Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste helpers,

Ik heb laatst met behulp van jullie hier een computer gekocht, en nou wil mijn vriend er ook 1 zouden jullie me kunnen helpen met het samenstellen?

Doel: gamen, beeldbewerken, internetten, enz.
Budget: niet (hij is rijk)
Hoelang moet hij meegaan: 5 jaar
Verder: Het moet echt een hele goede computer worden,

alvast bedankt;)

dus oneindig budget?
Dan wil ik wel wat moois samenstellen...

Beste helpers,

Ik heb laatst met behulp van jullie hier een computer gekocht, en nou wil mijn vriend er ook 1 zouden jullie me kunnen helpen met het samenstellen?

Doel: gamen, beeldbewerken, internetten, enz.
Budget: niet (hij is rijk)
Hoelang moet hij meegaan: 5 jaar
Verder: Het moet echt een hele goede computer worden,

alvast bedankt;)

Beste Nick,

Ik heb zelf een computer van de Aldi, een Medion.
Deze bevallen mij erg goed.
Als je een keer een aanbieding ziet hebben ze meestal erg goede pc's voor goedkope.
Dus dat is alvast tip 1.

Tip 2 is dat ik deze computer echt geweldig vind kwa prijs/kwaliteit verhouding:
AspireM7720
Wilde hem zelf kopen maar had een week daarvoor al een Aldi pc gekocht:P ..

Als ik jou was zou ik die Aspire M7720 nemen.
Echt een geweldig systeem!

MVG, Stefan

Die PC die Stefan tipt is leuk, alleen de videokaart zou een stuk beter kunnen. Een PC die 5 jaar lang mee moet gaan, lijkt mij trouwens onmogelijk, aangezien een top-pc na een half jaar al verouderd is.

Ik zal ff wat componenten in elkaar zetten (altijd leuk met onbeperkt budget)

Edit: Waarom ook moeilijk doen. Pak deze componenten, laat het systeem in elkaar zetten en neem er een Windows Vista 64 bit Premium bij.

Laatst bewerkt:
dus oneindig budget?
Dan wil ik wel wat moois samenstellen...

Graag:D

Beste Nick,

Ik heb zelf een computer van de Aldi, een Medion.
Deze bevallen mij erg goed.
Als je een keer een aanbieding ziet hebben ze meestal erg goede pc's voor goedkope.
Dus dat is alvast tip 1.

Tip 2 is dat ik deze computer echt geweldig vind kwa prijs/kwaliteit verhouding:
AspireM7720
Wilde hem zelf kopen maar had een week daarvoor al een Aldi pc gekocht:P ..

Als ik jou was zou ik die Aspire M7720 nemen.
Echt een geweldig systeem!

MVG, Stefan

Daar zit niet echt een goede videokaart in. En aldi is niet echt een winkel waar je effe duizenden euro's neer gaat tellen voor een pc;)

Het lijkt me zinnig om wel een budget vast te stellen.
Voor 5% sneller 500% extra uit te geven lijkt me niet heel erg nuttig.

Ja als je rijk bent, wil je gewoon het beste:P... maarja daar kan je achteraf toch wel naar kijken? Of wordt dat heel onhandig?

dat is onhandig ja,

zullen we dan maar 1500 euro aanhouden?
met een beetje creativiteit kom je dan al heel heel ver.

Daar kan je denk ik niet echt een systeem mee bouwen wat over 5 jaar nog een aardig systeempje is, of wel?.. Want hij wil het gewoon in 1 keer goed hebben en niet allemaal upgrades doen over een paar jaar.

Zoals al gezegt is, ga je toch met upgrades te maken krijgen! De pc wereld staat niet stil en dat geldt ook voor games. De eisen worden steeds hoger en dus zal je ook nu weer te maken krijgen met upgrades.

Nu een pc samenstellen, met welk budget dan ook, betekend vrijwel automatisch dat deze pc na een aantal jaar lang niet meer tot de top behoort. Wil je dan toch bij bljiven, dan moet je wel upgraden.

Daar kan je denk ik niet echt een systeem mee bouwen wat over 5 jaar nog een aardig systeempje is, of wel?.. Want hij wil het gewoon in 1 keer goed hebben en niet allemaal upgrades doen over een paar jaar.

moet er nog randapparatuur bij? beeldscherm etc etc.

over 5 jaar zijn we al zo ver. upgrades zal je toch elke 4 jaar moeten blijven doen.

2000 tot maximaal 2500 (incl alle randapparatuur, legale windows) is nog wel realistisch op te maken.
Daarboven is het echt pure geldverspilling.

Het is veel aantrekkelijker om nu bijv 2000 euro op te maken en over 1,5 jaar nog eens 500 euro.

moet er nog randapparatuur bij? beeldscherm etc etc.

over 5 jaar zijn we al zo ver. upgrades zal je toch elke 4 jaar moeten blijven doen.

Het is sowieso veel goedkoper op niet alles high-end te kopen maar gewoon ieder 1.5 jaar up te graden. En tja, in principe blijft je pc wel draaien, en alles werkend de komende 10 jaar, maar het gaat alleen wat langzamer en gamen lijkt me nogal onmogeijk. Tenzij je natuurlijk 1fps genoeg vindt. Het is maar net wat je er mee wil en wat je budget is. Kijk anders hier even. Wie weet staat hier een leuk systeempje wat je kan bouwen. (Klik). En als je geen upgrades wil, tja ultimate systeempje wat in die lijst staat, dan ben je echter met 2000 euro nog niet helemaal klaar.....

Laatst bewerkt:
stel gewoon een mooie pc met een i7 samen & DDR3.. daar moet je zeker nog wel een tijdje mee vooruit komen. 5 jaar is niet helemaal realistisch, hij zal het nog wel doen maar zal steeds meer moeite krijgen met games etc. Je kan nu een goede pc voor 1000 euro samenstellen en dan upgraden. Nick ik weet niet of je zelf kan inbouwen maar anders is dat toch een mooie manier om je hobby te beoefenen? :p ;)

Wat bijv kan is dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[69096]=1&product[31204]=1&product[205720]=3

Helemaal geen gekke dingen. Geen muis en toetsenbord, omdat dit te persoonlijk is.

-Mooie, degelijke kast
-Gewoon een i7-processor met een normaal moederbord
-een velociraptor harde schijf (vrij prijzig, maar wel snel)
-een seagate-schijf voor de data (2x 500 is misschien verstandig)
-goede speakers
-bluray brander
-dvd brander (vooral ook om de dure bluraybrander te ontlasten)
-zware 850W voeding
-goede boxen

Het meeste gekke zijn de videokaarten.
Ik heb gekozen voor 3x een HD4890, maar ook 2x een HD4870X2 is mogelijk. Het is maar waar je voor kiest. Drie keer een HD4870X2 lijkt me wel heel onzinnig. Persoonlijk zou ik gewoon 1x een HD4870X2 erin zetten en deze na 1,5 jaar vervangen voor een nieuwe highend videokaart.

Veel gepraat, maar nog geen concrete voorstellen:

1x Cooler Master CM 690 - Midtowermodel € 66,82
1x CoolerMaster Silent Pro M700 - Voeding € 119,00
1x Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Moederbord € 116,25
1x AMD Phenom II X4 940 BE - Processor € 201,17
1x OCZ Platinum Dual Channel Kit (2x2GB) - Geheugen € 59,18
2x Sapphire RADEON HD 4890 - Grafische kaart € 429,62
2x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD € 155,88
1x Samsung WriteMaster SH-S223F - DVD writer € 23,16
1x Samsung SyncMaster 2443BW - LCD-scherm € 259,05
1x Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit € 103,88

Winkelmandje

Edit: Als je zo extreem gaat als marsmannetje, ga dan ook voor 2x een Intel X25-M 160 GB SSD schijf in RAID 0.

Laatst bewerkt:
Wat bijv kan is dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[69096]=1&product[31204]=1&product[205720]=3

Helemaal geen gekke dingen. Geen muis en toetsenbord, omdat dit te persoonlijk is.

-Mooie, degelijke kast
-Gewoon een i7-processor met een normaal moederbord
-een velociraptor harde schijf (vrij prijzig, maar wel snel)
-een seagate-schijf voor de data (2x 500 is misschien verstandig)
-goede speakers
-bluray brander
-dvd brander (vooral ook om de dure bluraybrander te ontlasten)
-zware 850W voeding
-goede boxen

Het meeste gekke zijn de videokaarten.
Ik heb gekozen voor 3x een HD4890, maar ook 2x een HD4870X2 is mogelijk. Het is maar waar je voor kiest. Drie keer een HD4870X2 lijkt me wel heel onzinnig. Persoonlijk zou ik gewoon 1x een HD4870X2 erin zetten en deze na 1,5 jaar vervangen voor een nieuwe highend videokaart.

is een goeie maar dan ga je ook wel uit van een heel hoog bedrag! :eek::eek::eek: maar opzich valt er makkelijk te besparen op dingen. Bijvoorbeeld die blue-ray is nog niet echt ' nodig' tegenwoordig (wel de toekomst klopt) maar wel hartstikke duur. En je zegt het natuurlijk zelf al, 1 videokaart minder scheelt 200 euries!

Ik weet niet zeker of het klopt maar volgens mij kan voor 1100 of 1200 euro al een pc met i7 samenstellen. Volgens mij had iik dit wel eens voor de grap gedaan om te kijken wat het nou eigenlijk kostte. Hier zaten niet van die 'top' producten in maar wel redelijk zoals 1 terrabyte etc! Ik zal morgen proberen of ik het nogmaals voor elkaar krijg nu ben ik stik gaar.. :p daar zal alleen geen amd videokaart inzitten maar een nvidia.. lol eenmaal nvidia altijd nvidia.. ;)

3 videokaarten is niet echt praktisch. Het is eigenlijk niet sneller dan 2. Bij 4 heb je wel weer een groter voordeel. JE kan evt. ook gaan voor een nVidia GTX 295 of 2× GTX 285, die zijn ook erg snel. Daarnaast kan je bijvoorbeeld nog een GTX 9600gt gebruiken als phisix kaart wat in vele gevallen toch nog een extra performance boost geeft. Ik zou niet voor een amd 940 be gaan. Die moet je overklokken naar 4 ghz wil je genoeg voer voor je videokaarten houden (maw, die amd bottlenecked hem nogal). Ik zou gaan voor een

i7 920
3× 1600 mhz geheugen ( van die ocz platiunums ofzo)
GTX 295 + 9600gt voor physix of HD4870X2 of 2 4890 maar die zijn niet echt veel snelelr dan de hd4870x2
Geluidskaartje, zo'n creative titanium ding
2× 640 gb western digital blue (die met die platters van 320 gb) in raid 0 of 1
CoolerMaster Silent Pro M700
MSI Eclipse SLI of een ander 1366 moederboardje (qua performance allemaal gelijk maar feature set verschilt nogal)
Scynte Mugen 2 (aaaanrader, perfecte cpu koeler)
boxen, scherm en toetsenboard kan je zelf wel uitkiezen.

Oja, ik zou geen seagates of maxtors nemen, die hebben de laatste tijd last van bugs waardoor ze onbruikbaar worden.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit,

Maar wat is een raptor?
Waarom hebben 3 videokaarten weinig zin en 4 dan wel weer veel zin?
Wat is een phisix kaart?
Zit er veel verschil tussen de i7-920 en de i1-965?
Is waterkoeling handig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan