Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
VGA is analoog, DVI en HDMI zijn digitaal. Bij de laatste twee zul je, vooral bij hogere resoluties, beter beeld krijgen. Bij zo'n monitor / tv met HDMI zul je prima beeld krijgen. :)
 
VGA is analoog, DVI en HDMI zijn digitaal. Bij de laatste twee zul je, vooral bij hogere resoluties, beter beeld krijgen. Bij zo'n monitor / tv met HDMI zul je prima beeld krijgen. :)

Alles is nu nog analoog, maar dat wordt met de nieuwe kaart digitaal. Kom nu alleen HDMI aansluitingen tekort, :D
 
Alles is nu nog analoog, maar dat wordt met de nieuwe kaart digitaal. Kom nu alleen HDMI aansluitingen tekort, :D

Daar zijn oplossingen voor bedacht, bijvoorbeeld een HDMI-switch met meerdere ingangen, waartussen je kunt switchen. :)
 
Dat heb ik gezien ja.....prijzige oplossing:(, maar heb ze toch nodig.

Ik denk inderdaad dat het de enige manier is, om je probleem op te lossen. Kost inderdaad wel wat, maar je hebt er ook weer veel in. Welke ben je van plan te kopen, of heb je er nog geen uitgezocht? :)
 
Ik denk inderdaad dat het de enige manier is, om je probleem op te lossen. Kost inderdaad wel wat, maar je hebt er ook weer veel in. Welke ben je van plan te kopen, of heb je er nog geen uitgezocht? :)

Zal er ook zeker wel 1 aanschaffen hoor, maar welke......heb ik nog geen idee van! Maar zag dat het min. rond de €100,- zat.
 
Heren, nog 1 vraag wat mij niet helemaal duidelijk is en dat gaat over de resolutie. Onderstaand heb ik 2 graka's neergezet, waarbij de resolutie heel erg anders is.

Bij de MSI 8192x8192 en bij de ASUS 2560x1600.

Hoe kan dit of kunnen beide kaarten die hoge resolutie van 8192 aan? Het staat er ook niet echt duidelijk, want bij de ASUS zeggen ze dat het max van een DVI 2560x1600 is, terwijl er bij MSI niet over gesproken wordt hoe het aangesloten is.

http://prf.icecat.biz/index.cgi?product_id=1382600;mi=start;smi=product;shopname=4launchurl

http://www.mirolin.nl/go.php?utm_so...0-C1CK71-L0UAY00Z&art=Asus 90-C1CK71-L0UAY00Z

En wat is het verschil met 256 of 512 bit?
 
Laatst bewerkt:
Die kaart van MSI wordt ook verbonden met de monitor via DVI, de kaart zelf is namelijk het referentiemodel, alleen wat overgeklokt. De kaart van Asus wordt zoals je zegt ook via DVI aangesloten op de monitor. HDMI wordt bij beide kaarten ook ondersteund. Wat ze bedoelen met ''8192 x 8192 Pixels'' is mij niet helemaal duidelijk, DVI kan inderdaad tot 2560x1600 aan.

Die 256 bit of 512 bit is de geheugenbus, standaard heeft de HD3870 X2 een 256 bit geheugenbus.
 
Laatst bewerkt:
Die kaart van MSI wordt ook verbonden met de monitor via DVI, de kaart zelf is namelijk het referentiemodel, alleen wat overgeklokt. De kaart van Asus wordt zoals je zegt ook via DVI aangesloten op de monitor. HDMI wordt bij beide kaarten ook ondersteund. Wat ze bedoelen met ''8192 x 8192 Pixels'' is mij niet helemaal duidelijk, DVI kan inderdaad tot 2560x1600 aan.

Die 256 bit of 512 bit is de geheugenbus, standaard heeft de HD3870 X2 een 256 bit geheugenbus.


Als je het scherm insteld op 8192x8192 (als die het aankan) dan is het toch niet meer te lezen zo klein?

Lees net: High resolution texture support (up to 8192 x 8192).......

http://videokaarten.centralpoint.nl.../r3870x2-t2d1g-oc-ati-radeon-hd-3870-gpu-x-2/

Kijk bij kenmerken.
 
Dat is niet de resolutie van het scherm zelf, maar iets in detail. Wat precies, weet ik niet, maar deze kaart kan gewoon een resolutie aan tot en met 30 inch, 2560x1600 dus.
 
Dat is niet de resolutie van het scherm zelf, maar iets in detail. Wat precies, weet ik niet, maar deze kaart kan gewoon een resolutie aan tot en met 30 inch, 2560x1600 dus.

Dan maakt het dus niet uit, dan hebben alle kaarten dezelfde resolutie als max.

Dank je wel Michael :thumb:
 
Wat betreft het eerste: ja, dat kan prima. Bijna alle moederborden hebben nog een IDE-aansluiting.

De Xeon is een server processor, jij moet de Quad hebben. :)

Fysiek is er geen verschil tussen de cores. De Xeon-cores worden serverprocessors genoemd omdat deze veel vaker getest worden(24 uur terwijl een quad maar een half uurtje getest wordt, intel wil de garantie geven dat Xeon-cores heel stabiel zijn).

De Xeon zou gewoon werken op je 775 mobo-tje. Je kunt dus beter kijken naar het verschil in prijs en leverbaarheid(deze hebben invloed op elkaar).

Laatst was de E8400 30 euro duurder als zijn Xeon-variant. Dit omdat de Xeon minder bekend was en veel beter te leveren is.

Mocht je dus nog geen CPU hebben en de Xeon is goedkoper, dan zou ik voor die gaan!
 
Fysiek is er geen verschil tussen de cores. De Xeon-cores worden serverprocessors genoemd omdat deze veel vaker getest worden(24 uur terwijl een quad maar een half uurtje getest wordt, intel wil de garantie geven dat Xeon-cores heel stabiel zijn).

De Xeon zou gewoon werken op je 775 mobo-tje. Je kunt dus beter kijken naar het verschil in prijs en leverbaarheid(deze hebben invloed op elkaar).

Laatst was de E8400 30 euro duurder als zijn Xeon-variant. Dit omdat de Xeon minder bekend was en veel beter te leveren is.

Mocht je dus nog geen CPU hebben en de Xeon is goedkoper, dan zou ik voor die gaan!

Hij heeft al een Processor als het goed is.......
 
klementino, klopt gedeeltelijk wat je zegt. Niet elke Xeon-processor is direct te vergelijken met een desktopprocessor, maar de Q9450 heeft inderdaad een Xeon die er heel erg op lijkt. Sterker nog, ze zijn inderdaad exact hetzelfde. :)
 
Heren,

Eindelijk heb ik dan de 3870X2 in m'n behuizing zitten en wou wat benchmarks plaatsen, maar heb gelijk al een probleem met de driver.

Via de site van AMD/ATI heb ik de Catalyst driver 8.5 voor de HD3870 Vista 64-bit gedownload. De installatie loopt volgens mij goed, want krijg geen foutmeldingen. Er wordt gevraagd om de pc opnieuw op te starten en na dat gedaan te hebben komt de melding:

No ATI grapics driver is installed. or the ATI driver is not functioning properly. Please install the ATI driver appropriate for your ATI hardware.

Nu heb ik het ook al geprobeerd met drivers van 8.4,8.3 en 8.2, maar bij allemaal deze melding.

De kaart heb ik aangesloten met een 8 pin en een 6 pin (stroom), maar dat kan de oorzaak van dit toch niet zijn?

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, want het beeld ziet er echt niet uit zonder driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan