opslaan word2007 werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet Unlocker downloaden (http://ccollomb.free.fr/unlocker/#download) :thumb:
Daarmee kun je alle bestanden die in gebruik zijn door Windows als het waren 'unlocken' zodat je ze kunt verwijderen/vervangen. :thumb:

Als een bestand niet verwijderd/overschreven kan worden, komt eerst Windows met een foutmelding, dan komt Unlocker en dan zie bij welk proces het bestand in gebruik is.
Dan moet je op Vrijgeven drukken, als het goed is kan je het bestand daarna verwijderen/overschrijven.

Nu wat over de Beveiliging
  • Ga naar deze computer
  • Selecteer de C:\ schijf (schijf waarop windows is geïnstalleerd)
  • Zorg dat Eenvoudige beveiliging in mapopties uitstaat
  • Selecteer het Tabblad Beveiliging
  • Druk op Geavanceerd (figuur 1)
  • Vink dan het selectievakje dat rood gearceerd is. (figuur 2)
  • Druk dan op OK
  • Als het goed is gaat ie alle bestanden langs van de C-schijf (dit kan even duren)
Nog wat screenshots voor de verduidelijking:

attachment.php

Figuur 1

attachment.php

Figuur 2

Bijlagen

• Machtigingen.PNG
    Machtigingen.PNG
    35,7 KB · Weergaven: 89
  • Eigenschappen.PNG
    Eigenschappen.PNG
    33,6 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Hoi !

Proberen in de veilige modus, alle processen die niet echt nodig zijn uitschakelen.

Hier maar even geprobeerd; zonder problemen in veilige modus gelukt.

Greetz,

Harry.

ik heb propsys.dll kunnen vervangen in het system32
(echter had ik de het origineel eerst propsys.dll.old genaamd, achteraf bekeken is het ook maar best dit gedaan te hebben)

Wanneer ik de propsys.dll had vervangen is natuurlijk het eerste wat ik ging controleren of mijn word weer deftig kon opslaan...
Helaas niet :confused:
Mijn laptop opnieuw opgestart en nogmaals getest maar helaas, geen oplossing.
Ik zit weer bij men beginpunt had ik gedacht.

INTEGENDEEL, ik zit nog verder terug! :evil::(

Als ik deze computer open zie je normaalgezien hoe groot elke partitie is en hoeveel schijfruimte er nog over is, dat was WEG :shocked:
(dit heb ik wel kunnen herstellen door de propsys.dll.old terug te renamen naar propsys.dll)

Maar wanneer ik het propsys.dll bestand voor het eerst ging vervangen kreeg ik daarna de melding dat het event log systeem of iets in die aard niet meer werkte en werd afgesloten...

Nu dus als gevolg dat mijn logboeken niet meer werken, de service wordt automatisch opgestart maar is direct vanaf het opstarten gestopt en is niet meer te starten.
Systeemherstel mag niet baten.
Iemand een oplossing aub?
Ik zit er helemaal door :(

Je moet Unlocker downloaden (http://ccollomb.free.fr/unlocker/#download) :thumb:
Daarmee kun je alle bestanden die in gebruik zijn door Windows als het waren 'unlocken' zodat je ze kunt verwijderen/vervangen. :thumb:

Als een bestand niet verwijderd/overschreven kan worden, komt eerst Windows met een foutmelding, dan komt Unlocker en dan zie bij welk proces het bestand in gebruik is.
Dan moet je op Vrijgeven drukken, als het goed is kan je het bestand daarna verwijderen/overschrijven.

Nu wat over de Beveiliging
  • Ga naar deze computer
  • Selecteer de C:\ schijf (schijf waarop windows is geïnstalleerd)
  • Zorg dat Eenvoudige beveiliging in mapopties uitstaat
  • Selecteer het Tabblad Beveiliging
  • Druk op Geavanceerd (figuur 1)
  • Vink dan het selectievakje dat rood gearceerd is. (figuur 2)
  • Druk dan op OK
  • Als het goed is gaat ie alle bestanden langs van de C-schijf (dit kan even duren)
Nog wat screenshots voor de verduidelijking:

attachment.php

Figuur 1

attachment.php

Figuur 2

Hoi !

Proberen in de veilige modus, alle processen die niet echt nodig zijn uitschakelen.

Hier maar even geprobeerd; zonder problemen in veilige modus gelukt.

Greetz,

Harry.

ik zie ook nu pas de 2 bovenstaande posts :S
de unlocker heb ik niet nodig gehad, ik denk niet dat het veel zou uitgemaakt hebben en veilige modus heb ik dan niet meer geprobeerd omdat het uiteindelijk wel ging... :confused:
Je wordt althans ook nog bedankt tim hovius dat ook jij je tijd wilt steken in mijn probleem

Hoi !

Tja, zoals ik al zei in 1 van m'n vorige posts : lijkt een typisch Acer-probleem te zijn, waarvoor nog geen oplossing voorhanden is

Misschien is een clean install de beste oplossing, voor een tijdje dan.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, zoals ik al zei in 1 van m'n vorige posts : lijkt een typisch Acer-probleem te zijn, waarvoor nog geen oplossing voorhanden is

Misschien is een clean install de beste oplossing, voor een tijdje dan.

Greetz,

Harry.
het lijkt me ook een acer probleem te zijn :evil:
diegene op het internet die ik had gevonden met hetzelfde probleem dan alleen nog iets erger(hij had het niet alleen voor met office) had ook een acer.

Ik heb nu wel een mailtje verstuurd naar acer maar dat duurt dagen vooraleer je daarvan response krijgt en dan nog zullen ze daan waarschijnlijk geen oplossing hebben voor mij :confused:

Maar weet er dan misschien nog iets anders waarmee ik het mogenlijk zou kunnen oplossen en zeker hoe ik mijn logboeken terug aan de praat kan krijgen want dat is nu dus ook uitgeschakeld :(

Het probleem is momenteel ook weer opgelost :D

Het is raar maar waar maar de oorzaak daarvan is de volgende(weeral eigenlijk)
Ik heb namelijk openoffice 3.0 geinstalleerd en nu gaat het opslaan weer perfect.

Ik had eigenlijk de vorige keer hetzelfde voor nadat ik open office als alternatief had beginnen gebruiken in hoogste nood maar het dus nog moest gaan installeren...
nadien werkte het opslaan dus wel...
Ik vraag me alleen af hoelang dit weer zal gaan duren :S

---
Het probleem met men logboeken veroorzaakt door het proberen repareren van office is helaas nog niet opgelost...
Als iemand me daarmee nog kan helpen aub :(
nogmaals, ik krijg een foutmelding dat de service van de logboeken niet gestart is, wanneer ik dit kan doe krijg ik de volgende fout:
"Kan de windows log event-service op lokale computer niet starten.
Fout5: Toegang geweigerd"

Even in MSConfig de service van je logboeken aanzetten. Ik weet alleen niet hoe dit precies heet in vista.

Bedankt voor je reactie probleempjes, je probeert me te helpen en haalt men topic weer even boven xD

logboeken = windows event log maar of ik het nu wil starten in de services of bij msconfig, het gaat helaas niet.
nog altijd fout 5: toegang geweigerd :confused:
in msconfig is er helaas ook niet echt de mogenlijkheid om de service te starten.
je kan er gewoon een vinkje voor zetten maar dat stond er als ...

toch bedankt :thumb:

nog eens iemand die men topic onder de aandacht brengt :P
bedankt daarvoor :D

wel, ik heb een cd van office 2003,ik heb daarvoor toch wel altijd dezelfde gebruikt en office 2007 heb ik op de externe harde schijf staan maar zelfs als ik het dan opnieuw brand op een dvd dan verhelpt het ook niets :confused:

Waarom als ik vragen mag?

misschien eens een andere versie proberen?
proefversie downloaden en je code invoeren
een niet legale versie downloaden
denk dat het eerder aan die office van je ligt dan aan je pc

ik heb men office 2007 nu al op 2pc's geinstalleerd, daar blijven ze perfect werken...
Het zijn echter geen acer's.

Ik denk gewoon dat het aan een fout ligt bij acer want is het niet zo'n beetje raar dat office 2003 en office 2007 dezelfde verschijnselen vertonen en in de logboeken dezelfde module hebben om de fout te vermelden met het bestand propsys.dll.
Dit heb ik al proberen te vervangen en dergelijke met alle bijkomende gevolgen dat het erger werd (probleem met de logboeken die niet meer op te starten zijn)

Maar als je me een linkje geeft naar een goede trial wil ik het wel nog eens proberen hoor :thumb:

wat bedoel je met allemaal?
ik had er een trial opstaan van office home & student.(heb ik trouwens ook eerst getest maar werkt al snel niet meer)

deze heb ik gedeinstalleerd met revo unistaller zodat ook alle achtergebleven mappen en registerverwijzingen wegzijn

Dan heb ik office 2007 enterprise (volledige versie) geinstalleerd. hier ook hetzelfde probleem.

ook weer gedeinstalleerd.

Dan heb ik nu nog office 2003 wat iets stabieler draait als ik wil opslaan want als ik wil opslaan werkt het MEESTAL wel als ik de directory niet ga kiezen of een naam ga toevoegen(dus nu slaagt hij de word bestanden dus altijd op onder documenten)
--> als ik in de documenten map zit kan ik het document wel hernoemen als word is afgesloten maar het zijn allemaal grote omwegen :(

dus, ik weet niet zo goed wat je bedoeld met alle versies :confused:
Bedankt voor je hulp :thumb:

na dit nu ook geprobeerd te hebben nog altijd dezelfde fout als ik een bestand wil opslaan :(

waarom krijg ik een mailtje dat een zekere soulkeeper zou gereageerd hebben op dit topic maar ik zie geen reactie meer staan :confused: :(

waarom krijg ik een mailtje dat een zekere soulkeeper zou gereageerd hebben op dit topic maar ik zie geen reactie meer staan :confused: :(

Hij/zij kan zijn/haar posting bij nader inzien weer verwijderd hebben vóórdat je op de website kon gaan kijken.

Overigens heb ik zo'n mailtje m.b.t. de reactie van Soulkeeper in deze discussiedraad NIET gehad, dus ik vraag me wel af hoe dát dan weer kan! ;)
Over Jelpot's reactie (blijkbaar van later dan die van Soulkeeper) heb ik weer wél een mail ontvangen.

EDIT: Die Soulkeeper bestaat wel op het forum: link naar zijn profiel
Hij was het afgelopen uur ook actief op het forum.

Tijs.

Laatst bewerkt:
zal wel een link naar een andere discussie zijn.
zelf heb ik wel eens een dubbele mail, eentje op hotmail en op outlook.
dat zou ook de oorzaak kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan