Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
tnxs geeske ;)

normaal heb ik altijd generic host process for win32 services geblokkeerd staan in me firewall maar nu ineens heeft windows update deze nodig :confused:

lol; je vindt MS niet aardig genoeg.

Verwijder je windowsupdate class bestand eens en probeer het opnieuw?

Geplaatst door tazman
tnxs geeske ;)

normaal heb ik altijd generic host process for win32 services geblokkeerd staan in me firewall maar nu ineens heeft windows update deze nodig :confused:

Oh, die geef ik gewoon toestemming als Symantec daarom vraagt middels een schermpje, staat altijd laag risico bij, denk daar verder niet eens meer over na en mep op YES! :D

Geplaatst door gezina

Oh, die geef ik gewoon toestemming als Symantec daarom vraagt middels een schermpje, staat altijd laag risico bij, denk daar verder niet eens meer over na en mep op YES! :D

ik heb het niet zo op spul van mickeysoft wat contact wil met internet.

over die generic host kan ik het volgende vinden.

Bestandsnaam: Svchost.exe.
Programma: Generic Host Process for Win32 Services (Windows 2000/ XP).
Beschrijving: dit programma voert dll’s uit die systemen op een netwerk onderhouden.

Normaal blokkeer ik hem altijd en alles werkt naar behoren, behalve nu ineens de mickeyupdate site.
Het vage is dat toen ik hem even deblokkeerde in de firewall ik spontaan 2 aanvallen van blaster en blasterachtige kreeg :confused:
Alle normale updates van m$ staan er op dus dat is probleem niet.

Bij mij staat deze wat betreft toestemming in de NIS 2004, als je even met de muis er op gaat staan op Microsoft Generic Host Process for Win32 Services: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

Ik weet niet welke firewall je gebruikt maar bij Symantec is één en ander na te lezen.

Blijft verwarrend, zie dit topic: *klik* met daarin een verwijzingen naar nog meer topics.

wanneer komt de nederlandse sp2 uit voor xp en staat die dan ook onder windows update ?

Hallo Gezina,

Ik heb alles wat nieuw is, opmijn systeem staan, waar moet ik nou opletten als ik xp2 er op zet.

In mijn handtekening staan links naar Microsoft met o.a. software die is aangepast mbt de update en welke nog problemen kunnen geven nà de update. Ook een link naar Symantec met veel info.
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=811113
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2
http://www.symantec.com/techsupp/sp2/faq.html?src=ivr_na_con

Heb een donkerbruin vermoeden dat morgen of ietsje later SP2 via de live-update wordt aangeboden. De update voor XP-Pro-versie komt iets later heb ik begrepen.

er komen per dag steeds weer een paar extra talen uit van SP2, even in de peiling houden dus!

Ziet er toch naar uit dat de update morgen zal arriveren. Of daarbij ook Nederland aan de beurt komt? Extra info van MS: de gemiddelde download voor de XP-home-gebruiker weegt 80 mb, de Pro-versie 100 mb. Indien er geen SP1 op de pc draait komt er voor beide versies 20 mb bij. MS meldt verder ivm met de mega-download voor zowel inbellers alswel breedbanders dat de SP2-cd de komende weken zal worden verspreidt middels de gangbare (populaire) pc-bladen. Verder komt er een officiele SP2-site als onderdeel van de officiele start van de download. Aldaar is ook de cd (gratis, excl. verzendkosten) te bestellen. Bron: neowin.net

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk en ik ga deze site over XP Atispy verwijderen.

SP2 voor XP Professional weer 'online'

Den Haag, 8.07 uur - Microsoft hervat vandaag de distributie van Windows XP Service Pack 2 (SP2) voor gebruikers van XP Professional. De verspreiding via de automatische update-functie in het besturingssysteem en via de Windows Update website was een week geleden gestaakt, omdat bedrijven huiverig waren voor het installeren van de Service Pack.

Zoals inmiddels is gebleken kan installatie van SP2 bij diverse applicaties problemen opleveren. Bedrijven willen daarom de tijd nemen de update te testen in hun eigen omgeving. Microsoft introduceerde twee weken wel een 'toolkit' waarmee die bedrijven die dat wilden SP2 voor vier maanden konden tegenhouden, maar de 'reguliere' automatische updates van Microsoft wel doorgang konden laten vinden. Het tijdelijk geheel staken van de verspreiding van SP2 voor XP Professional moest die bedrijven de kans geven de toolkit te installeren.

Gebruikers van Windows XP Home Edition (nog niet in de Nederlandse versie) kunnen al enige tijd SP2 installeren. Analisten zoals die van Gartner adviseren overigens ten minste twee maanden te wachten alvorens de update op grote schaal binnen bedrijven te verspreiden. (fbl) Automatisering Gids.

Geplaatst door gezina
Geen Service Pack 2 voor illegale Windows XP

Ondanks eerdere berichten dat Service Pack 2 ook op illegale versies van Windows XP zou werken, heeft Microsoft nu laten weten dat dit NIET het geval zal zijn. "De eerdere berichten in de pers dat Windows XP Service Pack 2 met illegale versies zou werken zijn niet helemaal correct. Voor dat SP2 geinstalleerd wordt, zal het product ID (PID) van het besturingssysteem met een aantal bekende illegale PIDs gecontroleerd worden. Als een PID niet geldig is, zal SP2 niet installeren,

Ik heb geen problemen ondervonden na de installatie van SP2 voor Xp-prof-Engels.:p

www.microsoft.com-site make-over...

Microsoft.com heeft een nieuwe lay-out met meer aandacht voor veiligheid en updates zoals XP Service Pack 2. Ook aan de toegankelijkheid is aandacht besteed. Wel kan de vernieuwde site voor andere non-IE browsers, zoals Firefox, problemen geven met de (inmiddels verouderde) 4.01 HTML standaard. Ook afbeeldingen worden niet goed weergeven door gebruik van DHTML image redering filters. Meer info+links (Engels): neowin.net

Nero update voor SP2 staat er al.

Mocht je sp2 er op zetten.

4) Nero 6 Users And XP SP2

Serenity posted - Just wanted to inform everyone or anyone who
uses Nero Ultra 6 edition. I put sp2 on without any problems but
when I went to make a data cd using Nero I got a warning that
this program was not compatible with sp2. It also said to go to
Ahead software to find the update. I went to the site and found
the update. Here is the link of where I found it:

http://www.ahead.de/us/nero-up.php

It did the updates and it works fine now.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan