nieuwe HDD + Koeler/geluidsdemper

Status
Niet open voor verdere reacties.
IK KAN NIET OPSTARTEN!!!!!

Hoe kan dit nou weer!!!!

Volgende stappen heb ik gedaan:

- Bios ingegaan alles omgezet wat nodig was.
- IDE schijf losgekoppelt
- SATA schijf aangesloten (gekeken of jumpers goed stonden)
- CD erin gedaan geboot van cdrom
- Installatie gevolgd (verloopt vlekkeloos alles wordt geinstalleerd)
- Geformateerd als NTFS
- OS geinstalleerd
- Als ik opstart dan zie ik wel het laad schermpje van windows xp professional maar daarna valt de pc uit en start opnieuw op.

:confused: :confused: :confused: :confused:

Ik krijg het opstartscherm van dat laden en vervolgens staat er "setup wordt opnieuw opgestart" en dan start de pc uit het niets opnieuw op.

Wat kan het zijn.

Kan het zijn dan mijn bios de schijf niet herkent?? of wat? heb snel wat hulp nodig..

Er staat nu als ik opstart:

DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER??

ik krijg ook nog een foutmelding voordat de pc opnieuw opstart allleen dat gaat zo snel weg dat het onmogelijk is om het te lezen, er staat iets met:

onvoldoende systeembronnen

iets met dit:

onvoldoende systeembronnen voor het uitvoeren van het Win 16-subsysteem (kan dit iets zijn??)

Laatst bewerkt:
Ik heb je laatste berichten in 1 bericht geplaatst. De knop "Aanpassen" is niet voor niets aanwezig.;)

Ik heb je laatste berichten in 1 bericht geplaatst. De knop "Aanpassen" is niet voor niets aanwezig.;)

Ja eey sorry, maar ik wordt gek hier ben al 2.5 uur bezig met het installeren van een hardeschijf en heb nog steeds geen oplossing, ik heb hem zelf ook nog even aangepast:

onvoldoende systeembronnen voor het uitvoeren van het Win 16 - subsysteem, zoiets staat er..

Hoi !

Tja, op een of andere manier heb je het klaargespeeld om een MS_DOS progje in je Windows te verwerken !

Kijk ook es hier: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314106

Maar: Je hebt dit topic geopend op 14-5: het is nu 14 dagen later, en nog is het je niet gelukt een nieuwe schijf te plaatsen !

Zou het geen tijd worden om iemand daadwerkelijk hulp te vragen ?

Ik bedoel: op een drukke dag doe ik 4 van die klusjes per dag, en ondertussen probeer ik nog een beetje op dit forum te kijken.

Maar serieus: ik wil je graag helpen, maar van afstand gaan dit soort dingen vaak moeilijk.

Sterkte,

Harry.

Hoi !

Tja, op een of andere manier heb je het klaargespeeld om een MS_DOS progje in je Windows te verwerken !

Kijk ook es hier: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314106

Maar: Je hebt dit topic geopend op 14-5: het is nu 14 dagen later, en nog is het je niet gelukt een nieuwe schijf te plaatsen !

Zou het geen tijd worden om iemand daadwerkelijk hulp te vragen ?

Ik bedoel: op een drukke dag doe ik 4 van die klusjes per dag, en ondertussen probeer ik nog een beetje op dit forum te kijken.

Maar serieus: ik wil je graag helpen, maar van afstand gaan dit soort dingen vaak moeilijk.

Sterkte,

Harry.

Ik heb de schijf een paar dagen geleden pas binnen gekregen, en ik had gister en eergister geen tijd vandaag wel, maar ik heb dus met Nlite op de een of andere manier een msdos iets erin gedaan? :confused:
ik ken trouwens niet echt iemand aan wie ik dit zou kunnen vragen

Als ik nou opstart van de IDE en vervolgens een nieuwe cd maak van de winxp met alleen de drivers en de updates (k......, alleen waar een k voor staat) gaat het dan wel werken??

Laatst bewerkt:
Wat voor moeite is het om voor even een floppy dive eraan te hangen en die drivers via F6 ervoor te laden, wat eigenlijk helemaal niet hoeft bij de goede bios instellingen, maar goed.:confused:

Wat voor moeite is het om voor even een floppy dive eraan te hangen en die drivers via F6 ervoor te laden, wat eigenlijk helemaal niet hoeft bij de goede bios instellingen, maar goed.:confused:

ik heb helemaal geen floppy bij mij schijf gekregen dus dan zou ik ze zelf op een floppy moeten zetten en dan ergens zon floppy vandaan halen.

Maar je kan de drivers bij nlite als PNP of als txt (geloof ik) op de cdrom zetten ik had ze als pnp gedaan is dit goed?

Kan trouwens nog wel opstarten van me oude IDE schijf

en vertel mij is de goede biossettings dan??

ik heb sata 1/2 en sata 3/4 op enabled gezet en bij booten als eerste HDD

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen drivers bij je harde schijf gekregen?
Nou, dan ben je de zoveelste, want die zitten bij het moederbord voor de controller en niet bij een HDD.

Lijkt mij verstandig om dit hele topic door te nemen, ook de verwijzingen in je eigen reply's, alle antwoorden zijn al meerdere malen gegeven, maar dan zul je ze wel moeten lezen.:confused:

Heb je geen drivers bij je harde schijf gekregen?
Nou, dan ben je de zoveelste, want die zitten bij het moederbord voor de controller en niet bij een HDD.

Lijkt mij verstandig om dit hele topic door te nemen, ook de verwijzingen in je eigen reply's, alle antwoorden zijn al meerdere malen gegeven, maar dan zul je ze wel moeten lezen.:confused:

ik weet wel welke drivers ik moet hebben, maar zie mijn vorige post, wat zijn de goede bios settings volgens jou.

Bij mijn weten heb je geen drivers nodig voor een nVidia chipset en SATA schijven, alleen bij een RAID opstelling van de schijven, nergens in de manual wordt er over gerept, alleen als je de raid gaat gebruiken of de Promise controller.

Maar dat had ik al een keer aangeven.

SATA1/SATA2 & SATA3/SATA4
This item is used to enable or disable onchip SATA controller. The settings are:
[Enabled], [Disabled].

Deze moet op disabled staan.
RAID Enabled
This item is used to enable/disable the onchip RAID function. When you set to
enable and the following fields will be selectabled. Setting options: [Enabled],
[Disabled].

Hoi !

Ter aanvulling: Je hebt XP toch kunnen installeren, dus......je hebt verder geen F6 nodig !

@L.P.: Ik weet dat het lang niet altijd nodig is, maar ik laad altijd de SATA-drivers.
Werkt het altijd, toch ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ter aanvulling: Je hebt XP toch kunnen installeren, dus......je hebt verder geen F6 nodig !

@L.P.: Ik weet dat het lang niet altijd nodig is, maar ik laad altijd de SATA-drivers.
Werkt het altijd, toch ?

Greetz,

Harry.

heb inmiddels nieuwe cdrom gemaakt en ga het weer proberen.

Wat kan de oorzaak van dat DOS zijn??

Hoi !

Werkt het altijd, toch ?

Greetz,

Harry.

Die zitten er vaak helemaal niet bij, alleen de raid drivers, en als die geladen zijn, verwacht windows een raid, neem ik aan.

Bij een bord met een Intel chipset ook nooit, die zijn ook native, alleen ook weer als je een raid gaat brouwselen.

Grappig is wel dat ze bij de nieuwere Via chipsets wel geleverd worden, alhoewel die ook native zijn, en ook weer hetzelfde verhaal geldt.

Hoi !

Ja, met (W)intel is er nooit wat nodig.

En inderdaad, bij Via chipsets ben ik ze altijd nog tegengekomen op de MOBO-CD.

En dan staan die raid -drivers er maar vast op.

In het algemeen er zelden problemen bij ondervonden, maar op dit forum is 't een big item....

Greetz,

harry.

Tja, wat doe je eraan, afhaken is vaak het beste voor je gemoedstoestand.:D

In feite is het simpel, zit er geen make driver disk op de cd voor sata maar alleen voor raid, weet je al genoeg, alleen leest bijna niemand de manual van het mobo voor de juiste biosinstellingen. of ze snappen er geen jota van.

Hallo,

Heb net windows geinstalleerd met de nieuwe cd-rom.
Alle bestanden zijn gekopierd, jeweetwel de blauwe achtergrond met het gele balkje op hoeveel procent je zit. en daar onderstaat dan in een witbalken, kopieren:

Maar als hij dan op 100% is dan start de pc automatich opnieuw op (dit doet de setup, "setup gaat verder na opnieuw opstarten") en dan zegt hij "opnieuw starten van setup" en vervolgens valt hij weer uit om vervolgens weer te proberen om de setup optestarten, dus hij start nog steeds niet op :confused: IK begrijp hier dus echt helemaal NIETS van

@ lange pier, dus jij zegt dat als ik mijn normale xp + sp2 cd pak zonder sata drivers etc. Dat het dan wel gaat werken?

Hoi !

Inderdaad maakt de laatste tijd bij dit soort items een zekere moedeloosheid zich van me meester, gelezen wordt er nauwelijks......

'k Neem maar een biertje....

Woensdag a.s. aan de chemo, dan is de alcohollol weer over

Greetz,

Harry

Ga het nu proberen met de originele cdrom van windowsxp en als het dan nog niet werkt dan wordt ik echt helemaal gek, want ik ken niemand die dit voor me kan doen en volgens mij doe ik het gewoon goed dus..

Ik lees alles wel goed door. handleiding van mobo heb ik gisteravond helemaal gehad om er zeker van te zijn wat op wat aantesluiten, en heb de pdf op seagate.com doorgelezen.

Heb sata 1234 op enabled, raid disabled, power/data cable goed aangesloten. Verder weet ik niet wat ik nog meer zou moeten doen.

AAAIT, met de originele cd gaat de setup wel verder :D :D :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het eerst zonder die drivers met de instellingen die ik eerder aangaf in de bios.

Deze is al van een poosje geleden, alleen die enhanced instelling heb je niet.

Als je dat nu gelijk had geprobeerd.:confused:

Overigens kun je wel die raid op enabled zetten, en dan 1 schijf in de raidbios aanmelden, mocht dat willen, dan worden wel de raid drivers gebruikt, maar doe het eerst maar eens zonder met die XP SP2 cd.

@Harrie, mag je wel rode wijn erbij drinken? goed voor hart en bloedvaten, maare chemo, gedver, maar je moet wat hè.

Oke,installatie is bijna voltooid,

ik wil zo mijn bestanden van mijn ide schijf overzetten, hoe kan ik dit het beste doen?

gewoon de computer uitschakelen, ide schijf aansluiten, hopen dat hij van de SATA schijf opstart (kan ik dit niet ergens regelen) en dan gewoon kopieren? (windows verkenner?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan