Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu werkt het perfect en kan ik de resolutie instellen op 1920x1080 (op z'n max is dat)

Had de driver dus van de verkeerde ite gedownload, fijn zo'n driver cd die je erbij krijgt!

Hartelijk dank BluRay :thumb:
 
De letters zijn wel wazig met de HD resolutie...is dat normaal?
Volgensmij hoort dat niet....

En hoe kan ik de huidige klok en geheugen snelheid checken?
dat kan in de bios en ook met Everest.
 
Beter dan Everest is CPU-Z. :)

Ik zou het Catalyst Control Center proberen, daar kun je veel HD dingen instellen.
 
Heb gpu-z gedownload en daar staat dat de clock 823 Mhz en de memory 900 Mhz is. Die memory moet toch op 1800 Mhz draaien? Is dat met Catalyst ook in te stellen?

De letters zijn heel vaag en slecht te lezen, heel onscherp....hoop dat daar ook een instelling voor is.

Zie zoveel instellingen dat ik niet eens weet wat wat is :eek:
 
900 MHz = 1800 MHz effectief. Is hetzelfde principe als bij DDR-geheugen, 400 MHz is bijvoorbeeld de snelheid van DDR2-800 modules, effectief komt dat uit op 400 x 2 = 800 MHz. :)
Check de core clock ook even met een ander programma, bij mijn HD3870 X2 is GPU-Z ook niet nauwkeurig.
 
Laatst bewerkt:
900 MHz = 1800 MHz effectief. Is hetzelfde principe als bij DDR-geheugen, 400 MHz is bijvoorbeeld de snelheid van DDR2-800 modules, effectief komt dat uit op 400 x 2 = 800 MHz. :)
Check de core clock ook even met een ander programma, bij mijn HD3870 X2 is GPU-Z ook niet nauwkeurig.

Ben met ATItool bezig, maar moet nog ff uitvogelen hoe het werkt! En vind nog steeds dat de letters vaag zijn en weet niet hoe ik scherper krijg. Krijg echt last van de ogen als je er voor zit.

Welke instellingen gebruik jij met je 3870X2?

De kaart wordt ook bloed en bloed heet.

GPU1: GPU diode 42 graden GPU2: 80 graden
GPU1: GPU VRM 60 graden GPU 2 93 graden

Dat geeft Everest aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf RivaTuner gebruiken, werkt voor mij prettiger dan ATITool, misschien voor jou ook. :)

Ik kan nu niet aangeven wat ik allemaal ingesteld heb, want ik zit momenteel op een andere pc, de pc met de HD3870 X2 ligt even uit elkaar in afwachting van een nieuw moederbord. Lees in ieder geval dit en dit artikel even door. :)
 
Ik zou zelf RivaTuner gebruiken, werkt voor mij prettiger dan ATITool, misschien voor jou ook. :)

Ik kan nu niet aangeven wat ik allemaal ingesteld heb, want ik zit momenteel op een andere pc, de pc met de HD3870 X2 ligt even uit elkaar in afwachting van een nieuw moederbord. Lees in ieder geval dit en dit artikel even door. :)

Zal het doorlezen en RivaTuner eens bekijken, tnx again!
 
Hier een screenshot van m'n huidige scherm....echt om hoofdpijn van te krijgen!

Heb net wel gebrobeerd met een vga kabel en een DVI dual link connector en toen zag het beeld er veel beter uit. De kleuren waren alleen doffer, maar de letters een stuk scherper! Maar toch blijf ik het vreemd vinden, dat als je de grakaart op full-hd resolutie aansluit op een full-hd tv, het beeld minder mooi is dan via een analoge kabel en een lagere resolutie!
 

Bijlagen

  • Scherm.jpg
    Scherm.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Hierbij m'n eerste benchmark met 3dMark06 en kom op 14928 punten op 1360x768 en 14239 punten op 1920x1080.
 
Hier een screenshot van m'n huidige scherm....echt om hoofdpijn van te krijgen!

Heb net wel gebrobeerd met een vga kabel en een DVI dual link connector en toen zag het beeld er veel beter uit. De kleuren waren alleen doffer, maar de letters een stuk scherper! Maar toch blijf ik het vreemd vinden, dat als je de grakaart op full-hd resolutie aansluit op een full-hd tv, het beeld minder mooi is dan via een analoge kabel en een lagere resolutie!


Dat ziet er echt niet goed uit! :shocked: Daar krijg je zeker hoofdpijn van. Ga is even kijken wat nog meer het probleem kan zijn.
 
Heb Sapphire over het probleem gemaild en die zeggen dat het heeft te maken heeft met de limitatie's van m'n tv......onzin lijkt mij dat.

Als je de resolutie insteld op 1920x1080 dan hoor je toch een haar scherp beeld te krijgen en dan heeft dat toch niets te maken met je tv? Een 24 inch full-hd scherm is toch ook haar scherp.

Ben volop aan het zoeken op google, maar kan nog niet een topic vinden die de oplossing heeft voor het probleem.
 
Even nog een andere vraag tussendoor:

Graag zou ik m'n pc aan willen sluiten op m'n receiver (Kenwood KRF-V8080D). Nu heb ik er een optische kabel tussen gedaan en je raad het al......geen geluid. Nu ben ik al bezig geweest met de instellingen, maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik het goed in kan stellen?

edit:

Heb nu wel geluid van de pc op de boxen van m'n tv....dat loopt neem ik aan door de HDMI van de videokaart. Maar hoe krijg ik het nu digitaal door de optische kabel?
 
Laatst bewerkt:
Hierbij m'n eerste benchmark met 3dMark06 en kom op 14928 punten op 1360x768 en 14239 punten op 1920x1080.

Dat is een normale score, daar is in ieder geval niets mis mee.

Limitaties van de tv lijkt me sterk, Sapphire treedt verder ook niet in detail dus dat is gewoon een goedkoop praatje om van je af te zijn. Instellingen van de tv kan natuurlijk wel.
 
Hallo heren,

Daar zijn we weer voor het volgende:

Op deze site http://www.bouweenpc.nl/nieuws/881 staan de benchmarks van de 3870 X2. Nu vraag ik mij af hoe de scores zo hoog kunnen zijn, want die haal ik bij verre niet. Mijn vraag ik uiteraard hoe dit kan?

Met m'n oude videokaart haal ik bij een spel (rFactor) +/- 90 fps met de 3870 X2 haal ik er +/- 150.....dat is toch veel te laag?

Op de bijlage kunnen jullie mijn score zien van 3DMark06. Heb 1280x900 geselecteerd, omdat ik 1280x1024 niet kon selecteren.

Iemand ideeen of er iets fout is ingesteld of dat het zo hoort?
 

Bijlagen

  • 3DMark06.jpg
    3DMark06.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 19
Heb de laatste driver geinstalleerd en DirectX ook geupdated en op de bijlage het resultaat.

Vind het vreemd dat ik 'maar' 70 fps meer heb, had veel meer verwacht. Dan maar proberen te overclocken, maar met een temp die nu al 67 graden is (standaard), ben ik daar niet echt voor.
 

Bijlagen

  • 3DMark.jpg
    3DMark.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan