router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Elisa
Denk ik toch niet. Je zit aan een router vast dus je moet wel een netwerk hebben.
@Elisa, zou je van mij willen overnemen? Ik denk dat ik nu eerst even sterke koffie ga maken, als je dat niet erg vindt tenminste.

O ja, ik heb zelf geen netwerk, maar ik kan gewoon interntten. Of wordt met netwerk hier anders bedoeld? Het kunnen sharen van resources van de pc en de laptop? Dat is dus even mijn vraag.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Dat vraag ik me ook af. Daarstraks had je het wel.

ik internet nu vanaf de pc. de pc is verbonden met de router. de router met de modem. ik heb verbinding en kan pingen naar de modem en de router.
ik moet nu een draadloos netwerk maken tussen de router en de laptop

ik bedoel dat ik een internet verbinding probeer te krijgen op de laptop

op de wlan monitor op de laptop krijg ik de volgende mededeling: cannot associate with access point

Geplaatst door guevara1

ik bedoel dat ik een internet verbinding probeer te krijgen op de laptop
Dat is ook wat ik bedoel "Een internet verbinding" te maken en geen netwerk.

Dennis.

en hoe doe ik dat?
en nog iets moet ik de optie
Enable broadcast of SSID
aanvinken of niet?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90

Dat is ook wat ik bedoel "Een internet verbinding" te maken en geen netwerk.

Dennis.
als ik voor internet verbinding maken kies wat zijn dan de volgende keuzes?
en heeft t eigenlijk wel zin om internet verbinding te maken als ik nog niet eens een signaal op de laptop krijg?

Geplaatst door guevara1
en hoe doe ik dat?
en nog iets moet ik de optie
Enable broadcast of SSID
aanvinken of niet?
guevara, ben nu zo traag als een slak.

Nee, de allereerste keer moet je je laptop naturlijk met een (utp)kabel verbinden om zo naar het modem en de router te kunnen gaan om aldaar de benodigde instellingen te kunnen verrichten. Zo heb je je pc ook eerst met een kabel met de router(en ook het modem natuurlijk) verbonden.

EDIT: dus probeer eerst via de kabel te internetten en dat moet zeker lukken, en waarom? Dat heeft de pc al bewezen. Heb je eenmaal met ipconfig/all de gegevens van je laptop, dan voer je deze gegevens in de dns hostaname tabel van je modem. En zorg er verder voor, dat het automatisch toewijzen van ip-adressen en dns gevinkt zjin, dit via de eigenschappen van je draadloos netwerkkaart te realiseren zijn.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90

Nee, de allereerste keer moet je je laptop naturlijk met een (utp)kabel verbinden om zo naar het modem en de router te kunnen gaan om aldaar de benodigde instellingen te kunnen verrichten. Zo heb je je pc ook eerst met een kabel met de router(en ook het modem natuurlijk) verbonden.

Dennis.
dennis wat zijn de benodigde aanpassingen?

Dennis is naar bed.
Daarstraks schreef ik het al maar misschien klopt het wel.
Je geeft nu je laptop een directe verbinding met het modem.
Je installeert weer de software van Speedtouch.
Je gaat weer met 10.0.0.138 naar de instellingen van Speedtouch. Weer automatisch doen.
Zelfde instellingen gebruiken.
Dan weer de router er tussen.
Die is al ingesteld.

Wat denk je?

Ga nou slapen Dennis. Morgen kun je er niet uitkomen!

Geplaatst door DENNIS90

EDIT: dus probeer eerst via de kabel te internetten en dat moet zeker lukken, en waarom? Dat heeft de pc al bewezen. Heb je eenmaal met ipconfig/all de gegevens van je laptop, dan voer je deze gegevens in de dns hostaname tabel van je modem. En zorg er verder voor, dat het automatisch toewijzen van ip-adressen en dns gevinkt zjin, dit via de eigenschappen van je draadloos netwerkkaart te realiseren zijn.

Dennis.
dus als ik met een draad kan internetten op de laptop dan kan het ook draadloos?
wordt het probleem dat de laptop helemaal geen signaal ziet opgelost?

ik heb de laptop met een draad op de router aangesloten en het internet deed het gelijk.
dus de instellingen zijn goed of niet?
wat is de volgende stap?

Het lijkt mij dat je nu de voorwaarden op die laptop hebt geschapen voor een verbinding.
Nu dus weer draadloos proberen.
En nu zou het best eens aan dat stomme accespoint kunnen liggen als het niet lukt.

Geplaatst door Elisa
Het lijkt mij dat je nu de voorwaarden op die laptop hebt geschapen voor een verbinding.
Nu dus de router er tussen en de router onderwater zoeken.
de router was al ertussen. ik heb de laptop met de router verbonden. de router is met de modem verbonden.
en het internet deed het in een keer.
wat nu?

Geplaatst door Elisa
Nu dus weer draadloos proberen.
En nu zou het best eens aan dat stomme accespoint kunnen liggen als het niet lukt.
ja dat zou kunnen maar ik hoop dat het toch iets anders is.

Je blijft lang weg......ik vrees het ergste.
Ik ga naar bed.
Welterusten.

als jij even had gewacht dan had ik je de goede nieuws verteld. maar ik wou hem volledig testen voordat ik ging juichen. maar nu kan ik juichen. het is gelukt. ik heb draadloze verbinding op de laptop.
bedakt elisa en welterusten.

@guevara, ik was eigenlijk op de bank in slaap gevallen. Zullen we anders morgenavond omstreeks 19:00 uur verder gaan?

Ik zal je berichten nog heel even nalezen.

Dennis.

Geplaatst door guevara1
als jij even had gewacht dan had ik je de goede nieuws verteld. maar ik wou hem volledig testen voordat ik ging juichen. maar nu kan ik juichen. het is gelukt. ik heb draadloze verbinding op de laptop.
bedakt elisa en welterusten.
Gefeliciteerd, @guevara!!!!!:thumb: :thumb: :thumb: Geweldig. Eindelijk is nu alles afgrond.

En @Elisa jij ook bedankt. :thumb: :thumb: :thumb:

Ik zal mijn monologe berichten pas morgen verwijderen, want ik ben nu echt kapot!

Dennis.

Aha wat een goed nieuws zie ik hier.
Helemaal opgelost!
Quevara, maak van alles screenprints met dat mooie progje dat ik je aangaf.
Heel handig.
Vergeet het niet.

groetjes en veel plezier van de computerkes. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan