Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
de NL versie van sp2 staat nog steeds nie online? zou toch 25 augustus al online komen?

6 september heb ik hier en daar gelezen maar zeker weten? Die update van 25 augustus was voor de Engelse en Duitse versie.

Hehe; daar zat ik op te wachten.
Wel tegen portokosten geloof ik? Even zien:).

\\Edit: alleen EN /\ DU

\\Edit2: Nederlands
14 september 2004

Oooowh, nog even wachten dus :).

Laatst bewerkt:
Vandaag op www.webwereld.nl:

Nederlandse SP2 Windows snel beschikbaar

Woensdag, 1 september 2004
- De Nederlandse versie van het service pack 2 voor Windows XP kan over enkele dagen worden gedownload. De cd's volgen later.

Wie al weken popelend zit te wachten op de omvangrijke veiligheidsupdate voor een Nederlandse versie Windows XP, wordt door Microsoft op zijn wenken bediend. Vanaf 6 september kan de software handmatig worden gedownload.

In principe zou het pakket zo'n 80 MB groot moeten zijn, maar Microsoft waarschuwt dat dit kan oplopen tot maar liefst 250 MB. "Een hele uitdaging voor mensen met een inbelverbinding", zo zegt Michel van der Bel, directeur van Microsoft Nederland, met de nodige ironie.

Deze omvang geldt voor mensen die nooit eerder een update hebben geïnstalleerd. Microsoft Nederland denkt dat zo'n 65 procent van alle Nederlandse gebruikers van XP het service pack gaan installeren. De Engelstalige update is overigens al langer beschikbaar.

Later deze maand komt de software ook beschikbaar via de automatische update en via cd's. Deze kunnen via de site van Microsoft worden besteld en worden meegeleverd met diverse bladen.

http://www.webwereld.nl/nieuws/19388.phtml

Automatiseringsgids.nl weet nog te melden: De 'geholpen' distributie begint ruim een week later op 14 september, in eerste instantie alleen voor pc-gebruikers die zelf de opdracht geven naar updates te zoeken. Verspreiding via de automatische update-functie van Windows begint op 21 september.

Bestellingen van de schijf met SP2 kunnen vanaf 14 september opgegeven worden op *http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/ De cd zal 22 dagen na de bestelling geleverd worden. De schijf met SP2 wordt ook meegestuurd in een oplage van 600.000 exemplaren bij een aantal computertijdschriften. (jwy)

* De link van Arretje http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/nl/default.mspx lijkt me beter. ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag las ik in de Stentor, dat men adviseerde om nog even te wachten met SP2 in verband met de vele bugs en problemen> Ik begrijp de haast ook niet goed. Wanneer je een goed werkend systeem hebt en je bent goed beveiligd d.m.v. alle beveiligingspatches, een virusscanner en je firewall, dan kun je toch veel beter wachten tot alle fouten er uit zijn en pas daarna updaten? Dat is tenminste mijn intentie.

Weet al iemand of dat je portokosten moet betalen als je SP2 cd besteld. Ik kan het zelf niet vinden. :confused:

Dan ga ik die wel bestellen. Nu nog maar even wachten totdat die uit komt.:D

Ik denk dat er wel meer zijn die afwachten wat de update voor gevolgen heeft, maar ik proef ook een beetje uit dit bericht van Wanadoo dat elk probleem hieromtrent niet hun probleem is, citaaat: "Ten slotte benadrukt Wanadoo dat eventuele problemen die ontstaan door het installeren van Service Pack 2 niet worden ondersteund door de Wanadoo Helpdesk. Graag verwijzen wij je naar de help-pagina's over Windows XP en Service Pack 2 bij Microsoft."

Vermoedelijk zullen meer providers dat aan hun klanten laten weten. En dat terwijl ook zij profiteren van het feit dat klanten/pc's met deze update beter beveiligd zullen zijn. Dat was toch de bedoeling tenslotte. Een algemene handleiding wat de diverse modems betreft, toch de verbinding met je provider, was beter en klantvriendelijker geweest.

Hier ben ik het wel mee eens Geeske, maar je zult je kunnen voorstellen dat de providers overstroomd worden met klachten. Als nu al algemeen bekend is dat SP2 toch wel problemen geeft, dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze zeggen: installatie op eigen risico. Ik denk dat je gewoon extra mensen zou moeten aannemen om de problemen op te lossen.

Installatie SP2 en Zonealarm

Misschien al eerder voorbijgekomen, maar omdat heeeeel veel mensen Zonealarm gebruiken, hier een <a href="http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=inst&message.id=18179&jump=true" target="_blank">tip</a> om toestanden te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Dit is het laatste nieuws HCCNET, al staat er al veel dubbel in.

10 procent pc's problemen met SP2

Door de 404 redactie

2 september 2004 - Een Canadees bedrijf dat de invoering van SP2 bij verschillende bedrijven testte, heeft berekend dat de upgrade van Windows XP bij tien procent van de pc's problemen oplevert. Sommige applicaties die door de bedrijven gebruikt worden, werken niet goed na installatie van de software. Vooral de Windows Firewall zorgt voor problemen.
Het bedrijf AssetMetrix testte (PDF) 44.000 pc's bij 350 bedrijven op basis van de Knowledge Database die Microsoft zelf heeft gepubliceerd. Bij sommige applicaties vallen bepaalde functionaliteiten uit in combinatie met de firewall van het Service Pack, andere programma's werken helemaal niet. Grotere bedrijven zullen relatief op minder pc's hinder van de installatie ondervinden dan kleinere bedrijven, waar weinig standaardisatie is. Verder waarschuwt AsssetMetrix vooral voor oudere programma's, zoals Corel's Word Perfect en diverse FTP-programma's. Verwacht wordt dat het één tot anderhalf jaar zal duren voordat bij alle bedrijven de compatibiliteitsproblemen zijn opgelost.
De Nederlandse versie van SP2 is vanaf 6 september te downloaden. Cd's met de software zullen daarna verspreid worden en de automatische update zal ook later in de maand plaatsvinden. Omdat ook bij particuliere gebruikers de installatie problemen kan opleveren, heeft Microsoft een gratis supportdienst ingesteld. (CV)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan