Netwerkadapters/kaart drivers zijn beschadigd/verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Nick0z

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Heey,

Ik heb een groot probleem met mijn internetconnectie van mijn pc. Ineens kan ik geen connectie meer maken met het internet. Wat bleek: Mijn drivers van mijn netwerkkaart hebben een code 39: een beschadigd of verwijderde driver dus. Alle drivericoontjes hadden een geel uitroepteken. Ik heb al geprobeerd om nieuwe te downloaden, maar nadat ik ze heb geinstalleerd, bleef het probleem zich voordoen. Ik heb dus nog steeds geen internet thuis. Dit zijn de drivers die mijn netwerkadapters gebruiken:

Direct Parallel: Microsoft, version: 5.1.2535.0
driverfiles: ptilink.sys, raspti.sys

Intel(R) PRO/100 VE Network Connection:
Intel Corporation, version: 8.0.47.0
driverfiles: e100b325.sys, e100b325.din,
e100bsmg.dll, NicCo2.dll, NicInst.dll

WAN-miniport (IP);(L2TP);(PPOE);(PPTP)
Microsoft, version 5.1.2535.0
driverfiles: ndistapi.sys, ndiswan.sys,
rasl2tp.sys, rasppoe.sys, raspptp.sys

Ik gebruik Windows XP Home Edition Service Pack 3 met een Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66Ghz en een kloksnelheid van 2.64Ghz, 512 MB.

Hopelijk geef ik hier voldoende informatie, als er nog iets bij moet hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de hulp die jullie kunnen geven, ik zou erg graag weer verbinding willen hebben:)

alle drivers? van alle apparaten in je pc? misschien een virus dan, run ff een scan.

Ja we hebben waarschijnlijk een verkeerde crack gedownload waar een virus inzat, maar die is nu verwijderd en de virusscanner heeft al zijn gemaakte virusbestanden weggehaald. Dat is nu over. Het probleem is dat nu de drivers van de Netwerkadapters nog steeds zijn beschadigd of weg zijn. Ik zoek daar een oplossing voor. Misschien nieuwe drivers en waar kan ik die downloaden?

ja, gewoon drivers verwijderen en opnieuw installeren.
gebruik je kabel of draadloos?

Ik heb een draadloos modem die wel verbonden is met een kabel aan de pc. Dus kabel. Waar kan ik die drivers vinden en ik heb het ook al een keer geprobeerd: verwijderen en opnieuw installeren, maar dan krijg ik dezelfde melding: beschadigd of incompleet!

als je met draad hebt en je verwijdert ze vind de pc ze automatisch als je weer opstart.
probeer anders eens je vorige drivers te herstellen als die er zijn of als dat niet kan/werkt te updaten.

Nee dat werkt niet, de netwerkkaart zit in de computer niet in de modem, dus als ik de kabel opnieuw verbindt kan de modem nog geen verbinding maken met de computer. Ik kan ook niet updaten op die pc want ik heb geen internet:D Ook is er geen vorig stuurprogramma aanwezig.

heb je een andere pc die wel internet heeft?
kan je even kijken welke netwerk adaptar je hebt en dan op google drivers daarvoor zoeken.

Ja ik zit nu op een laptop die wel verbinding heeft. Ik heb al gegoogled maar dat levert weinig op. Het zijn nogal specifieke drivers die moeilijk te vinden zijn. Heb jij tips? Site ofso waar jij een keer wat vandaan hebt gehaald?

ik google meestal gewoon. welke netwerk adaptar gebruikt je pc?

Dit zijn de drivers die mijn netwerkadapters gebruiken:

Direct Parallel: Microsoft, version: 5.1.2535.0
driverfiles: ptilink.sys, raspti.sys

Intel(R) PRO/100 VE Network Connection:
Intel Corporation, version: 8.0.47.0
driverfiles: e100b325.sys, e100b325.din,
e100bsmg.dll, NicCo2.dll, NicInst.dll

WAN-miniport (IP);(L2TP);(PPOE);(PPTP)
Microsoft, version 5.1.2535.0
driverfiles: ndistapi.sys, ndiswan.sys,
rasl2tp.sys, rasppoe.sys, raspptp.sys

Ik gebruik Windows XP Home Edition Service Pack 3

Dit zijn dus de adapters met de drivers + de driverfiles die ik kan zien

Okeej heb nu eerst die van Intel verwijderd en dan computer opnieuw opgestart, maar dan ineens blijft die beschadigde driver staan in apparaatbeheer! Is er een programma dat die drivers handmatig verwijderd??

Okeej dat programmaatje is dan weer net niet ingesteld voor die drivers! Maare hoe kom je in veilige modus? Misschien kan ik dan die drivers handmatig opzoeken en verwijderen!

tijdens opstarten, als je dat bios bericht krijgt op f8 drukken gewoon heel vaak. als het niet helpt probeer andere ''f'' toesten.

Okeej ik heb nu alles met succes verwijderd gekregen en een nieuwe driver gedownload van Intel (die nodig is voor internet waarschijnlijk) van:
http://drivers.softpedia.com/progDownload/Intel-PRO-100-Ethernet-Driver-142-Download-80917.html
Die moet het dus doen denk je nou ik eerst opnieuw opstarten. Allemaal goed en aardig. Installeren via stuurprogramma bijwerken: map selecteren. Alle bestanden kopieert hij en dan ineens geeft hij die code 39 weer: bestanden beschadigd of missen.???? VAAG
Hoe krijg ik dit veranderd. De drivers zijn goed daar ligt het niet aan, alles was heel volledig. Misschien andere versie proberen of iets veranderen aan systeem?? ik weet het niet meer!
Ben nu andere versie aan het downloaden van intels eigen download site: fingers crossed!
http://downloadcenter.intel.com/detail_desc.aspx?ProductID=38&agr=Y&DwnldID=4275

Laatst bewerkt:
Damn, hij geeft nog steeds die melding van drivers zijn beschadigd! Ik begrijp er niets van, alles moet volledig zijn! Misschien ligt de fout wel ergens anders hoor, aangezien hij dit bericht blijft herhalen bij elke nieuw geinstalleerde driver! Waar kan het nog meer aan liggen??

misschien helpt het als je de drivers weg haalt, dan schijfopruiming doet en je register opschoont. heb je daar een proggrama voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan