PC slaat telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
hai,

Mijn pc slaat telkens vast na een bepaald moment.

Telkens als ik download (althans dat lijkt het) met newsleecher en msn Messenger heb openstaan slaat hij vast.

- ik heb norman up to date geinstalleerd dus een virus lijkt me onwaarschijnlijk
- regelmatig plaats ik een hijackthislog op antispyware offensief.
- controleer regelmatig met adaware en spybot en spywareblaster (gisteren nog gedaan)

Ik denk dus dat het een hardwareconflict moet zijn, alleen is mijn pc ongewijzigd (bijna) sinds aankoop.

AMD Athlon 2000 XP professional
512 SDRAM (1 jaar geleden 256 mb bijgeplaatst)
64 mb GeforceMX
60 gig Maxtor harddisk (ruim 20 gig over)
NEC 16x dvd branderm (4 maanden geleden bijgeplaatst)
Logitecht Z XXX

Is er een software tool beschikbaar die de health van mijn pc laat zien?

laat ik hem net opnieuw scannen op spyware (adaware en spybot) loopt ie weer vast

Ik heb gedefragmenteerd en alles lijkt soepel te lopen :s

Overigens het rare van dit alles is dat mijn pc wel reageert op cdromlade (dvdromlades) en dat het lichtje begint te knipperen dat hij ergens mee bezig is.
Echter mijn beeldscherm staat vast muis beweegt niet meer.

in de bijlage vind je de temperaturen van mijn pc

Bijlagen

• temppc.JPG
    temppc.JPG
    33,3 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
het gaat dus om newsleecher want de afgelopen dagen geen newsleecher gebruikt en nu weer wel vanwege ftd 3.7.2 en na 4 minuten weer de pc vast.

Ik ga op zoek naar een andere versie van newsleecher
:(

Firewall laten accepteren !!!

Werkt hier ok

Goed nieuws; de nieuwe server is gearriveerd en 3.7.2 is bijna gereed om gedownload te worden. Deze versie is voor iedereen. Dit is een verplichte update.
Servers anders opgedeelt, FTDv3.7.2 is klaar. Download alleen van vertrouwde sites, dus NIET van usenet :

http://home.deds.nl/~dutchy/SetupFTDv3.7.2.zip (thx Dutchy)
http://home.deds.nl/~ozzybulldog/SetupFTDv3.7.2.zip (thx Ozzy)
http://www.ozzybulldog.nl/FTD/SetupFTDv3.7.2.zip (thx Ozzy)
http://images.ftd.nu/SetupFTDv3.7.2.zip (lokale download)

Let op : het kan zijn dat nog niet bij iedereen de DNS naar het juiste ip wijst. Ook krijg je bij de eerste update gigantisch veel posts binnen, elke update na de eerste update zal een stuk sneller verlopen. Het forum zal in de loop van vandaag weer online komen.

ja dat weet ik maar dat verklaart nite waarom mijn pc nog steeds vast slaat;)

Sorry Stanley19, ik heb deze bij de verkeerde site gezet.

Hij loopt weer telkens vast.

Ik weet het niet meer wat het is.
Bij een frisse wind door de pc loopt hij wel aardig (dan heb ik mijn raam openstaan)

De fans zijn schoon (stofvrij) heb ik al gecheckt. Echter is mijn videokaart wel heet telkens.

Hoe kan ik mijn fans vervangen of checken? Want waarschijnlijk wordt het toch te heet in mijn pc

Als je er nog niet uit bent kun je beter af en toe je vraag 'een zetje' geven. Dan gaat hij weer naar boven :)

Inderdaad bandit12 3 hetzelfde probleem.

Ik zal proberen mijn netwerkkaart op te schuiven (geen idee wat dat uitmaakt maar toch)
Nieuwste drivers had ik geinstalleerd voor de nvidia geforcemx 64mb

Alledrie de fans blazen gewoon vandaar dat ik het zo raar vindt

Ga eens naar Confugiratie scherm/ Systeem / Hardware /Apparaatbeheer en verwijder daar je Toetsen bord en Muis eens en start opnieuw op.
Windows zal nieuwe hardware vinden.

Dit kan namelijk ook nog het probleem zijn

netwerkkaart had ik op andere sleuf gedaan maar die sleuf is stuk denk ik.
Want de bijbehorende software installeert hij wel maar hij makat geen contact.
Het groene lampje blijft ook branden op die sleuf. Op zijn oude sleuf knippert hij dus dat is goed. Heb hem dan ook weer teruggeplaatst

Zal mijn toetsenbord en muis opnieuw verwijderen.:thumb:

dankje

Ik kwas vergeten dat ik de drivers nodig had voor mijn trust 450l muis.
Ik had echter alleen maar een ps/2 muis compatible zag ik in mijn hardware staan.

Niet dat dat wat uitmaakt maar toch.

Stanley19 zei:
Ik kwas vergeten dat ik de drivers nodig had voor mijn trust 450l muis.
Ik had echter alleen maar een ps/2 muis compatible zag ik in mijn hardware staan.

Niet dat dat wat uitmaakt maar toch.

Kan je ze toch installeren

Heb ik ook gedaan.

Kijken wat het verder nog kan zijn:eek:

En het probleem blijft hoor

Telkens loopt hij weer vast.

Zijn er geen analyse tools die de health bekijken van mijn pc:mad:

Inmiddels heb ik alle updates geinstalleerd (SP2) en ook een aantal voor office. Misschien lag het daar aan.

Het lijkt wel of als ik mijn pc niet gebruik een tijdje (dus aan laat) hij sneller vastloopt als dan wanneer ik er mee werk.

Ik heb de kast maar weer dichtgedaan had hem open laten staan voor het geval dat hij toch te warm wordt. Maarja een tijdje werkte hij probleemloos maar gisterenmiddag liep hij weer vast.

*is nog steeds op zoek naar een hardwaremonitor-dokter*

Heb je wel eens in het foutenlogboek gekeken wat deze vermeld bij Systeem en Toepassingen? Bij een vastloper moet daar wat staan.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.

10 x de volgende onder TOEPASSINGEN

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: EventSystem
Categorie van gebeurtenis: (50)
Gebeurtenis-ID: 4609
Datum: 2-3-2006
Tijd: 17:17:58
Gebruiker: n.v.t.
Computer: LACHMANSMM
Beschrijving:
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Die krijg ik heel vaak zie ik en ook de volgende error onder toepassingen

Bron van gebeurtenis: Application Error
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1000
Datum: 1-3-2006
Tijd: 22:54:59
Beschrijving:
Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00fa7038.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 69 65 78 ure iex
0018: 70 6c 6f 72 65 2e 65 78 plore.ex
0020: 65 20 36 2e 30 2e 32 39 e 6.0.29
0028: 30 30 2e 32 31 38 30 20 00.2180
0030: 69 6e 20 75 6e 6b 6e 6f in unkno
0038: 77 6e 20 30 2e 30 2e 30 wn 0.0.0
0040: 2e 30 20 61 74 20 6f 66 .0 at of
0048: 66 73 65 74 20 30 30 66 fset 00f
0050: 61 37 30 33 38 0d 0a a7038..

Onder systeem komen de volgende errors heel vaak voor

Bron van gebeurtenis: DCOM
Gebeurtenis-ID: 10010
Tijd: 21:58:41
Gebruiker: LACHMANSMM\Stanley Lachman
Beschrijving:
De server {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

en deze

Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Gebeurtenis-ID: 7000
Tijd: 19:10:16
Beschrijving:
De Icatch(III) Video Camera Device-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

N.a.v. het gebeurtenis id nummer heb ik gezocht. Maar........als je nou eerst naar de onderste kijkt......het klopt m.i. niet met elkaar.
De error komt door een videoapp. dat op dat moment niet aangesloten is. Niet erg dus.
De gebeurtenis 10010 heb ik ook vaak. Nooit ontdekt hoe dat in elkaar steekt maar de boel werkt goed dus daar maak ik me niet druk om.
Het gaat dus meer om de bovenste 2 errors.
De gebeurtenis met IE geeft helaas geen naam bij vastgelopen module. De andere die je hebt ook niet?

Maar ik heb nu slaap dus als je morgen weer een bericht plaatst ben ik wel weer wakker :D

4609
10010 idem

1000

7000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan