goed


De server zit die rechtstreeks op internet en vanuit daar gaat er een kabel naar de hub

Ja, de modem is rechtstreeks op het telefoonnetwerk aangesloten en apart naar de hub.

De andere computers kunnen (zouden moeten) via het Lan-netwerk internet op.

jacco
 
Vul deze in op alle pc's ook de server.

Primaire DNS server: 194.119.232.3
Secondaire DSN server: 194.119.232.2

Dit is trouwens van de DNS server van planet in belgie.
Kon zo snel niets anders vinden.

Default gateway word 10.0.0.138(dit is een gokje)Dit moet namelijk het ip adres zijn van je adsl modem.


Ik ben er hier vanuit gegaan dat je geen router hebt.




De bovenstaande oplossing zal ik morgen gelijk proberen. Ik ben nu thuis, daarom.
 
Dan moet je of een proxy prog installeren of het ICS van m$ installeren (het internet delen)
 
En hoe werkt dat dan precies, want het zegt me helemaal niets.

Jacco
 
En met ICS bedoel je:

3) Internet delen via een centrale computer ??

Jacco
 
Start programma's buro -accessoires communicatie/ wizard netwerk.

Althans, ik weet niet of dit zo werkt via Win 2000?

Maar als het zo is, is dit de eenvoudigste manier.

suc6
 
Ik geloof dat mijn id behoorlijk afwijkt dat die van M@rio. Omdat er nu met een hub gewerkt moet worden??

M@rio?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd via de optie van M@rio en ook via de optie van harmen_66 maar op beide manieren lukt het niet.

Ik heb een voorbeeld bijgesloten van de instellingen op de server (ik heb één andere computer op dezelfde manier ingesteld ; maar het lukt dus niet om op internet te komen ; hij hangt WEL gewoon in het netwerk)

Jacco
 
Heb je in die server wel 2 netwerkkaarten zitten?
 
Nee, 1 netwerkkaart.

Maar wat er bij mij maar niet in kan is dat al deze poespas voorheen niet nodig was.

Toen stond alles ingesteld op automatisch IP-adres verkrijgen bij TCP/IP en kon iedereen naar hartelust internetten via het Lan-netwerk.

En nadat ik de harde schijf heb geformateerd en alles opnieuw ingesteld gaat dat opeens niet meer.

Jacco
 
Als ik in apparaatbehher bij netwerkadapters kijk staan er overigens wel twee:

* Alcatel speedtouch (ADSL)
* Winbond Ethernet Adapter


Jacco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan