opslaan word2007 werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
en office stond ook op de c schijf?

en office stond ook op de c schijf?

ja, dat was ook zowat voorgeinstalleerd...
ik heb toch nooit een trail versie gaan afhalen van het web of een trail versie meegekregen op een dvd-tje ofzo

de trail versie zal voorgeinstalleerd zijn.
Maar je kunt nu alleen word niet opslaan of ....ik ben het spoor nu een beetje bijster.

ja ik vermoed ook gewoon dat de trail voorgeinstalleerd zal zijn.

ik kan(nu) met word niets opslaan, excel, gelijk welk office pakket...

Het is zo dat ik vroeger echter dus wel met office 2007 heb kunnen werken--> dat is nu al een heel tijdje geleden
Nu met men herinstallatie(recovery) lukt het ook niet maar ik heb wel direct SP1 geinstalleerd.(of het daar aan zal liggen weet ik niet maar het zal zowat voor de installatie van sp1 geweest zijn dat men office nog wel goed werkte)

Heb probleem heb ik ook al sinds ergens einde vorig schooljaar.(volgens mij is sp1 dan ook uitgekomen)
ik hoop dat ik het iets verduidelijkt heb voor je :)

die trail is dus al eerder gebruikt en heeft zijn proefperiode verlopen.
die probeer je nu weer te installeren dat zal dus niet gaan.
dat ligt dus niet aan sp1.

jij denkt dus dat de trial al vanaf het begin al verlopen is?

volgens mij is het namelijk zo dat wanneer je een recovery uitvoerd je weer alles in fabrieksinstellingen hebt en dus ook terug die trial.
dat is toch normaal als je herinstalleert? :confused:
zo is het allesinds ook met mijn norton die voorgeinstalleerd is als trial

nee office doet dat toch anders.
die heeft een ander registratie proces.

ik weet het niet zo...
dus wat raad je me aan om dan te doen?

tja openoffice is fijn en is gratis.
daar kun je ook word mee openen en bewerken.....maar 2007 heeft een heel andere opslag methode dan de voorgaande versies.
hmmm eens even denken......

openoffice had ik ook juist aan gedacht, heb ik proberen te downloaden vandaag maar is om de een of andere reden blijven hangen en heeft de download beeindigd.
Dat lukt me wel, daar hoef je me geen raad over te geven maar dat met office is iets heel anders hoor volgens mij :S

je zegt office heeft een heel andere opslag methode, maar ik heb vandaag ook office 2003 geinstalleerd en met deze had ik precies hetzelfde probleem dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het iets met de trial versie te maken zo hebben en zo van die dingen.

Ik durf er zelfs voor te wedden dat ik met office 2000 hetzelfde probleem zou hebben :mad:

Even wat achtergrondinformatie m.b.t. opslagformaten Word/Excel etc.:

Vanaf versie Office 97 t/m Office 2003 is het opslagformaat niet gewijzigd.
Vanaf versie Office 2007 is het opslagformaat gewijzigd, naar XML georienteerde opslag. Dat zie je terug aan de extensie: .docx etc.

Dat is (neem ik aan) waar Puppie op doelde.

Natuurlijk kun je in Office2007 ook opslaan in de oude Office 97 opslagformaten (.xls, .doc, .ppt etc.), als je daar prijs op stelt.

Tijs.

Even wat achtergrondinformatie m.b.t. opslagformaten Word/Excel etc.:

Vanaf versie Office 97 t/m Office 2003 is het opslagformaat niet gewijzigd.
Vanaf versie Office 2007 is het opslagformaat gewijzigd, naar XML georienteerde opslag. Dat zie je terug aan de extensie: .docx etc.

Dat is (neem ik aan) waar Puppie op doelde.

Natuurlijk kun je in Office2007 ook opslaan in de oude Office 97 opslagformaten (.xls, .doc, .ppt etc.), als je daar prijs op stelt.

Tijs.

ja, daar had ik nog niet aan gedacht...
ik heb nu alleen office 2003 geinstalleerd staan.

ik heb nu eens geprobeerd een document op te slaan als rtf(rich text format) en dit lukte wel :D
maar daarna hetzelfde document opslaan als gewoon .doc kreeg ik weer de melding dat office niet meer werkte.

Ik wil natuurlijk dat ook .doc en .docx terug werken zoals het zou moeten.
Ik vind het gewoon raar dat die 2 bestandstypes niet werken maar ik hoop dat iemand er iets op vind :confused:

---
ook jij wordt nog eens bedankt voor je bijdrage dnties :thumb:

even een update die ik toch echt wel nodig vind om te melden...(ik ben er blij mee :P)

vandaag heb ik dan openoffice geinstalleerd en heb daar dan eens getest of ik daar onder .doc kon opslaan.
Dit werkte helemaal goed.

hierjuist heb ik dan ook nog eens office 2003 getest en proberen een nieuw aangemaakt bestand op te slaan onder .doc en verbazingwekkend voor mij, DAT WERKTE :D

nu moet ik dan juist nog office 2007 aan de praat zien te krijgen maar ik heb nu toch al men 2 alternatieven en kan nog wel even voort :D

en nu het volgende.
als je in 2007 een document maakt en dat opslaat als 2003 formaat dus het .doc werkt het dan wel.

en nu het volgende.
als je in 2007 een document maakt en dat opslaat als 2003 formaat dus het .doc werkt het dan wel.

ik zal nu nog eens even office 2007 gaan installeren...

EDIT: ik heb nu dus nog eens office 2007 geinstalleerd maar wanneer ik al eens probeer om een word document op te slaan onder 97-2003 krijg ik alweer de melding dat office niet meer werkt :confused:

de installatie van office 2003 lijkt me ook spoorloos verdwenen dus ik ga maar eens terug met een herstelpunt :(
---
EDIT: het herstelpunt liep al helemaal fout doordat er na systeemherstel office 2007 noch office 2003 volledig geinstalleerd was.

Dus ik was genoodzaakt om office 2003 nog eens te installeren, tot mijn spijt ging het opslaan van een word document onder de extensie .doc weer niet meer :confused:

dan heb ik maar terug openoffice geinstalleerd want ik had ook nog een herstelpunt geprobeerd voor de installatie van openoffice en raad eens...

Na de installatie van open office en een .doc-document opgeslagen te hebben werkt mijn office 2003 opslaan functie weer wel :D

Ik vind het heel raar, ik hoop dat er iemand daarvoor een verklaring heeft, ik hoop dat dit misschien kan helpen bij het oplossen van mijn probleem

Laatst bewerkt:
Mag ik nog even jullie aandacht?
Ik weet dat ik soms zowat aandringerig kan zijn maar ik zou mijn pc-problemen ook graag opgelost zien :confused:

even melden dat men office 2003 toch maar weer niet wil opslaan.
Ik was het echt beu en ben gaan kijken in de logboeken.

Daar zie ik staan dat het de fout is van propsys.dll.
(trouwens als ik terug ga in het logboek zie ik dat het dezelfde fout is als met office 2007)
Mijn probleem ligt dus echt wel daarvan af...

Ik hoop echt dat iemand hier iets meer over weet of toch tenminste zijn kennis over hoe ik dit dan mogenlijk kan fixen aan mij wilt doorspelen :(

Ik zie echter dat ik niet de enigste meer ben als ik dan ga zoeken op google maar helaas daar ook nog niet opgelost.
Het topic kan je hier vinden, misschien hebben jullie er nog andere ideeën over

Kijk eens of dit artikel je verder helpt?

De regsvr32 commando's moeten een succes-melding teruggeven, anders zijn de bijbehorende bestanden corrupt (of niet aanwezig).

Succes,

Tijs.

Kijk eens of dit artikel je verder helpt?

De regsvr32 commando's moeten een succes-melding teruggeven, anders zijn de bijbehorende bestanden corrupt (of niet aanwezig).

Succes,

Tijs.

bedankt dnties voor de snelle reactie :thumb:
Het eerste command had ik nog nooit uitgevoerd, het 2e wel al...
Je had me weer wat hoop gegeven op een oplossing :)
De geven allebij de melding dat het gelukt is enzo maar helaas blijft het probleem wel nog bij het opslaan in office (office pakket 2003 gebruik ik nu wel by the way, maar dat maakt volgens mij niets uit aangezien de fout ligt bij propsys.dll en deze problemen gaf bij beide office pakketten.

Weet je misschien nog iets? :confused:
of iemand anders?

Hoi !

Zorg dat je eigenaar bent van de map Windows/system 32.

Download hier: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?propsys het zipbestand propsys.dll

Rechtsklikken op het zipbestand, kiezen voor : Uitpakken in de opgegeven map.

Scroll naar Windows /system32 en klik op oke.

Op de vraag van wat je exact wilt kies je voor: bestand vervangen.

Nu zou het weer (even) goed moeten werken, immers: het bestand wordt niet zomaar corrupt.

En hiermee is de oorzaak niet weggenomen, die ligt mogelijk bij Acer.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zorg dat je eigenaar bent van de map Windows/system 32.

Download hier: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?propsys het zipbestand propsys.dll

Rechtsklikken op het zipbestand, kiezen voor : Uitpakken in de opgegeven map.

Scroll naar Windows /system32 en klik op oke.

Op de vraag van wat je exact wilt kies je voor: bestand vervangen.

Nu zou het weer (even) goed moeten werken, immers: het bestand wordt niet zomaar corrupt.

En hiermee is de oorzaak niet weggenomen, die ligt mogelijk bij Acer.

Greetz,

Harry.

jij wordt ook weer bedankt voor je reactie.
Ikzelf had ook nog gedacht aan deze oplossing maar ik zit dan nog met een probleempje.
Het lijkt mij alsof ik nog steeds niet volledig de beheerder ben van de c-schijf want ik heb de machtigingen niet om het bestand te vervangen :S

Uac staat uit en volgens mij zijn de instellingen in de c-schijf onder het tabblad beveiliging ook wel goed...
zou je me hier nog even mee willen helpen zou ik je heel dankbaar zijn :thumb:
(ik wil best printscreens plaatsen moest ik dat je kunnen helpen om mij te kunnen helpen :P)

EDIT: Ik heb het met die machtigingen toch precies in orde gekregen...
Nu heb ik alleen de melding dat het bestand in gebruik is.
Hoe valt dit dan op te lossen?
veilige modus?

Hoe dan ook, ik ga nu eerst even slapen :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan