edstah
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jan 2013
het gebeurt ongeveer 1 a 2 keer per dag, het vaakst wanneer ik full screen game (league of legends, hearthstone, TF2) of videos laad in mijn browser (google chrome). het scherm slaat dan zwart, het toetsenbord en muis worden onwerkzaam en de toetsenbord LEDjes reageren niet meer op caps, scroll en num lock en ik hoor door mijn oortjes een zware, bug-achtige toon. een enkele keer slaat het scherm zwart, maar freezed de PC niet helemaal, herstelt hij zich en krijg ik een melding dat mijn AMD display apparaat is gecrasht en zich heeft hersteld. ik vermoed dat het allebei hetzelde probleem is, maar dat het soms doorslaat op een complete freeze, maar ik ben geen expert op het gebied.
het is een nieuwe PC die ik een week geleden in elkaar heb gezet.
ik heb meerdere dingen geprobeerd, zoals in het register ULPS uitzetten om te voorkomen dat mijn video kaart in slaapmodus gaat, de slaapmodusen allemaal uitzetten, drivers updaten, bekabeling checken, op malware scannen met malwarebytes, virus scans te draaien met avast, processen en services uitschakelen bij startup in msconfig, etc.
mijn specs zijn als volgt:
- CPU: AMD FX-6300 six-core
- geheugen: 2x kingston hyperx blu 4gb DDR3
- mobo: MSI 970A-G43
- video kaart: club 3D radeon R7 260X OC vapor (AMD)
- HDD: seagate barracuda 7200.14, 2TB
- ODD: LG GH24NS70
- audio: AMD HD audio device, realtek HD audio
- netwerkkaart: asus PCE-N15 11n WLAN
is er verder nog informatie die ik zou kunnen delen?
alvast bedankt voor de eventuele hulp.
het is een nieuwe PC die ik een week geleden in elkaar heb gezet.
ik heb meerdere dingen geprobeerd, zoals in het register ULPS uitzetten om te voorkomen dat mijn video kaart in slaapmodus gaat, de slaapmodusen allemaal uitzetten, drivers updaten, bekabeling checken, op malware scannen met malwarebytes, virus scans te draaien met avast, processen en services uitschakelen bij startup in msconfig, etc.
mijn specs zijn als volgt:
- CPU: AMD FX-6300 six-core
- geheugen: 2x kingston hyperx blu 4gb DDR3
- mobo: MSI 970A-G43
- video kaart: club 3D radeon R7 260X OC vapor (AMD)
- HDD: seagate barracuda 7200.14, 2TB
- ODD: LG GH24NS70
- audio: AMD HD audio device, realtek HD audio
- netwerkkaart: asus PCE-N15 11n WLAN
is er verder nog informatie die ik zou kunnen delen?
alvast bedankt voor de eventuele hulp.
Laatst bewerkt: