Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou niks aanpassen. Alleen zou ik 4GB ram nemen.

Maar je linked naar een 8800GTS (G92) 512MB OC, niet een 8800GT OC.
Dit is de goede links:
http://azerty.nl/producten/product_detail/160/58489/nx8800gt-t2d512e-oc.html

Hier zie je ze even onder elkaar (kwa snelheid)

2003840090171675923_rs.jpg

Identiek dus, het gaat hem om de fan.
Als jij die "Oc'ed" versie koopt met de standaard one-slot koeler (die niet stil is, en niet super goed koelt), en jij komt daarachter, en wilt dus een andere fan, dan zou je die dus moeten kopen en vervolgens monteren, (om vervolgens je garantie te verliezen, of je moet de normale fan weer terug monteren).

Maar je kan natuurlijk ook gelijk eentje kopen met een Zalman fan waar vervolgens de garantie aanwezig blijft (omdat je MSI de fan er al heeft opgeplugged)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Overal staat wat anders over de stock-koeler van een 8800gt.

Je kan ook gaan voor de Leadtek WinFast PX8800 GT ZL 512MB, is onder andere bij Alternate te koop.

Om het ff helemaal makkelijk te maken, nog een keus erbij.......nu ben ik helemaal de weg kwijt, hahaha!!

Maar wel top dat je zo 'meedenkt', dank je wel daarvoor!!

Maar je zou zelf dus kiezen voor de MSI met Zalman koeling......hoe ziet de andere kant van die kaart eruit? Weet wel dat 'looks' niet hetgeen is waarvoor je een kaart koopt, maar dit is te rood en als ik 1 kleur niks vind.........

Laatst bewerkt:
Ja jij vindt dat rood toch niet mooi, nou dan is er ook nog een goede kaart, die groen is :D, waar ook goede reviews over zijn.

Heb een full-hd tv en de bedoeling is, dat ik m'n computer via HDMI aansluit (1080P), kan dat op die videokaart met de zalman koeler of is dat standaard voor de kaarten tegenwoordig?

Laatst bewerkt:
Daar heb ik niet heel veel verstand van.

Maar
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/11/09/zotac-bring-hdmi-8800gt

Als je dat zo leest, dan zou de dus de Zotac AMP versie een HDMI out hebben.

Hier staat ook nog een hele review (18 paginas) over die kaart, die ik ga ff lezen.
http://www.tweaktown.com/reviews/1262/zotac_geforce_8800gt_amp_edition/index.html

Ik zou eigenlijk niet weten of elke 8800gt hdmi ondersteund.

Also in the package is an audio cable for your video card and a DVI to HDMI adapter which with the assistance of the mentioned cable can pass both video and audio.

While the package doesn’t include a full version game it’s a very good package none the less; the inclusion of the HDMI adapter and the cable for audio to pass through makes it one of the best 8800GT packages we have seen to date.

Laatst bewerkt:
Daar zat ik ook al aan te denken. Dat de TS dan beter naar een HD3870 kan kijken + een P35/X38/X48-bordje.

En neem dan aan dat de HD3870 (X2?) games ook prima kan weergeven met een hoge fps?

Er wordt idd wel een 'stekker' bijgeleverd van DVI naar HDMI, maar dat heeft NVIDIA ook. Hoop alleen dat die stekker ook full-hd signalen (1080p) door kan geven!!!

Dan adviseren jullie dus:

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1365&maincat_no=130&cat2_no=137

of

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1391&maincat_no=130 (beetje prijzig, maar dan heb je ook wat.......denk ik?)

p.s. wat is TS?

Laatst bewerkt:
TS = Topic Starter

Ik heb hieronder 4 keuzes gemaakt die jij ook kan maken.
De CPU/PSU/RAM blijven bij alles hetzelfde.
CPU = Intel C2D E8400
PSU = Corsair CMPSU-620HXEU
RAM = Corsair TWIN2X2048-8500C5D

Je kan als CPU ook kijken naar een Q9450, is wel wat duurder, maar wel Quad Core, (4Cores op 2.66GHz, L2 Cache: 12MB)

Dan heb je Graka/MOBO over.

Mobo's:
- Asus P5E (X38 chip)
- MSI P35 NEO2-FR (P35 chip)

Graka's:
- Asus HD3870 (512MB)
- Asus HD3870X2 (1024MB)

Waar ik alleen even niet uitkom is welke Asus HD3870 je zou moeten nemen, aangezien er 2 soorten zijn:
- Asus Videokaart PCI-e Radeon HD3870 512MB DDR4 2xDVI/HDCP
- Asus Videokaart PCI-e Radeon HD3870 512MB DDR4 2xDVI/HDTV

Dan kom je in de richting van dit:

Setje 1 (HD3870 512 + P35):
2006278775000660367_rs.jpg

Setje 2 (HD3870 512 + X38):
2006250283417690749_rs.jpg

Setje 3 (HD3870X2 1024 + P35):
2006291452943595613_rs.jpg

Setje 4 (HD3870X2 1024 + X38):
2006240236543763658_rs.jpg

Laatst bewerkt:
Mocht je crossfire willen gebruiken, dan is een x38 chipset aan te raden ivm 2 x 16 pci express slots.

Nu neem ik (nog) geen Crossfire, maar in de toekomst weet je het nooit natuurlijk. De Asus EAH3870 X2 1024MB DDR3 (EAH3870X2⁄G⁄HTDI⁄1G)
ondersteund geen HDCP, alleen HDTV. Er is wel een HD3870 X2 die HDTV en HDCP ondersteund en die kost € 365,- maar wat is nu het verschil
met een X2 en Crossfire?

Is een X2 net zo snel als Crossfire of niet?

De EAH3870 X2 ondersteund geen Crossfire, dus dan zou een Asus HD3870 512MB DDR4 een betere keus zijn? En neem aan dat een
Asus Radeon HD3870 512MB DDR4 ook een supersnelle kaart is? En dan kan ik er altijd nog 1 bijkopen voor Crossfire.

Alleen die koeler op die kaarten......die zien eruit of ze een boel kabaal maken. Maar zeker is dus wel dat ik een ATI moet hebben en geen NVIDIA?

Met de processor neem ik zeker een Quad, want wil klaar zijn met het oog op de toekomst. Dus dat gaat dan een Q9450 of een Phenom worden.

Lees dat de Phenom ook een goed proc is??? Op reviews lees ik dat de 4 cores elke op 3 Ghz zijn overgeklokt.

Nogmaals bedankt voor het uitzoeken van alles, echt GEWELDIG!!!

Laatst bewerkt:
Nu neem ik (nog) geen Crossfire, maar in de toekomst weet je het nooit natuurlijk. De Asus EAH3870 X2 1024MB DDR3 (EAH3870X2⁄G⁄HTDI⁄1G)
ondersteund geen HDCP, alleen HDTV. Er is wel een HD3870 X2 die HDTV en HDCP ondersteund en die kost € 365,- maar wat is nu het verschil
met een X2 en Crossfire?

X2 zijn 2 gpu's op 1 kaart.
Crossfire maakt gebruik van 2 (of meer) aparte losse videokaarten

Is een X2 net zo snel als Crossfire of niet?

in principe wel, maar door de beperkingen van 2 gpu's op 1 kaart en het ddr3 geheugen wat word gebruikt op een x2, is een crossfire oplossing vaak wat beter.

De EAH3870 X2 ondersteund geen Crossfire, dus dan zou een Asus HD3870 512MB DDR4 een betere keus zijn? En neem aan dat een
Asus Radeon HD3870 512MB DDR4 ook een supersnelle kaart is? En dan kan ik er altijd nog 1 bijkopen voor Crossfire.
Alle 3870's ondersteunen crossfire. Ja en ja, crossfire kan gebruikt worden door b.v. een hd 3870 x2 en een hd3870 aan te sluiten op hetzelfde mobo. Dus je kunt er altijd een kaart bijkopen.

Alleen die koeler op die kaarten......die zien eruit of ze een boel kabaal maken. Maar zeker is dus wel dat ik een ATI moet hebben en geen NVIDIA?
Voor jou doeleinden en met een crossfire bord, is crossfire wel de beste oplossing ja. De koeler hoor je praktisch niet.

@ D2Freak

Thanks voor de aanvulling.

@ TS

Ik zou dan voor een Q9450 gaan met een HD3870 + de X38 (P5E)

2005487780385126789_rs.jpg

in principe wel, maar door de beperkingen van 2 gpu's op 1 kaart en het ddr3 geheugen wat word gebruikt op een x2, is een crossfire oplossing vaak wat beter.

Alle 3870's ondersteunen crossfire. Ja en ja, crossfire kan gebruikt worden door b.v. een hd 3870 x2 en een hd3870 aan te sluiten op hetzelfde mobo. Dus je kunt er altijd een kaart bijkopen.

Voor jou doeleinden en met een crossfire bord, is crossfire wel de beste oplossing ja. De koeler hoor je praktisch niet.

Ok, dan lijkt de lijst die Raoul heeft gepost mij een mooie aankoop! Zie ook dat de HD3870DDR4 geheugen heeft en geen DDR3, zoals de X2....dat is ook weer een stapje beter! En kan later altijd nog een 2e HD3870 aanschaffen, als de games zover zijn dat ze echt Crossfire nodig hebben.

Het ASUS mobo (http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=56959&GROEP_ID=89&TAB=ervaring) heeft er ook een HD-geluidskaart bij, dus dat is helemaal mooi meegenomen.

Het OCZ (nooit van gehoord, is dit een nieuw merk?) geheugen heeft 1066 Mhz, ipv 800,het wordt steeds gekker......en sneller!!

Als ik dit alles in mijn kast 'bouw', dan heb ik weer een TOP systeem, die een aantal jaartje mee kan en die alles snel uitvoerd (qua games en videobewerking) zoals ik het graag wil zien.

Als ik alles heb, laat ik jullie nog weten hoe het bevalt en wat de snelheidswinst is met
3dMark06....heb nu de superscore van 2480 3dmarks :o

Heren bedankt voor jullie info en tijd voor het uitzoeken, het heeft mij enorm geholpen!!!

:)

Het Asus mobo heeft inderdaad een goede geluidskaart onboard.

OCZ, is geen nieuw merk, bestaat alweer een tijdje, het is wel een goed merk!

En ja als je meer grafisch vermogen nodig hebt, koop je nog een HD3870 en zet je ze in crossfire.

Je geheugen kan je eventueel ook nog upgraden naar 4GB.

En je gaat met de 3dmark06 zeker 7000 punten omhoog :)

Veel plezier ermee!

:)

Je geheugen kan je eventueel ook nog upgraden naar 4GB.

Veel plezier ermee!

Maar heb een 32 bit Windows, dus kan max. 3,2 GB prikken. Misschien dat ik er 2x1GB en 2x512 MB indoe, zou dat een optie zijn of is dat zonde van het geld?

Zien de films met die nieuwe HD3870 er nu ook anders uit op m'n tv, dan met de kaart die ik nu heb?

En plezier zou ik er zeker mee gaan beleven!!

Nogmaals heel erg bedankt, echt super!!!

Dan kan je beter gewoon 4x1GB nemen. Kost namelijk net zo veel.

Dan wil ik je er graag even op wijzen dat de 8800 GT met purevideo een minder goed hdsignaal over kan brengen. De HD3870 is dan een betere keus met UVD.

http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Video_Decoder

http://en.wikipedia.org/wiki/NVIDIA_PureVideo

Videokaarten van nVidia scoren meer punten wat betreft HD-video, volgens de test in het laatste HWI Magazine.

X2 zijn 2 gpu's op 1 kaart.
Crossfire maakt gebruik van 2 (of meer) aparte losse videokaarten

In feite werken de twee RV670 GPU's van de HD3870 X2 samen middels een interne Crossfire brug.
Lees het artikel van de nieuwsbrief van maart er nog maar eens op na (ik ben de auteur ervan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan