Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door Hans99
Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk, hoe de data op die 2e harddisk te bereiken?
Je zult inderdaad even opnieuw moeten beginnen, maar het goede nieuws is dat ik wel een manier heb gevonden om de E-schijf gewoon aangesloten te houden en Scandisk te omzeilen.Geplaatst door BANDIT123
Denk dat@Guus abc zal zeggen over nieuw installeren!
Geplaatst door Guus abc
Begin dus opnieuw met partitioneren en formatteren.
Als dat gebeurd is start je Setup met de volgende opdracht:
r:\win98\setup /is /im /iq (Vóór elke schakeloptie weer een spatie.)
Door die drie schakelopties worden Scandisk en geheugencontrole overgeslagen.
Kijk eens of je met dit alles verder komt.
Guus.
De enige manier om bij E: te komen is opnieuw partitioneren en formatteren; dit keer met de E-schijf aangesloten.Geplaatst door Hans99
Nadat ik beide programma's AVG Free en Zone Alarm had gedownload van een andere (Australian) mirror page verliep de installatie vlekkeloos.
Microsoft Visual Basic 6.0 SP5 had ik al als eerste geinstalleerd...
...Is bovenstaande format opdracht de enige manier om bij de E schijf te komen? Heb namelijk al de nodige programma's, modem, CD rewriter etc. geinstalleerd en allerlei registraties uitgevoerd.
Nu begrijp ik het echt niet meer.Geplaatst door Hans99
Heb gekozen voor opstarten vanaf de CD-ROM en voor Windows98 SET-UP vanaf CD-ROM
r-schijf werkt (dan) niet; wel de d-schijf
Ik denk meer aan een verkeerde opstartdiskette.Geplaatst door BANDIT123
SPOOK PC
Geplaatst door Guus abc
Ik denk meer aan een verkeerde opstartdiskette.
Guus.
Geplaatst door Guus abc
Even geduld, Hans.
Ik denk na - en ik moet ook af en toe eten.
Guus.
(Zet een advertentie in de krant: Aardige computeraar zoekt kontakt met leuke 2e harddisk.Geplaatst door Hans99
Vraag me echt af hoe ik ooit nog in kontakt kom met die 2e harddisk.
Dat is inderdaad boot98sc. En dit staat er op die site over CUSTOM disks te lezen:Geplaatst door BANDIT123
Ikzelf gebruik deze al heel wat jaren!
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Windows 98.Se custom
Volgen mij is dat dezelfde als van U en daar kan je echt alles mee doen!
Interessant dat je dat zegt. Had net, voor jouw laatste bericht gelezen te hebben, het volgende ontdekt en ingetikt:Geplaatst door Guus abc
Start na het formatteren opnieuw op van de diskette ZONDER de Windows-cd-rom in het station.
Dat ziet er goed uit dan.Geplaatst door Hans99
Heb nu weer kontakt met de 2e harddisk (op dit moment E) in DOS
Hoe het komt is mij niet duidelijk. Heb het volgende gedaan, zonder Windows98 CD-ROM:
Eerst 'eigen' Windows98 opstartdiskette (maart 2004) er in; toen kabels van 1e harddisk eruit en opgestart. Toen kwam de 2e harddisk te voorschijn.
Ook na opnieuw aansluiting kabels aan 1e harddisk en gebruik van opstartdiskette boot98sc blijft 2e harddisk bereikbaar onder DOS.
Dat klopt, toch ben ik nu al 2 (ja, net als die ezelZorg dat je de registratiecode van Windows 98 bij de hand hebt en volg verder de aanwijzingen op het scherm om Windows te installeren. Dit wijst zich allemaal vanzelf.
Dan ben je nu toch vergeten Microsoft Visual Basic 6.0 SP5 te installeren - of er is tijdens die installatie iets fout gegaan.Geplaatst door Hans99
"MSVBVM60.DLL", error 1157
Hopelijk duurt het niet lang meer. We zijn al 4 dagen onderweg.Geplaatst door Guus abc
Hindert niks. We komen er wel.
Guus.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.