Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 videokaart is helemaal niet nodig.
Dat kan altijd nog.
Je kan nu beter er een snellere cpu bij kopen. En 2x9600GT, ik zou voor de 8800GT gaan omdat die betere prestaties leverd.

TS wou graag ATI !

Wil idd een systeem die echt vlot is. Hoeft natuurlijk geen XEON in van € 1000,- maar hardware waarmee ik een grote stap vooruit ga met wat ik nu heb en dat het weer een jaar of wat mee kan.

Maar merk dat er genoeg keus is.....hoe kun je nu een keuze maken met dit alles, maar goed dat jullie er zijn!

Het systeem wat ik aangaf is vlot.
Ik weet niet wat je nu hebt, maar het is heel waarschijnlijk een grote vooruitgang. En het gaat zeker weer een aantal jaar mee.

edit:

TS wil graag ATI, dat geeft hij niet concreet aan, alleen zegt hij dat hij 2x HD3870 wil kopen.

2006220135476194734_rs.jpg

Laatst bewerkt:
2 videokaart is helemaal niet nodig.
Dat kan altijd nog.
Je kan nu beter er een snellere cpu bij kopen. En 2x9600GT, ik zou voor de 8800GT gaan omdat die betere prestaties leverd.
]

Zit nu info te bekijken over de beide videokaarten:

Nvidia 8800GT: GPU 600 Mhz en 1800 Mhz geheugen

ATI Radeon HD3870: GPU 800 MHZ en 2250 Mhz geheugen

Dan is de ATI toch sneller of zie ik nu dingen over het hoofd en de ATI heeft ook DDR4 geheugen.

Het systeem wat ik aangaf is vlot.
Ik weet niet wat je nu hebt, maar het is heel waarschijnlijk een grote vooruitgang. En het gaat zeker weer een aantal jaar mee.

Heb nu:

ASUS A8N-SLI
AMD 3200+
2x512MB Corsair 2 x 512 MB (CMX512-3200C2)
ATI X1600 XT Silent

De 8800gt van MSI, de Zilent versie (met zalman koeler)
Loopt op

Engine kloksnelheid 660 MHz
Geheugen kloksnelheid1900 MHz

Kijk hiereven voor de 2 kaarten in overal fps. (Ze zijn met blauw aangegeven, je kan ook naar de verschillende games/app's kijken en vergelijken hoe de kaarten scoren, 8800gt is altijd hoger dan de hd3870)
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1060&model2=1057&chart=318

En het verschil ga je zeker merken, want het systeem wat je nu hebt is niets vergeleken met het nieuwe.

Laatst bewerkt:
De 8800gt van MSI, de Zilent versie (met zalman koeler)
Loopt op

Engine kloksnelheid 660 MHz
Geheugen kloksnelheid1900 MHz

Kijk hiereven voor de 2 kaarten in overal fps. (Ze zijn met blauw aangegeven, je kan ook naar de verschillende games/app's kijken en vergelijken hoe de kaarten scoren, 8800gt is altijd hoger dan de hd3870)
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1060&model2=1057&chart=318

En het verschil ga je zeker merken, want het systeem wat je nu hebt is niets vergeleken met het nieuwe.

Mooi overzicht is dat....maar het is toch vreemd dat de ATI sneller geheugen heeft en een hogere GPU, maar dat die toch minder presteerd.

Bedankt voor jullie hulp heren, ben heel wat wijzer geworden. De keus is er alleen niet makkelijker op geworden, maar weet nu iig waar ik rekening mee moet houden!!

Bij Tom's hardware is duidelijk de NVIDIA de winnaar, maar welke moet ik dan precies hebben?

Zie de 8800GT, EN8800GT (1GB), 8800GT TOP, welke van de 3?

Welk type? Zie de 8800GT, EN8800GT (1GB), 8800GT TOP

Welk merk? Asus, XFX, MSI, Club3D?

Wat is het verschil tussen die merken?

Zoals ik al zei je moet de de MSI NX8800GT Zilent versie hebben, aangezien deze een andere (veel betere) koeler heeft, normaal zit er een one-slot koeler op die heel veel lawaai maakt. Msi heeft er een Zalman opgeplaatst.

Of je gaat voor deze:
Ook met zalman koeler:
Leadtek

edit:

Reacties kun je wel aanpassen.. druk op de knop "Aanpassen"

Die processor is ook snel, maar dat past niet in je budget.

Q9450

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei je moet de de MSI NX8800GT Zilent versie hebben, aangezien deze een andere (veel betere) koeler heeft, normaal zit er een one-slot koeler op die heel veel lawaai maakt. Msi heeft er een Zalman opgeplaatst.

Of je gaat voor deze:
Ook met zalman koeler:
Leadtek

edit:

Reacties kun je wel aanpassen.. druk op de knop "Aanpassen"

Die processor is ook snel, maar dat past niet in je budget.

Q9450

Denk dat ik eerst een mobo, processor en geheugen koop en een maand later de videokaart.

Koop liever ineens goede en snelle spullen, dan dat ik over een jaar weer andere spullen aan kan schaffen.

Wat wil Xeon zeggen bij Intel?

Als je nou gewoon koopt wat ik zei, hoef je over een jaar niet persé nieuwe spullen aanteschaffen.

Want om nou een ATI X1600 XT Silent bij die cpu te gaan draaien.. Het maakt mij niet uit. Maar ik geef goed spul aan. Eigen keuze.

Laatst bewerkt:
Als je nou gewoon koopt wat ik zei, hoef je over een jaar niet persé nieuwe spullen aanteschaffen.

Want om nou een ATI X1600 XT Silent bij die cpu te gaan draaien.. Het maakt mij niet uit. Maar ik geef goed spul aan. Eigen keuze.

Je kan natuurlijk ook even wachten totdat je een budget van rond de 1200 hebt.
En dan iets in deze richting kopen:

2004297443348502470_rs.jpg

Waar haal je die overzichten vandaan, ziet er strak uit!

Dan ben ik er wel uit....nog ff wachten. Er moet ook een andere voeding bij, want heb nu een Chieftec van 360W. Dus dan kom ik wel over de 4 cijfers, maar daar heb je dan ook wat voor!!

Dank je wel voor jullie tijd en geduld om mij alles uit te leggen!!

Bij azerty in het winkelmandje stoppen.

Beetje aangepast, andere (beter) moederbord.

2003882318409769668_rs.jpg

Laatst bewerkt:
Heb, om het nog makkelijk te maken, ook hier in de winkel geinformeerd en dit raden ze mij aan:

ASUS P5K-E
Intel Core 2 Duo 6750
Corsair 2048MB XMS2-6400 DDR2
ASUS EN8800GT
Cooler Master Real Power 520W

En die videokaart, kan ik die met een HDMI op mijn tv aansluiten of heb ik daar nog een andere kabel bij nodig?

Wil namelijk de computer aansluiten op m'n full-hd tv (en dan niet met een vga of dvi kabel)....is dat mogelijk?

Laatst bewerkt:

? Waarom dring je deze keuzes op aan deze man?? Hij vraagt om advies over veel onderdelen en behalve over de videokaart zie ik nergens een goede beargumentering waarom jou setje zo goed is. Misschien is wat meer uitleg op zijn plaats?

ontopic maar weer...

Voor 600 - 700 € is er ook een leuk systeem te maken hoor. Zolang je maar goede, bekende onderdelen haalt, blik op de toekomst gericht houd ivm uitbreidingen e.d. en zelf ook het nodige uitzoekt en je niet blind staart op wat hier gezegd word. De 8800 GT is b.v. wel sneller, maar de HD3870 kost dan ook minder (ja, er komt weer een prijsverlaging aan). Bovendien bied UVD van ATI een betere oplossing voor het verwerken van meerdere HD signalen.

Wat ook een verstandige keus is als je videobewerking wilt gaan doen, zoals je aangeeft in je start topic, is uitkijken naar de Q6600. Een quadcore maakt videobewerking zoveel sneller. Mocht je dit geregeld doen, dan heb je van een quadcore meer plezier.

Geheugen hoeft niet zo duur te zijn. CL5 is standaard voor DDR2 tegenwoordig. Je zult pas echte snelheidswinst opmerken als je 2 latency's omlaag gaat gaat, maar daar betaal je ook veel meer voor. Aanraders zijn team extreme en crucial geheugen. Niet duur en maken gebruik van de beste chips. Dan kun je b.v. 2 GB geheugen halen voor slechts € 56. Dat scheelt enorm in prijs maar qua prestatie ga je hier niets van merken.

Q 6600 +- € 200
Voeding +- € 80
Geheugen +- € 56
Mobo +- € 50 - 100 (hangt ervan af of je SLI of Crossfire wilt gebruiken, dan word de prijs een stuk duurder.
Videokaart +- € 150

En dan ben je al een heel eind voor nog geen € 600.

Laatst bewerkt:
? Waarom dring je deze keuzes op aan deze man?? Hij vraagt om advies over veel onderdelen en behalve over de videokaart zie ik nergens een goede beargumentering waarom jou setje zo goed is. Misschien is wat meer uitleg op zijn plaats?

ontopic maar weer...

Voor 600 - 700 € is er ook een leuk systeem te maken hoor. Zolang je maar goede, bekende onderdelen haalt, blik op de toekomst gericht houd ivm uitbreidingen e.d. en zelf ook het nodige uitzoekt en je niet blind staart op wat hier gezegd word. De 8800 GT is b.v. wel sneller, maar de HD3870 kost dan ook minder (ja, er komt weer een prijsverlaging aan). Bovendien bied UVD van ATI een betere oplossing voor het verwerken van meerdere HD signalen.

Wat ook een verstandige keus is als je videobewerking wilt gaan doen, zoals je aangeeft in je start topic, is uitkijken naar de Q6600. Een quadcore maakt videobewerking zoveel sneller. Mocht je dit geregeld doen, dan heb je van een quadcore meer plezier.

Geheugen hoeft niet zo duur te zijn. CL5 is standaard voor DDR2 tegenwoordig. Je zult pas echte snelheidswinst opmerken als je 2 latency's omlaag gaat gaat, maar daar betaal je ook veel meer voor. Aanraders zijn team extreme en crucial geheugen. Niet duur en maken gebruik van de beste chips. Dan kun je b.v. 2 GB geheugen halen voor slechts € 56. Dat scheelt enorm in prijs maar qua prestatie ga je hier niets van merken.

Q 6600 +- € 200
Voeding +- € 80
Geheugen +- € 56
Mobo +- € 50 - 100 (hangt ervan af of je SLI of Crossfire wilt gebruiken, dan word de prijs een stuk duurder.
Videokaart +- € 150

En dan ben je al een heel eind voor nog geen € 600.

Dank je wel voor je reply D2Freak!!

Heb gister de hele dag op internet review zitten lezen en hoe denken jullie over onderstaande:

Processor: Intel Core 2 Quad Q9450 € 266,50
Videokaart: MSI NX8800GT-T2D512E-OC € 203,50
Intern Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX €52,-
Moederbord: P7N SLI Platinum € 106,50
Voeding: Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular € 75,50

totaal € 704,-

netjes... Alleen zou ik nog wel even kijken op de site van corsair of het geheugen getest is voor het moederbord dat je op het oog hebt. Dan kom je niet voor vervelende verrassingen te staan. Modulaire voeding is zeker aan te bevelen dus goede keus.

De 8800GT heb ik ergens al gezien voor 170 € dus die kan wat goedkoper, tenzij je bij een bepaalde leverancier wilt bestellen natuurlijk.

netjes... Alleen zou ik nog wel even kijken op de site van corsair of het geheugen getest is voor het moederbord dat je op het oog hebt. Dan kom je niet voor vervelende verrassingen te staan. Modulaire voeding is zeker aan te bevelen dus goede keus.

De 8800GT heb ik ergens al gezien voor 170 € dus die kan wat goedkoper, tenzij je bij een bepaalde leverancier wilt bestellen natuurlijk.

Corsair geeft een lijst aan met 'List of Compatible Memory' voor de P7N en daar staat het geheugen tussen, dus deze:

TWIN2X2048-6400C4DHX DDR2-800 (XMS2-6400C4) 2GB Kit (2 x 1GB) 4-4-4-12-2T 2.1

De videokaart schijnt een goede te zijn, volgend de reviews.

Welk mobo zouden jullie aanschaffen de MSI P7N SLI Platinum of de ASUS P5K-E?

Laatst bewerkt:
Ik dwing niemand om iets te doen.

Ik zou zelf voor de P7N gaan.
Dat komt omdat ik MSI fijner vind dan Asus. Maar das mijn eigen mening

Hier staat nog een review over de P7N SLi Platinum

En ik zou alsnog naar een 8800gt kijken met een andere fan. Die van MSI bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Ik dwing niemand om iets te doen.

Ik zou zelf voor de P7N gaan.
Dat komt omdat ik MSI fijner vind dan Asus. Maar das mijn eigen mening

Hier staat nog een review over de P7N SLi Platinum

En ik zou alsnog naar een 8800gt kijken met een andere fan. Die van MSI bijvoorbeeld.

Je zou dus voor deze gaan:

http://azerty.nl/producten/product_detail/160/66794/nx8800gt-zilent.html

en niet voor deze:

http://azerty.nl/producten/product_detail/160/58489/nx8800gt-t2d512e-oc.html

Vind het interessant wat anderen zouden kiezen, want die hebben er meer verstand van dan ik.

Zou je verder nog iets aanpassen aan onderstaande, als het je eigen keus was?

Processor: Intel Core 2 Quad Q9450 € 266,50
Videokaart: MSI NX8800GT-T2D512E-OC € 203,50
Intern Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX €52,-
Moederbord: P7N SLI Platinum € 106,50
Voeding: Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular € 75,50

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan