Lampie173
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2012
- Besturingssysteem
- Windows 11 Pro
- Office versie
- Office 365
Beste Iedereen,
Allereerst wil ik iedereen het allerbeste en alle goeds wensen voor 2023!
Ik wil graag het prijsplafond middels een overzicht gaan bijhouden, maar het lukt mij niet om de juiste formule(s) te schrijven.
Vandaar deze roep om hulp!
Het volgende is er aan de hand:
Situatie:
Mijn energieleverancier telt eerst mijn (maand)verbruik op en vervolgens wordt mijn (maand)teruglevering eraf gehaald:
(Dal + Normaal) min (Terug Dal +Terug Normaal) = (maand)verbruik
In de blauwe lijn van het overzicht staan de maandelijkse verbruiken 340 kWh voor jan, 280 voor Feb enz;
Door mijn teruglevering (die nu eigenlijk NUL is) zal in de zomer de uitkomst van bovenstaande rekensom in de MIN komen.
En daar stokt mijn formule, zolang de uitkomst niet in de min komt werkt, daarna gaat het fout.
Het gaat voor de duidelijkheid om de formules in D10 en D12.
De bedragen staan rechts in de cellen R4 t/m R6.
Mijn bedoeling is ook dat na de laatste dag van de maand, automatisch de volgende maand geselecteerd wordt vandaar dat de datums in het werkblad staan, alleen ik heb nog geen idee hoe dat aan te pakken.
Misschien een van jullie een idee?
Alvast bedankt,
Groet,
Toon
Allereerst wil ik iedereen het allerbeste en alle goeds wensen voor 2023!
Ik wil graag het prijsplafond middels een overzicht gaan bijhouden, maar het lukt mij niet om de juiste formule(s) te schrijven.
Vandaar deze roep om hulp!
Het volgende is er aan de hand:
Situatie:
Mijn energieleverancier telt eerst mijn (maand)verbruik op en vervolgens wordt mijn (maand)teruglevering eraf gehaald:
(Dal + Normaal) min (Terug Dal +Terug Normaal) = (maand)verbruik
In de blauwe lijn van het overzicht staan de maandelijkse verbruiken 340 kWh voor jan, 280 voor Feb enz;
Door mijn teruglevering (die nu eigenlijk NUL is) zal in de zomer de uitkomst van bovenstaande rekensom in de MIN komen.
En daar stokt mijn formule, zolang de uitkomst niet in de min komt werkt, daarna gaat het fout.
Het gaat voor de duidelijkheid om de formules in D10 en D12.
De bedragen staan rechts in de cellen R4 t/m R6.
Mijn bedoeling is ook dat na de laatste dag van de maand, automatisch de volgende maand geselecteerd wordt vandaar dat de datums in het werkblad staan, alleen ik heb nog geen idee hoe dat aan te pakken.
Misschien een van jullie een idee?
Alvast bedankt,
Groet,
Toon