nieuwe HDD + Koeler/geluidsdemper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Als je 'm er als tweede HDD bijhangt, heb je niets nodig.

Als je er een C: schijf van wilt maken, waar je OS op komt, heb je drivers nodig ! Die horen niet bij de HDD, maar bij je MOBO !

Alleen schijnt WinXP drivers voor Intel-chipsets standaard aan boord te hebben. (W)intel, weet je wel.

Greetz,

Harry.

NB.: Je merkt vanzelf dat dit nodig is als je de melding krijgt: Geen HDD aangetroffen.
Kijk even hier: http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html

(...) plaats daarna de floppy waar de sata drivers op staan die bij je moederbord zijn geleverd.
Drivers kun hier ook direct dowloaden. :) (nVidia nForce3/4 SATA RAID Driver (For floppy driver))

Laatst bewerkt:
die drivers zijn dus goed voor mijn moederbord? (MSI K8N-SLI-PLATINUM)

Kan ik deze drivers naar een cdrommetje branden of op een usb zetten?

Ja dat weet ik niet, normaal gebruik je deze voor je floppy. Harry heeft zo net nog enkele opties gegeven, verder weet ik het niet helaas.

Hoi !

Als die drivers op een CD staan kun je ze niet gebruiken als het gevraagd wordt !

Vanaf USB-stick schijnt wel mogelijk te zijn, maar ik heb er nooit moeite voor gedaan om het uit te zoeken. Floppy is makkelijker.

Als het voor je eigen PC is zou ik de XP-CD slipstreamen met de Sata- ( en mobo)-drivers en de laatste update"s, ben je in een keer klaar.

Greetz,

Harry.

Dus ik pak mijn xp pro sp2 cd,

Dan moet ik dat bestand naar mijn hardeschijf kopieren.

En dan? deze downloaden

Creative Sound Blaster 7.1 channel HD audio driver
NVIDIA nForce4 System Drivers
nVidia nForce3/4 SATA RAID Driver (For floppy driver)

En die dan vervolgens slipstreamen?

Hoe moet ik deze bestanden slipstreamen, en kan ik ook dan gelijk alle microsoft updates to mei slipstreamen?

Dit is toch een native controller, waar je alleen bij een raid die drivers dient te laden?
Moet natuurlijk wel de SATA op enabled staan, en de RAID op disabled.

Voor poort 1-4, de andere 2 hangen aan een Silicon Image controller, daar heb je wel de drivers voor nodig.

nVidia nForce3/4 SATA RAID driver
1. Extract the file and Copy all files to the floppy.
2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function

Mocht het niet willen, dien je inderdaad de drivers te slipstreamen.

Dit is toch een native controller, waar je alleen bij een raid die drivers dient te laden?
Moet natuurlijk wel de SATA op enabled staan, en de RAID op disabled.

Voor poort 1-4, de andere 2 hangen aan een Silicon Image controller, daar heb je wel de drivers voor nodig.

Mocht het niet willen, dien je inderdaad de drivers te slipstreamen.

ik heb geen floppy drive, maar ik kan wel een externe kopen als dit veel makkelijker is

Nee, de bios heeft er niets mee te maken, die kun je niet slipstreamen, het gaat om je besturingssysteem.

Hier staat het over de drivers, alleen in het Engels, en hier vind je ook nog wat info, wel in het Nederlands.

Hallo !

Ik gebruik meestal nLite: http://www.nliteos.com/guide/

Jammer genoeg is de uitleg van dit progje in heel veel talen, behalve Nederlands.

Wel is er aandacht besteed aan integratie van nVidia Sata/raid -drivers.

@L.P.: Heb je gedacht aan de mogelijke conflicten tussen Microsoft- en nVidia-drivers bij je uitleg van de link 9.21 uur ?

Succes,

Harry.

Maar hoe kan ik dit nu het beste gaan doen, want het moet wel werken.

Probeer het eerst zonder die drivers met de instellingen die ik eerder aangaf in de bios.

Werkt dat niet, kun je een USB floppydrive aanschaffen, een floppydrive even lenen of ook aanschaffen, of je brouwseld een XP cd met die drivers.

Om het gemakkelijk te maken zou ik die link in post#33 van Harrie even doorspitten.
Met nLite is het vrij gemakkelijk te realiseren, dacht ik.

Dus stappenplan:

- Nlite downloaden + de sata drivers
- XP Pro CD pakken
- Instructies van Nlite volgen
- Kan ik met Nlite ook gelijk me drivers voor Mobo erin doen? en nieuwe hotfixes? heb even de info part 1 2 3 gelezen van de guide en volgens mij is het programma niet heel moeilijk in gebruik.
- Hardeschijf bestellen
- Hardeschijf ontvangen :p
- Hardeschijf in mijn pc doen--Ide schijf loskoppelen?
--In bios moest ik wat aanzetten, voordat ik de schijf plaats of maakt dat niet uit?
--Gaat de schijf wel werken zonder dat ik eerst die drivers installeer (die worden namelijk pas geinstalleerd met de XP cd)
- XP installeren
- IDE schijf weer aansluiten
- Bestanden kopieren
-- Dit kon dus wel ? zoals maps van counterstrike en muziek bestanden?
- Klaar!

Laatst bewerkt:
Ben nu met Nlite bezig en bij de guide staat dit:

Links to download the most recent service pack are embedded within nLite

Maar die kan ik niet vinden, ik wil graag alle updates to mei of april als dat kan op de een of andere manier???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan