PC slaat telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Elisa

wat moet ik nu doen dan?

Ik wist wel dat de Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden. melding moet zorgen voor de vastloper

Om 17:29 liep hij weer vast.
Gelijk in mijn logboek gekeken maar niets gebeurt om 17:29 bij toepassingen (logboek)
wel rond dat tijdstip:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000
Datum: 6-3-2006
Tijd: 17:31:21
Gebruiker: n.v.t.
Computer: LACHMANSMM
Beschrijving:
De Icatch(III) Video Camera Device-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en ook

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10010
Datum: 6-3-2006
Tijd: 17:21:32
Gebruiker: LACHMANSMM\Stanley Lachman
Computer: LACHMANSMM
Beschrijving:
De server {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Die video fout zul je altijd hebben tenzij de het videoapparaat aankoppelt. Kun je dus negeren.
Ik had en heb te weinig tijd vandaar.
Er zijn meer mensen die de fout hebben die je noemde in je voorlaatste bericht.
De muis waar Bandit het al over had b.v.
Een ander heeft het over Messenger.
Kijk zelf maar.

1)

2)

3)

Ok dan ga ik even proberen een bios update te doen:thumb:
Hoe ik dat doe :shocked:

Ho ho :D
Ik weet dat het er staat maar flashen is niet zonder risico. Besef dat wel.
Volg goed de instructies. Doe alles wat er gevraagd wordt dus ook een soort backup maken van je oude bios. Dan kun je in geval van nood weer terugflashen.
Doe zoveel mogelijk stroomvreters in huis uit.
Stroompieken kunnen n.l. problemen geven.

Het is maar dat je het weet.

ja haha elisa bedankt voor de waarschuwing.

Ik ga mijn bios ook niet flashen. Hij heeft het namelijk altijd gedaan voorheen. Er moet ergens een hardwareconflict zijn.

Het blijft voorlopig een raadsel (de links heb ik bekeken, maar niet echt een oplossing)

Draai eens een memtest, of zet, als je 2 of meer reepjes hebt, er eentje in, en kijk of hij het nog steeds doet.

http://www.memtest86.com/

Als alles goed is zou ik overwegen windows opnieuw te installeren, als je de schijf bij een andere schijf erbij kunt hangen kun je eventueel je documents and settings map redden.

Als ik dat doe, dan gooi ik deze map ( na te hebben gekopieërd ) en de windows map weg en zet er een verse install op, dan staan alle programma's er wel nog op, alleen de meeste zul je moeten herinstalleren, maar dan zie je nog wel welke erop stonden.

En dan de kopieër ik weer de map documents and settings weer terug.

Of een repairinstall, maar of dat het probleem gaat oplossen, het lijkt een dwarsliggende dll, maar ja, welke.

Bedankt voor je uitleg Lange Pier.
Alleen heb net memtest 2:00 uur laten draaien. En er waren geen problemen gevonden (errors) Dus daar zal het niet aan liggen.

Ook herinstall XP zie ik niet zitten. Dit is namelijk al de 3e format die ik gedaan heb en alle belangrijke bestanden heb overgeheveld naar D schijf.

Nu heb ik alle UPdates van Winxp2pro etc, dat wil ik ook zo houden:thumb:

Laatst bewerkt:
Had je ook al naar de memtimings in de bios gekeken? dat ze niet te strak staan?

Als het geheugen goed is, windows opnieuw erop, dan blijven er over, de drivers van de videokaart, deze zelf, de voeding, de drivers voor de chipset, en het moederbord.

Wordt toch een kwestie van deduceren.

Waar kan ik die vinden in een Chaintech moederbord en in Bios; de memtimings? En wat is strak?

Waar vind ik de drivers van de Chaintech Chipset?

Ik begin eerst met de nieuwste drivers voor de videokaart:thumb:

Je hebt vast wel een manual van het mobo, anders even zoeken op de site van Chaintech, daar staan de drivers van de chipset ook.

Ik heb net gekeken maar kom er niet uit

Ik zie Chaintech staan, Award Modular Bios, Phoenix, Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
In-Order Queue Depth 4
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 256 MB (SDRAM)
DRAM Slot #2 256 MB (SDRAM)

AGP Eigenschappen
AGP Versie 2.00
AGP Status Geactiveerd
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x
Actuele AGP Snelheid 4x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd

Chipsetfabrikant
Firmanaam VIA Technologies, Inc.
Productinformatie http://www.via.com.tw/en/apollo/chipsetindex.jsp
Besturingssoftware download http://www.viaarena.com/?PageID=2
BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap 02/18/2002
Datum Systeem BIOS 02/18/02
Datum Video BIOS 05/31/02

BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Problemen en Suggesties
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

De memtimings staan goed, en die chipsetdrivers kun je idd ook bij Via downloaden.

Maare, wat snap je niet?:confused:

ik heb die via drivers gedownload

Denk dat het nu wel goed zit qua drivers ook die van de videokaart gedownload en geinstalleerd

Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Gisteren 22:18

Waar kan ik die updates vinden dan? Hoe heten die , zijn dat die via drivers?
Ik zie namelijk ook Chaintech staan en Award Modular Bios, Phoenix

Als het dan zo moeilijk voor je is om de bios te downloaden, zul je wel eerst het type van je mobo hier moeten plaatsen, dan zoeken we dat even voor je op.

Moederbord: Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
(maar die update drivers had ik toch al gevonden en gedownload/geinstalleerd)

Ik snap het verschil niet tussen

Wat AIDA zegt:

Wat is Chaintech
Wat is Award Modular Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Wat is Via (blijkbaar het moederbord)

Stanley19 zei:
Moederbord: Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
(maar die update drivers had ik toch al gevonden en gedownload/geinstalleerd)

Ik snap het verschil niet tussen

Wat AIDA zegt:

Wat is Chaintech
Wat is Award Modular Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Wat is Via (blijkbaar het moederbord)

Chaintech is het maker/merk van het moederbord, daar moet je type voor opgeven.

Award is de softwarebakker die de biossoftware uitdoktert, zit in de bioschips die van verschillende fabrikanten kunnen zijn.

Via is de maker van de chipset, de north en southbridge, die regelen alles tussen de verschillende componenten op het mobo.

Chaintech 7AIA5

Die had ik ook gedownload (dacht ik), dat is een bin bestand, maar wat ik daar verder mee moest doen wist ik niet.

Bedankt voor de uitleg:thumb:

:rolleyes: De vraag is of dit het probleem verhelpt.
Immers heb ik voorheen nooit problemen gehad met mijn bios ook niet met de huidige instellingen (downloads van winupdate)

IS het dus verstandig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan