nieuwe HDD + Koeler/geluidsdemper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Harddisks 3,5 inch SATA -
Barracuda 7200.10
Barracuda 7200.10 (320 GB)€ 75,-€ 75,-

Harddisks - Toebehoren
ZM-2HC2 Heatpipe
ZM-2HC2 Heatpipe (voor 5,25" inbouwschacht)€ 22,-€ 22,-

Subtotaal: € 97,-

Gaat dit werken, ik wil dat me hdd wel koel blijf en ik weet niet of die heatpipe hem koel houd, het geratel/andere geluid wil ik niet horen.

Of kan ik het beter anders doen?

Hier me systeem:

Systeemkast
Enermax CA-3030 Pandora

Moederbord
MSI K8N-SLI-PLATINUM

Processor
AMD 4000+ (1Mb Cache)

Geheugen
4 x 512 MB Kingston (PC3200 DDR SDRAM)

Koeler
Nexus AOP-6400 SkiveTek®Cooler

Casefan
Sharkoon Silent Eagle 1000

Harddisk(s)
Western Digital 120GB

Videokaart(en)
NVIDIA GEFORCE XFX 7600 GT

Monitor(en)
Mirai 19" DML-519N100

Brander
NEC AD-7173A

CD / DVD Drive(s)
NEC AD-7173A

Geluidskaart
SB-Live24

Netwerkkaart(en)
NVIDIA NFORCE NETWORK CONTROLLER

Muis
Logitech MX1000

Toetsenbord
Logitech EX110

Internetverbinding(en)
IPB Comfort

Besturingssysteem
Windows XP Professional

Voeding
XION Real Power 500W

Laatst bewerkt:
Een aardige prijs 97 euro voor 5 graden meer koeling .
Dat is echt de grootste onzin die er bestaat .
Ik heb ook een barracuda hdisk die stress 34 graden is .
Zonde van het geld .
Maar ja het zijn jou centen .

Zonde van het geld .
Maar ja het zijn jou centen .

Totaal mee eens...
Het enige geval waarbij ik nog eens aparte koeling voor mijn HD zou overwegen is moest je een waterkoeling hebben en je daar dan nog extra componenten voor koopt.
En dan nog...

Het is het meeste voor het geluid (ratelingen), koeling kan me niet zo heel veel schelen, en die heatpip kost 22 euro geen 97.

Ratelingen krijg je niet weg met een heatpipe hoor...
Het is niet dat de schijf trager gaat draaien omdat er een heat pipe rond zit zoals bij een fan. En als die heatpipe er dan nog niet goed rond zit, dan krijg je pas ratelingen als de schijf begint te draaien...

Een paar remschijven op die hdd kan ook wel helpen...

Effe serieus;
Al bij al denk ik ook dat je nooit al het geratel van een hdd zal wegkrijgen. Persoonlijk vind ik dat de nieuwere hdd's van nu niet zo extreem veel lawaai meer maken. Het is misschien niet echt de moeite van zo'n aluminium 'dempings' behuizing te kopen...

Nee, i know maar ik kijk gewoon even,

Maar deze HDD wordt dus niet super warm?

Nee, i know maar ik kijk gewoon even,

Maar deze HDD wordt dus niet super warm?

Moderne hardeschijven horen niet heel warm te worden, maar het hangt ervanaf of je veel met je HDD bezig bent, dan wordt ie warmer. HDD koelers helpen wel, maar meestal niet goed genoeg om het er echt uit te halen. Een paar graden meestal. Voor de echte koelfreaks is het misschhien wat maar anders niet.

Hoi !

@Raoul90: Ja, da's 'm !

Temp. verschil is 5-10 graden minder.

De persoon die 'm perse wilde ging voor een absoluut stille PC, en nogmaals: hij was er erg tevreden over.
Zie ook de test in mijn vorige link.

Greetz,

Harry.

Heatpipe doet z'n werk wel, maar als je airflow in de kast niet goed is, heeft het geen goede werking. De warmte moet immers wel afgevoerd worden. Ik heb zelf een heatpipe koeling op m'n videokaart.(passief gekoeld)

ik heb een goede airflow, maar begin me nu wel af te vragen of het nodig is.

Maar in iedergeval. Ik bestel die schijf.

Dan krijg ik die binnen:

Dan zijn er een paar dingen die moeten gebeuren

- Op de schijf die ik nu gebruid WDC 120GB IDE, staan allemaal bestanden die ik wel op mijn nieuwe schijf wil hebben. muziek/documents/fotos/game files etc.
Hoe krijg ik deze van mijn oude naar mij nieuwe schijf?
De oude schijf gaat wel helemaal eruit komt niet meer terug.

- Hoe installeer ik een SATA schijf?

Ik denk dat ik eerst de sata schijf moet aansluiten, dan de ide schijf los moet koppelen, dan mijn OS op de nieuwe schijf zetten en dan vervolgens weer die IDE schijf opstarten, in bios aanvinken dat hij van de SATA schijf moet opstarten (--> HOE?), als ik dit gedaan heb kan ik dan de bestanden van de IDE schijf naar de SATA slepen, of moet ik mijn bestanden als ISO opslaan ofzo??

- Hoe installeer ik een SATA schijf?

Ik denk dat ik eerst de sata schijf moet aansluiten, dan de ide schijf los moet koppelen, dan mijn OS op de nieuwe schijf zetten en dan vervolgens weer die IDE schijf opstarten, in bios aanvinken dat hij van de SATA schijf moet opstarten (--> HOE?), als ik dit gedaan heb kan ik dan de bestanden van de IDE schijf naar de SATA slepen, of moet ik mijn bestanden als ISO opslaan ofzo??
Klopt, zet de sata als eerst opstartmedium in het bios. Hoe, dat kan sterk verschillen, maar een voorbeeld vind je hier.
Installeer windows door in het begin van de installatie op F6 te drukken (de optie zie je onder in je beeld verschijnen), plaats daarna de floppy waar de sata drivers op staan die bij je moederbord zijn geleverd.
- Op de schijf die ik nu gebruid WDC 120GB IDE, staan allemaal bestanden die ik wel op mijn nieuwe schijf wil hebben. muziek/documents/fotos/game files etc.
Hoe krijg ik deze van mijn oude naar mij nieuwe schijf?
Sluit pas later de ide-schijf aan, als windows op de sata daait. Je krijgt er in windows dan een schijf bij waarvan je dan gemakkelijk data kunt kopiëren.
Geïnstalleerde programma's en games zul je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.

Sluit pas later de ide-schijf aan, als windows op de sata daait. Je krijgt er in windows dan een schijf bij waarvan je dan gemakkelijk data kunt kopiëren.
Geïnstalleerde programma's en games zul je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.

het gaat voornamelijk om Maps van counterstrike source dat zijn er echt super veel dus :p

Umh, ik heb geen floppy drive :confused: hoe moet ik dan die sata drivers installeren

Ik ben vergeten erbij te zeggen dat Vista geen sata driver nodig heeft, alleen XP.
En zonder floppy? Dat weet ik eigelijk niet, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft? (usb stick o.i.d).

En die custom maps zijn gewoon bestanden, die kun je gewoon van map naar map kopiëren (kopiëren-plakken).

Ik ben vergeten erbij te zeggen dat Vista geen sata driver nodig heeft, alleen XP.
En zonder floppy? Dat weet ik eigelijk niet, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft? (usb stick o.i.d).

En die custom maps zijn gewoon bestanden, die kun je gewoon van map naar map kopiëren (kopiëren-plakken).

Yepyep van die maps weetik maar dat is in totaal zon 5 gb en die wil ik dus gewoon van schijf naar schijf kopieren net als mijn muziekbestanden (rond de 20GB). Ik gebruik XP dus ik moet wel die sata drivers installeren, maar hoe,

Wat frisian al zei:

Hoi !

Tja, ik heb een externe floppydrive voor dat soort gevallen.

Je kunt er toch even tijdelijk een floppy-drive bijhangen, of je XP-CD slipstreamen met de sata-drivers ?

Greetz,

Harry.

Ja maar hoe kom ik dan aan de sata drivers? want ik kan ze niet van de floppy afhalen. Ja misschien bij een andere pc maar dan moet ik even kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan