Schijf formatteren met paritie NTFS lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
duw die schijf eens in een andere pc en kijk eens wat er dan gebeurt..... voor hetzelfde geld is die disk gewoon vuil / beschadigd weet ik veel....................

Geplaatst door gast0225
Daarom snap ik er langzamerhand geen tierelier meer van..................

Technisch lijkt alles ok dus Windows moet booten..........................

Guess what!!!

//Martijn: Ik heb in de BIOS ook de Floppy op CDROM gezet, ineens kreeg ik een blauw scherm met linksbovenin......

WINDOWS XP SETUP!!!!!!

EINDELIJK!!!

Ik ben zó blij!

Ga nu even verder.

"WELkom bij setup" hoor ik mam boven roepen

Bedankt Pasja!

wat je nu in het bios hebt gedaan is onlogisch en m.i. onverklaarbaar, maar als het werkt................ zucht

Advies : als de machine helemaal is ingericht, zet dan in het bios de floppy weer op de 2e plek.

Geplaatst door Birdyy

Guess what!!!

//Martijn: Ik heb in de BIOS ook de Floppy op CDROM gezet, ineens kreeg ik een blauw scherm met linksbovenin......

WINDOWS XP SETUP!!!!!!

EINDELIJK!!!

Ik ben zó blij!

Ga nu even verder.

"WELkom bij setup" hoor ik mam boven roepen

Bedankt Pasja!

Wat een gewéldige site is dit toch! Waar waren we anders zo geduldig geholpen Pasja!
Erg bedankt voor al je tijd en geduld, klasse!!

Hartelijke groet,
Birdy, Almere

Geplaatst door gast0225
Advies : als de machine helemaal is ingericht, zet dan in het bios de floppy weer op de 2e plek.
Had ik uiteraard al aan gedacht. Nogmaals bedankt voor je hulp, tijd, en wijsheid.

Ik zet alleen deze post pas op opgelost als XP er daadwerkelijk opstaat

// Martijn:thumb: :thumb: :thumb:

Had ik uiteraard al aan gedacht. Nogmaals bedankt voor je hulp, tijd, en wijsheid.

Ik zet alleen deze post pas op opgelost als XP er daadwerkelijk opstaat

// Martijn:thumb: :thumb: :thumb:

Ben inmiddels in een mooier(vertrouwd) scherm met xp-look. Krijg info wat ik met XP kan en bla bla bla.
Lang verhaal maar ach, nog 36 minuten. :D

Ik ga binnekort ook een eigen account maken op helpmij.nl als ik boven internet weer terug heb. Stuur je wel een PB.

// Martijn

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
wat je nu in het bios hebt gedaan is onlogisch en m.i. onverklaarbaar, maar als het werkt................ zucht

Niet onlogisch, oude pc's die inderdaad willen hebben dat je de bootable speler als slave aan je primary IDE controller had zitten, hadden er toch nog wel eens moeite mee.
Daartoe had je twee opties, of je zette de optie 'alllow boot from other devices' op enabled of je zorgde ervoor dat alleen van cd-rom geboot kon worden, dus b.v. first boot cd, second boot cd, third boot cd en fourth boot pas de hdd, meestal ging het dan wel goed.
Overigens waren er ook moederborden waar je dit gdoe kon omzeilen door de spatiebalk vast te houden tijdens het booten.

Da's redelijk bijzonder. Ik ben ooit nog begonnen met een Philips MX2 (heette dat ding zo.... MX2?) en was dit nog niet tegengekomen.
Mooi voor Birdyy dat alles uiteindelijk dan toch logisch / verklaarbaar blijkt te zijn. Het betekent dat er dus helemaal niets mis is / was met het bios en of het systeem.

ok, een heel verhaal dus.

Ik heb geluid terug, xp-thema's en alle andere hardware. Heerlijk gewoon.

En Pasja, de volgende keer als iemand een via-de-cdrom-opstartprobleem heeft, zeg hem dan dat hij tijdelijk de bios bij de eerste 2 devices op CDROM zet.
Dan leer jij er ook nog van.
Bij al jouw oplossingen komt dus als iemand ook zo'n probleem heeft:
Er zijn slechts 2 dingen die ik kan bedenken waarom een XP CD in een CD drive niet wil booten:

de CD zelf is vuil / beschadigd OF
het CD station is naar de kl**ten.
wordt dan:
Er zijn 3 dingen die ik kan bedenken waarom een XP CD in een CD drive niet wil booten:

de CD zelf is vuil / beschadigd. OF
Er is iets mis met de BIOS, zet tijdelijk de eerste twee devices op CDROM en de derde op IDE-1. OF
het CD station is naar de kl**ten.

Ik ga vandaag bezig met de laatste dingen zoals internet aanpassingen e.d.(het is draadloos dus moet ff meer werken dan anders)
Maar de reden waarom ik deze vraag heb gepost is opgelost

Dus hoe zet ik deze post nu in het forum??..............

JUIST JA! PROBLEEM IS OPGELOST!!!:thumb: :rolleyes: :D :thumb:

Geplaatst door gast0225
Da's redelijk bijzonder. Ik ben ooit nog begonnen met een Philips MX2 (heette dat ding zo.... MX2?) en was dit nog niet tegengekomen.
Mooi voor Birdyy dat alles uiteindelijk dan toch logisch / verklaarbaar blijkt te zijn. Het betekent dat er dus helemaal niets mis is / was met het systeem.

Zo zie je maar wat je met een 7 jaar oude comp allemaal niet kan doen zo in 2005 op Helpmij.nl!

//Weet iemand trouwens waar ik kan vinden wat al die picto's betekenen voor de posts? De meeste snap ik wel maar er zitten ook sommige bij die ik niet FAT.;) HAHA

Laatst bewerkt:
Klopt,
de suggesties moeten idd. worden uitgebreid naar meerdere mogelijke oorzaken, maar het woord "mis" zal daar dan wegkunnen, nu blijkt dat het een bekend verschijnsel kan zijn bij wat oudere pc's..................

Geplaatst door gast0225
Klopt,
de suggesties moeten idd. worden uitgebreid naar meerdere mogelijke oorzaken, maar het woord "mis" zal daar dan wegkunnen, nu blijkt dat het een bekend verschijnsel kan zijn bij wat oudere pc's..................

Nu je zo'n hele dag tijd hebt 'weg'gegeven om mij te helpen. Is het niet een heerlijk fijn gevoel dat het toch gelukt is? Lijkt mij wel. Daarom ga ik(zoals eerder gemeld) een eigen account maken en andere mensen helpen op een gebied waar ik beter bekend in ben. De BIOS bv. :D

Nee, ik denk dat ik beter thuis ben in problemen met internetinstellingen, toetsenbordinstellingen, configuratiedingen dus.

NOGMAALS BEDANKT VOOR JE HULP, PASJA!!

// We zijn inmiddels al bijna aan een 4de pagina toe en daarmee hebben we m.i.(:p) een nieuw record!

Geplaatst door Ellasar
- Birdyy heb je 1 of 2 cdrom spelers?

Als je er 2 hebt, druk de cd eens in de andere bij het opstarten

Ik heb 2 legale cd's van XP prof. en heb ze in allebei de drives gedaan. De cdromspeler gaf tijdens de install geen lichtjes of geluid. De BRANDER hierintegen ging helemaal tekeer. Dus waarschijnlijk heeft hij het via de brander gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan